Puzzel Puzzels
Jap
Artikelen: 0

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

p schreef:Ze besteedden te weinig aandacht aan die foto's en te veel aan die readings...

Erg jammer. Ik wil gewoon het foto truukje herhaald zien in een gecontroleerde omgeving.
Ik denk dat robbert best wel op een gecontroleerde manier getest wil worden , als bijv. een aantal onafhankelijke deskundige skeptische wetenschappers bekijken hoe hij die foto's maakt dan pas heb je bewijs.

Persoonlijk geloof ik niet in een conspericy van RTL4 en daardoor ook niet in een trucje.

Want er komen veel mensen in het complot naar boven en het worden er elke aflevering meer of plakken ze er gewoon maar andere mensen bij?

Hierdoor word het risico van een complot te groot.

Verder vond ik die foto van het metroongeluk eigenlijk ook wel bizar.

En wie was die fotograaf?
Kite high or stay low!

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Bas

Kan er niet een clubje afgevaardigden namens het Wetenschapsforum een keer een voorstel doen voor een gecontroleerd experiment met die man, al dan niet voor de televisie? Als daar niet op wordt ingegaan zegt dat al heel wat.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jap

Kan er niet een clubje afgevaardigden namens het Wetenschapsforum een keer een voorstel doen voor een gecontroleerd experiment met die man, al dan niet voor de televisie? Als daar niet op wordt ingegaan zegt dat al heel wat.

Hoe weet iemand voor de buis zeker dat er geen complot is met dat clubje en RTL4?

Want anders schieten we nog niks op.
Kite high or stay low!
Bas

Door alleen serieuze, onafhankelijke wetenschappers het experiment te laten doen.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Jap

Bestaan die wel?
Kite high or stay low!
The Don

Ik denk dat robbert best wel op een gecontroleerde manier getest wil worden , als bijv. een aantal onafhankelijke deskundige skeptische wetenschappers bekijken hoe hij die foto's maakt dan pas heb je bewijs.
Ik weet wel zeker dat Robbert hier niet aan mee zal doen, hij kan alleen maar verliezen. Hij scoort nu goed en denk maar niet dat hij zich over laat halen om zijn oplichterpraktijken te laten testen door een paar mensen die skeptisch zijn en de boel eens wetenschappelijk (gecontroleerd) gaan bekijken.

En als hij op mijn voorwaarden met mijn digi cam foto's kan maken van die aliens dan ben ik om. Ik denk trouwens dat Irene Moors niet in het complot zit aangezien zij altijd erg overtuigend overkomt als ze ergens van schrikt, ze is geen goede actice dus ik denk dat de programma makers haar niet hebben verteld dat het allemaal nep is. Wel een beetje gemeen maar voor kijkcijfers doen ze alles.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
p__

Ik weet wel zeker dat Robbert hier niet aan mee zal doen, hij kan alleen maar verliezen. Hij scoort nu goed en denk maar niet dat hij zich over laat halen om zijn oplichterpraktijken te laten testen door een paar mensen die skeptisch zijn en de boel eens wetenschappelijk (gecontroleerd) gaan bekijken.
Aan de andere kant... als het hem lukt, dan is hij in 1 klap miljonair waarschijnlijk. Dan kan hij op wereldtournee en gaat hij de geschiedenisboeken in als de man die bewezen heeft dat spoken/aliens bestaan. + nobelprijs 8)

Heeft iemand nog screenshots van deze aflevering gemaakt?

Ik wil dat spook in die graancirkel wel eens beter bekijken.

Misschien ook een goed idee om een webcam tegenover dat veld voor zn huis te plaatsen. Dan is misschien wel te zien hoe die cirkels ontstaan.
The Don

Aan de andere kant... als het hem lukt, dan is hij in 1 klap miljonair waarschijnlijk. Dan kan hij op wereldtournee en gaat hij de geschiedenisboeken in als de man die bewezen heeft dat spoken/aliens bestaan. + nobelprijs  8)  
Je denkt echt dat er een kern van waarheid in zijn verhalen zitten lijkt het.

