Puzzel Puzzels
wnvl1
Artikelen: 0

Re: Gedachtexperiment: De kosmos als mechanisch voxel-netwerk onder topologische spanning

HansH schreef: zo 07 jun 2026, 10:42
wnvl1 schreef: za 06 jun 2026, 13:35
Het standaardmodel uit de QFT zit ook vol zit met constanten die uit de lucht lijken te vallen. Dat model verklaart in de oorsprong zijn eigen fundamentele parameters ook nier. Het standaardmodel vertelt ons hoe de natuur werkt, maar laat open waarom de natuur precies zo is opgebouwd. Op gelijkaardige wijze hoeft er ook niets mis te zijn met een theorie die alles kan verklaren vanuit 100Hz.
Het lijkt me niet dat constantes zomaar uit de lucht komen vallen en op zijn minst meetbaar moeten zijn. bv c is 300000km/s, geen idee waarom, maar het is er en meetbaar. ook alle frequenties die in atomen voorkomen hebben een eenduidige waarde die meetbaar is.
een theorie is pas een theorie als die ook gemeten kan worden.
Uiteraard, de constanten, of de gevolgen ervan moeten gemeten kunnen worden.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Regor

Re: Gedachtexperiment: De kosmos als mechanisch voxel-netwerk onder topologische spanning

@Thilium,

Kan je niet, of mag je niet, of wil je niet reageren.?
Morst ik U zijn, ik zou mij niet storen aan kritiek, blijven doorgaan tot dat U inziet wat juist of fout is.
Het is geen schande hoor ..... er zijn momenteel veel grotere crisissen op / in de wereld dan in de wetenschap !
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

HansH

Ik vraag me een beetje af of Thulium niet toevallig een AI bot is. Ik zou zelf nooit als eerste bericht zo'n lang verhaal posten zonder doel uit teleggen hoe je erbij komt en ook niet wat meer over jezelf te vertellen. En daarna ook niet meer te reageren. komt op mij allemaal een beetje vreemd over. maar misschien kan Thulium nog eea verhelderen?
Regor

Ik vermoed / denk dat wij er allemaal blindelings in getuimeld zijn !
wnvl1 gaf er een prachtig voorbeeld van in zijn nieuwe Topic.!
Eigenlijk speelde Thilium (als hi bestaat) met de voeten van de brave mens. !
Dat ik een trol was en een muilezel was wist ik al, maar dat ik zo naief / goedgelovig was ........ :o
ST is niets meer voor mij, ik haak af. 8-)
Nog veel plezier in het ST land der onzin ! :evil:
wnvl1

Dat is van alle tijden. Veel mensen voelen de drang om een eigen Theory of Everything te ontwikkelen: een allesomvattende verklaring die ruimte, tijd, materie, zwaartekracht en bewustzijn in één elegant kader samenbrengt. Dat fenomeen bestaat al veel langer dan AI. Al decennialang verschijnen er boeken, websites, posts en documenten van enthousiaste amateurs die ervan overtuigd zijn een fundamenteel inzicht te hebben gevonden dat de gevestigde wetenschap over het hoofd ziet. Met de opkomst van AI is de drempel om zo'n theorie uit te werken natuurlijk veel lager geworden.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

ads

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

HansH

Regor schreef: di 09 jun 2026, 11:55
ST is niets meer voor mij, ik haak af. 8-)
Nog veel plezier in het ST land der onzin ! :evil:
onzin topics zouden eigenlijk vermeden moeten worden. Er is nog genoeg interessants om het over te hebben, zeker omdat blijkt dat AI ook vaak maar wat aan brabbelt, maar het zijn wel de mensen zelf die het aan moeten dragen. Daar zijn we dus met zijn allen verantwoordelijk voor.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!