Puzzel Puzzels
aadkr
Pluimdrager
Artikelen: 0

samsung tv scherm doet raar

Sinds maandag 29 juni is er iets vreemd aan de hand met mijn samsung tv scherm . ik heb een 40 inch scherm en het scherm is een full hd scherm.
het is net of er een zonnetje schijnt inhet beeld. bij zwarte kleuren is dit weg ,mmaar bij lichte kleuren is het een plek van 2 bij 2 cm wat scherp verlicht wordt.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn??

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

markos

Re: samsung tv scherm doet raar

Je zou een kunnen kijken of de stekkers goed contact maken, ik heb wel eens gehad dat een stekkertje niet goed contact maakte en er rare dingen op het beeld kwamen.
Maar als de TV decennia's oud is en ook als je met de beeld afstelling het ook niet meer goed krijgt ben ik bang dat de TV aan het overlijden is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

OOOVincentOOO

Ik vermoed dat die beeld pixels beschadigd zijn. Het lcd werkt niet . Wellicht met ies ertegen gestoten? Met stofzuiger slang handvat of iets anders hard met scherme hoek?

Kijk eens als de tv uistaat of je ook een plekje ziet. Dat kan klein zijn. Zie je dan ook iets is het beschadigd door stoten.
ukster

Het feit dat de vlek alleen zichtbaar is bij lichte kleuren en niet bij zwart, bevestigt dat het probleem waarschijnlijk in de achtergrondverlichting zit (die bij een zwart beeld wordt gedimd of uitgeschakeld) en niet in het LCD-paneel zelf (de pixels die het beeld vormen). Dit soort defecten is doorgaans een hardwarematig probleem binnen het schermpaneel of de achtergrondverlichtingsmodule. Dergelijke reparaties vereisen het openen van het scherm en het vervangen van onderdelen in de achtergrondverlichting, wat in de praktijk vaak complex is en doorgaans door een professionele reparateur moet worden uitgevoerd.

Ik zou zeggen: gooi er 199.95 euro tegenaan en je hebt een nieuwe Medion MD 840101 - 40 inch - Full HD Smart TV
Elegantie in vergelijkingen is geen toeval
HansH

ukster schreef: wo 01 jul 2026, 09:15
Ik zou zeggen: gooi er 199.95 euro tegenaan en je hebt een nieuwe Medion MD 840101 - 40 inch - Full HD Smart TV
mee eens. reparatie is tegenwoordig vanwege uurloon en andere kosten vrijwel geen optie meer en die apparatuur is zodaniog opgebouwd dat je alleen complete modules kunt analyseren en vervangen ookal is er maar 1 transistortje stuk.
leve de wegwerp maatschappij die leuk werkt totdat de grondstoffen op zijn. maar ja dat is voor onze kinderen, dus lange termijn terwijl iedereen korte termijn denkt.
OOOVincentOOO

Niet helemaal eens met jullie diagnose. Moderne LCD hebben een actief backlight welke deels dimt of uitgaat bij donkere beelden. Om het contrast te verhogen wat van nature slecht is bij LCD. Het backlight is opgedeeld in segmenten. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring.

Heb een vergelujkbaar euvel gehad bij TV wat ik kocht. Hierbij mechanisch beschadigd paneel. Doordat ik het bij voetjes montage paneel plat op de grond op schroefje had gelegen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

HansH

een foto van het effect bij de defecte tv zou wel handig zijn om beter te kunnen zien waty het probleem zou kunnen veroorzaken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!