Dit klopt niet, want: een ijklijn dan? Of calibratiecurve?heb je meetresultaten, dan toon je best gewoon de punten
Rodeo.be heeft helemaal gelijk. Mits je niet weet wat voor functie erachter je meetresultaten staat, mag je geen lijn doorheen trekkenRaspoetin schreef:Dit klopt niet, want: een ijklijn dan? Of calibratiecurve?rodeo.be schreef:
heb je meetresultaten, dan toon je best gewoon de punten
Bedankt, dit is wat ik zoek. Ik was inderdaad vergeten voor het niveau maar wist niet dat er verschillende mogelijkheden waren, maar bedankt.Math schreef:Ik weet niet welk niveau de topicstarter bedoelt.
Het kan ook heel simpel zijn:
vloeiende lijn -> bij continue functies, de meeste gevallen omvat dit
losse punten -> denk aan aantallen die je alleen in die hoeveelheden kunt hebben (zakken chips, tennisballen per 50 etc.)
stippellijn -> bij een funtie waarbij een bepaalde waarde gedurende een periode niet verandert (parkeergeld in een garage, de benzineprijs per dag)
Dit is zo ongeveer brugklasniveau in NL. Nogmaals het is niet duidelijk wat TS bedoelt, duidelijk graag!
@Raspoetin, je spreekt hier over een rechte lijn. Dit is in verre weg de meeste gevallen het geval. Je kan echter niet altijd uitgaan van een 1ste graads vergelijking. In sommige gevallen kan een 'n'de graads vergelijking een betere regressie geven. Wanneer er gewoon regressie wordt berekend dan zal je bij een 'n'de graadsvergelijking de 'r' vinden die het dichtste bij 1 licht. Dit hoeft echter niet de juiste graads vergelijking te zijn. Hiervoor moet men in plaats van 'normale' regressie, 'gewogen regesssie' uitvoeren.
Dacht ik al... er komen allemaal mooie en interesante antwoorden, maar vrijwel iedereen denkt op een te hoog niveau.jordi_0071 schreef:Bedankt, dit is wat ik zoek. Ik was inderdaad vergeten voor het niveau maar wist niet dat er verschillende mogelijkheden waren, maar bedankt.Math schreef:Ik weet niet welk niveau de topicstarter bedoelt.
Het kan ook heel simpel zijn:
vloeiende lijn -> bij continue functies, de meeste gevallen omvat dit
losse punten -> denk aan aantallen die je alleen in die hoeveelheden kunt hebben (zakken chips, tennisballen per 50 etc.)
stippellijn -> bij een funtie waarbij een bepaalde waarde gedurende een periode niet verandert (parkeergeld in een garage, de benzineprijs per dag)
Dit is zo ongeveer brugklasniveau in NL. Nogmaals het is niet duidelijk wat TS bedoelt, duidelijk graag!