Dus kan volgens U een deeltje met massa 0, charge 0 en spin 0 niet bestaan ! .. klopt dat ?
Morgen is de Nederlandse naam voor de dag die "na vandaag" komt.
Moderator: physicalattraction
Neen, wat mij niet duidelijk is dat jij doelt op een deeltje dat geen enkele interactie heeft met andere deeltjes of velden, of heeft het toch nog interactie op een of andere manier?
Als een deeltje op geen enkele manier detecteerbaar is, dit wil zeggen dat er geen enkele interactie is met het universum is. Kunnen wij dit als onbestaande beschouwen. Kan er een universum bestaan waar die deeltjes wel bestaan en interactie hebben met elkaar of andere deeltjes (die ook geen interactie hebben in ons universum)? Dat is niet uit te sluiten , maar Wittgenstein zou dit een onzinnige vraag vinden omdat hier op geen enkele manier een zinnig antwoord valt op te formuleren.Regor schreef: ↑wo 29 apr 2026, 13:29 @vijv,
Ik vraag mij gewoon af als een deeltje zonder mass noch charge noch spin zou kunnen bestaan en overal aanwezig zijn, in de wetenschap dat het niet zou kunnen interactie hebben met geen enkel veld, en dus daardoor wellicht niet detecteerbaar zijn.
Hypothetischer kan bijna niet.