Puzzel Puzzels
HansH
Artikelen: 0

Re: Vloertegels badkamer plaatsen

wnvl1 schreef: wo 01 apr 2026, 12:07 De vloertegels staan volledig los van een eventuele lek.
De zak plaaster van 25kg kost 13€. Dat biedt direct een oplossing voor de bewoners voor weinig geld.
Dat geld voor veel meer zaken: verleid worden tot korte termijn denken met als nadeel kans dat je op langere termijn uiteindelijk meer nadeel ondervindt. pleisters plakken.
Ik heb een keer een lekkage gehad in de muuraansluiting van de douche als erfenis van een foutje van de aannemer van vorige (eerste) bewoners van ons huis. De gipsmuur eracter was helemaal aangetast en daardoor een heel stuk van de tegels losgedrukt van de muur omdat het gips in beschadigde toestand meer volume innam dan oorspronkelijk. Dat had de aaqnmener gelijk met de bouw moeten oplossen, maar heeft 10 jaar zo gezeten totdat wij het huis kochten. Wat ik toen gedaan heb ik het stuk in de muur vrijgemaakt en het lek opgelost. Daarna alle beschadigde muurdelen eruit en helemaal opnieuw de muur weer opgebouwd met watervaste pleister. Daarna pas gaan tegelen. Dat zit nu al weer jaren en nu dus wel goed.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Regor

@HansH,

Als elkeen zijn eigen "lek" belevenissen post .......; !

@wnvl1,

Beetje enge visie van U (als verhuurder) vind ik persoonlijk hoor.
Neem er even de rechten van de huurder en van de verhuurder erbij, lees ze en pas ze toe........ zou ik zeggen !
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

wnvl1

Regor schreef: wo 01 apr 2026, 13:02 @HansH,

Een forum dient toch om verhalen te delen.

We kijken hoe wel hoe het afloopt.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Regor

@wnvl1,

U schreef:
"We kijken hoe wel hoe het afloopt."

Enge visie voor een wetenschapper vind ik hoor.
Lees de rechten en plichten van huurder en verhuurder ......... dan leert U misschien eens iets "niet wetenschappelijk" bij . ;)
wnvl1

Dat werkt echt niet zomaar met "rechten en plichten" voor dit soort van appartementen. Het is voor een groot stuk ook met elkaar overeenkomen.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Regor

@wnvl1,

Niet wettelijk dus, bron van onenigheid, maar ok.
HansH

wnvl1 schreef: wo 01 apr 2026, 13:44

zeker als voorbeeld wat gereleateerd is aan het topic.
HansH

HansH schreef: do 02 apr 2026, 00:12
wnvl1 schreef: wo 01 apr 2026, 13:44

zeker als voorbeeld wat gereleateerd is aan het topic. 'de moraal van het verhaal zien is soms blijkbaar lastig'
Regor

@HasH,

De moraal zien is helemaal niet lastig.
Ik beeld mij gewoon in wat de topic plaatser heeft aan uw verhaal en eventueel andere verhalen... hij heeft al genoeg met zijn verhaal / probleem op te lossen.
Blijkbaar kan U niet zo goed om met kritiek of een andere zienswijze ! ;)
HansH

Regor schreef: do 02 apr 2026, 11:03 @HasH,

De moraal zien is helemaal niet lastig.
Ik beeld mij gewoon in wat de topic plaatser heeft aan uw verhaal en eventueel andere verhalen... hij heeft al genoeg met zijn verhaal / probleem op te lossen.
Blijkbaar kan U niet zo goed om met kritiek of een andere zienswijze ! ;)
Ik probeer een voorbeeld te geven van een soortgelijke situatie waar compromissen tot grotere problemen leiden. dat is dus de moraal van het verhaal en de link met het topic. Wat hij eraan heeft is dat hij nu kan afwegen of hij het risico wil nemen op blijvende lekkage onder zijn bouwwerk. maar met die zienswijze hoef jij het natuurlijk niet eens te zijn. Zie het als een hint.
Regor

@HansH,

ok, maar ik ben ervan overtuigd dat wnvl1 dat uit zichzelf wel door heeft ...... tenzij hij misschien die materialistische gaven niet heeft. ;)
Regor

@wnvl1,

Kan ik U nog van enige informatie / renovatie hulp zijn ?
wnvl1

Ik zal volgende week nog eens een foto plaatsen. Volgende dinsdag een oude elektriciteitskast vervangen. Daarna wat werk aan het dak.
Regor

@wnvl1,

Was / ben benieuwd als het lek opgelost is ! ...... vanzelf ? . door toedoen van ?

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

wnvl1

Het lek is nog niet opgelost, het is geen superdringend lek. Is voor binnen een paar weken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!