Hoe is het toch mogelijk ?
1. Ik stelde gewoon dat (gebaseerd op electrische ladingen) men zich zou kunnen baseren op 3 mogelijkheden,positief, negatief en neutraal, .......... dat heb je niet in het binaire systeem waar het gaat over 2 mogelijkheden, 0 of 1.
2. Ik stelde dat ik ooit een studie las die wiskundig bewees dat het optimale getal systeem het getal systeem met basisgetal "e" zou zijn ...... maar ik schreef er niet bij dat de studie ook concludeerde dat het niet "werkbaar" was. Ik hoop het terug te vinden.
3. Ik stel dat 3 dichter bij "e" ligt dan 2 ........ dus dat getal systeem met 3 als basis getal wiskundig wel eens meer evident / nuttig zou kunnen zijn dan het binaire.
4. Dat men het aantal kinderen niet kan tellen in eender welk getallen systeem raakt mij persoonlijk.
Telt een gestorven kind mee ? ....... en een gehandicapt kind voor 1 eenheid ..... of voor 1/2 eenheid ?
Voor mij, einde reacties op deze topic aub.
Gezien er op ST amper nog 3 personen (!!!) reageren beraad ik mij om nog verder Topics te plaatsen of te reageren!
Dat is geen forum meer maar een onderonsje !
