Wat denken jullie...een insect / wandelende tak hersenen of niet?
Groetjes
Dat verhaaltje zou ik eerst eens voorleggen aan een imker. Dan zou die bewering wel eens ontkracht kunnen worden.Er is geen plek voor geheugen zoals wij dat kennen en ook geen plek voor het koppelen van herrineringen aan de huidige waarnemingen.
Niet erg, ik was zelf fouterIk was inderdaad niet correct. Hulde voor de snelle reaktie.

De hersenen van sluipwespen bevatten zo'n tweehonderd glomeruli. Door een model van die hersenen te maken, kun je ze onderling goed vergelijken. Zo weet je preciezer welke wesp welke geuren onderscheidt en of daar in de loop van de tijd verandering in komt.
Van beide soorten sluipwespen uit het onderzoek zijn de glomeruli inmiddels in kaart gebracht. Ook weten de onderzoekers nu welke geuren de wespen kunnen ruiken. De vergelijking tussen de twee kan beginnen. De manier waarop de hersenen van sluipwespen het 'associatief leren' tot stand brengen zal uit die vergelijking naar voren komen.
ik las eens ergens dat zeesterren geen hersenen hebben?
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/StarfishEchinoderms have rather complex nervous systems, but lack a true centralized brain. All echinoderms have a network of interlacing nerves called a nerve plexus which lies within as well as below the skin. The esophagus is also surrounded by a number of nerve rings which send radial nerves that are often parallel with the branches of the water vascular system. The ring nerves and radial nerves coordinate the starfish's balance and directional systems. Although the echinoderms do not have many well-defined sensory inputs, they are sensitive to touch, light, temperature, orientation, and the status of water around them. The tube feet, spines, and pedicellariae found on starfish are sensitive to touch, while eyespots on the ends of the rays are light-sensitive.