Ten eerste is het geen gedachte experiment. Het is tenlotte ook heel simpel aan te tonen en eigenlijk allang bewezen.Invictus schreef:Voordat je dingen in de ruimte en op lichtsnelheid wilt testen enzo; zou je niet eest even tjekken of het in 'het echte leven' ook klopt. Zo zou je met jouw stilstaande licht moeten kunnen verklaren waarom ik met een laserstraal en wat spiegels een vormpje kan maken (bijv een vierkant); hoe werkt dat met stilstaan licht? Of hoe kan je in godensnaam met stilstaand licht kijken hoe snel een auto gaat? Een lasergun gaat er van uit dat licht beweegt; op dat principe is hij ontworpen maar hoe kan dat ding werken als licht niet beweegt? En waarom kan ik de lichtstraal van mijn zaklamp tegenhouden door mijn hand er voor te houden? Hou krijg ik fotonen zowel direct (van de lamp) als indirect (via de muur) op mijn netvlies? Hoe werkt een regenboog bij stilstaand licht? Zou je dit allemaal kunnen uitleggen voordat je met gedachtenexperimenten je bewijs probeert te zoeken?Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef rudeonline het volgende:
Ik test hem niet, ik weerleg hem op zijn eigen aannames. Want een antwoord op mijn stelling heb je niet. En mijn "test" bewijst dat licht helemaal geen enkelle km aflegd. Ik kan helaas niet om jullie theorie heen omdat jullie er zo in geloven.
Ik heb in meerdere post getracht uit te leggen hoe het kan dat wij dingen zien. Wij zien het licht omdat wij continue door de tijd en ruimte reizen. Als we een projectie maken op een scherm dan bestaat elke seconde die je ziet uit geheel nieuwe fotonen. Elke seconde die jij ouder word zie je steeds weer nieuwe fotonen op jou af komen. Hoe die precies op jou afkomen is inderdaad nog moeilijk te verklaren. Ik stel daarom dat iedere afstand t.o.v jezelf een afstand in de mogelijke toekomst is. Jij reist continue verder in de tijd en neemt zodoende alles waar wat voor jou in de tijd is gebeurt. Iedere gebeurtenis t.o.v jou gebeurt in een soort van toekomst. Als er nu iets op de maan gebeurt, dan zie je dat pas over een seconde. Die seconde doen wij erover om het waar te nemen. Het licht zelf bleef stil staan in de tijd terwijl wij verder gingen. Kan er niks aan doen, maar bedenk nou eens zelf wat die touwlengte waar ik het over had zegt over de afgelegde weg van jezelf of het touw.
Puzzels