Niets is perfect, ..... ook een discussie niet.
Dat het niet gewenst is zoals U schrijft, heeft een dubbele boden ..... alsof iemand het moedwillig zou doen ... kom nou !
Moderator: physicalattraction
De golven waargenomen door Lito bevattezn hier op aarde ongeveer Ongeveer: ∼5×10−3 J per km³ dit komt neer op ∼10−3 W/m2 zonlicht is 1000W:m²
Ik denk dat er van beide kanten inderdaad wel wat foutieve interpretaties zijn van wat de andere schreef. Ik had het wel gelezen. Misschien de vraag nog eens duidelijk opnieuw stellen.
3. Wat bedoel je precies?Regor schreef: ↑wo 06 mei 2026, 11:07 1. Stel één ZG, die vervormd de ruimtetijd ....... klopt dat ?
2. Het ZG zend geen Zwaartekracht golven (ZKG) uit, omdat er geen periodische massa beweging is .... klopt dat ?
3. En ook door het hebben van zijn event horizon. ..... klopt dat ?
4. Het ZG slokt een andere massa op van buiten zijn event horizon.
5. De massa van het geheel vergroot.
6. Veroorzaakt die opslorping een ZKG tot de andere massa de event horizon (miniem gewijzigd!) passeert ?
7. Maar éénmaal de event horizon voorbij zend het ZG geen detecteerbare ZKG meer uit... klopt dat ?
8. Maar de vervorming van de ruimte tijd is anders dan voorheen...... klopt dat ?
9. Is die vervorming van de ruimtetijd een feit maar moeilijk meetbaar ?
10. Is een ZG dan in feite een (bijna) geisoleerd systeem in het universum die zeer "zijn goesting" doet ..... zonder detecteerbare
bewijzen / sporen na te laten ???
het ging om dit bericht:
wnvl1 schreef: ↑di 05 mei 2026, 20:42Daarmee zeg ik dus dat het juist niet de singulariteit kan zijn waaruit de informatie naar buiten moet.HansH schreef: ↑di 05 mei 2026, 14:05 Stel nu eens dat om de een of andere reden de massa van de singulariteit ineens zou toenemen. Dan zou die informatie nooit naar buiten de event horizon kunnen. Dus kan de kromming vanwege die toename ook nooit plaatsvinden. dus het feit dat de kromming toeneemt door invallende massa kan volgens mij dan alleen maar verklaard worden doordat die kromming vergroot wordt zolang de invallende massa nog causaal verbonden is met wat erbuiten is, dus moet die invallende massa nog buiten de eventhorizon zitten lijkt mij als daardoor de kromming van het groter worden zwarte gat toeneemt.
dus wat je hieronder zegt klopt niet
''Je gaat er impliciet van uit dat de zwaartekracht afkomstig is van de singulariteit en dat veranderingen daar eerst naar buiten moeten reizen om effect te hebben''.
en daarna ga je dan mij uitleggen wat ik zelf juist als boodschap had:
''In de ART werkt dat echter anders. De zwaartekracht is geen signaal dat vanuit een puntbron vertrekt, maar een eigenschap van de ruimtetijd zelf.
Wanneer een zwart gat bestaat en er valt massa naar binnen, dan wordt de kromming van de ruimtetijd buiten het zwarte gat bepaald door de totale massa-energie zoals die van buitenaf waarneembaar is. Zolang de invallende materie nog causaal verbonden is met de buitenwereld, kan ze de ruimtetijd beïnvloeden en kan die extra kromming zich dus ook buiten manifesteren. Daar is geen informatie-overdracht vanuit de singulariteit voor nodig.''
OK, wat je initieel schrijft. Is juist. Klopt dat ik herhaal wat jij zegt.HansH schreef: ↑wo 06 mei 2026, 17:13het ging om dit bericht:wnvl1 schreef: ↑di 05 mei 2026, 20:42Daarmee zeg ik dus dat het juist niet de singulariteit kan zijn waaruit de informatie naar buiten moet.HansH schreef: ↑di 05 mei 2026, 14:05 Stel nu eens dat om de een of andere reden de massa van de singulariteit ineens zou toenemen. Dan zou die informatie nooit naar buiten de event horizon kunnen. Dus kan de kromming vanwege die toename ook nooit plaatsvinden. dus het feit dat de kromming toeneemt door invallende massa kan volgens mij dan alleen maar verklaard worden doordat die kromming vergroot wordt zolang de invallende massa nog causaal verbonden is met wat erbuiten is, dus moet die invallende massa nog buiten de eventhorizon zitten lijkt mij als daardoor de kromming van het groter worden zwarte gat toeneemt.
dus wat je hieronder zegt klopt niet
''Je gaat er impliciet van uit dat de zwaartekracht afkomstig is van de singulariteit en dat veranderingen daar eerst naar buiten moeten reizen om effect te hebben''.
en daarna ga je dan mij uitleggen wat ik zelf juist als boodschap had:
''In de ART werkt dat echter anders. De zwaartekracht is geen signaal dat vanuit een puntbron vertrekt, maar een eigenschap van de ruimtetijd zelf.
Wanneer een zwart gat bestaat en er valt massa naar binnen, dan wordt de kromming van de ruimtetijd buiten het zwarte gat bepaald door de totale massa-energie zoals die van buitenaf waarneembaar is. Zolang de invallende materie nog causaal verbonden is met de buitenwereld, kan ze de ruimtetijd beïnvloeden en kan die extra kromming zich dus ook buiten manifesteren. Daar is geen informatie-overdracht vanuit de singulariteit voor nodig.''
Ik heb daar zelf geen probleem mee, maar ik zou het ook niet zelf kunnen uitleggen. Hier het antwoord van deepseek. Misschien maakt dat het helderder.HansH schreef: ↑wo 06 mei 2026, 17:18 vreemde voor mij blijft dat er geen informatie van binnen de eventhorizon kan ontsnappen, dus dat betekent dat de 2 singulariteiten met wat daar nog omheen zit binnen de event horizon zoals die er waren voor de merge een andere kromming op moeten leveren als na de merge. Dus er gebeurt heel veel wat niet meer causaal verbonden is, maar toch levert dat een andere kromming op wat je kunt zien als afkomstig van 1 singulariteit terwijl het er daarvoor 2 waren. Dus ik snap eigenlijk al niet hoe 2 singulariteiten tot 1 kunnen samensmelten op een causale manier.