Hoe kan een nadenkend iemand toch in zo'n "val" trappen, Die man heeft nog niets geproduceerd waarvan ik denk "goh, hij kon best eens de waarheid spreken".
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
p__

Je denkt echt dat er een kern van waarheid in zijn verhalen zitten lijkt het.
Ik schreef:
Aan de andere kant... als het hem lukt, dan is hij in 1 klap miljonair... + nobelprijs
En als het een oplichter is, dan verdient hij de nobelprijs voor de oplichting. 8)
Hoe kan een nadenkend iemand toch in zo'n "val" trappen
Maak je geen zorgen, het is doodnormaal om objectief te zijn.

Laat me het ff weten wanneer je hem ontmaskerd hebt!
sould3mon

mensen als deze moet je eigenlijk geen aandacht geven ,

aan de persoon met de zoon,

wat kijkt hij zoal naar welke leeftijd en wat voor etelage popen

bedoel echte kaale zonder gezicht enzo daar was ik vroeger vet bang voor.

ik hoop serieus niet dat je je zoon naar het paranormaale gaat druke omdat er schaduwen zijn ( bedenk op welke kamer hij ligt waar er licht reflecties vandaan komen koop een goede rolgordijn gebeuren zodat het gewoon donker is dan is het ook stuk moelijker om raare dingen te zien en dan te gaan verbeelden .

en als ik eerlijk mag zijn denk ik ook dat als papa het niet weet nog meer shrik geeft ipv kalmerend troosten na een nachtmerrie c/q verbeelding

de beste plek om dit te bespreken is een vertrouwens persoon aka

huisarts / medisch gekwalificeerd persoon.

het is ronduit zielig dat er gewoon mensen worden ingezogen

als dit hetzelfde zoontje is als met het graf gebeuren de verbanden van een kind zijn niet echt ver ontwikkeld , die zien jullie bloemen draagen en zal vast wel een leege vaas gezien hebben, (mits hij dan ook nog de persoon die herdacht word noemt zo van hier rust ons familie lid...)

mits hij ergens midden achterin moest wat echt niet eens te zien is

door talloze struiken laadid zo vul nog maar in.

paranormaale zaken hebben altijd verassend veelmet geld te maken ondanks ze dit altijd stellig ontkennen en het voor de mensen doen

vraag als robbert de foto's kan maken waarom kan een willekeurig ander persoon dat niet zonder een oplichtings manier te gebruiken
p__

vraag als robbert de foto's kan maken  waarom  kan een willekeurig ander persoon dat niet  zonder  een oplichtings manier te gebruiken

Waarom kan Kasparov zo goed schaken en de meeste andere mensen niet?
Invictus

sould3mon schreef:vraag als robbert de foto's kan maken  waarom  kan een willekeurig ander persoon dat niet  zonder  een oplichtings manier te gebruiken
Waarom kan Kasparov zo goed schaken en de meeste andere mensen niet?
Bijna iedereen kan grootmeester worden. De russen (en andere oostblokkers) hadden gewoon een andere visie op trainen. Als ze talent in bijv. schaken vermoeden bij een kind dat werd deze zo goed als afgezonderd en getrained. In principe kan je dat met ieder willekeurig kind doen. Jonge kinderen zijn nog zeer snel in het aanleggen van zenuwverbindingen in de hersenen dus kan je ze op zeer specifieke dingen trainen. Als je vanaf je vierde een uur of vier per dag schaaktraining volgt, ben je op je zestiende een van 's werelds grootmeesters. Op dit gebied is aanleg voor schaken ook aan te leren.

Ik denk niet dat je op zo'n soort manier ook spookfotograaf kan worden.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"
p__

Invictus schreef:Bijna iedereen kan grootmeester worden.  

In principe kan je dat met ieder willekeurig kind doen. Jonge kinderen zijn nog zeer snel in het aanleggen van zenuwverbindingen in de hersenen dus kan je ze op zeer specifieke dingen trainen. Als je vanaf je vierde een uur of vier per dag schaaktraining volgt, ben je op je zestiende een van 's werelds grootmeesters. Op dit gebied is aanleg voor schaken ook aan te leren.
Kun je dit ook wetenschappelijk bewijzen, dat iedereen grootmeester kan worden? Kan ook iedereen in een Einstein veranderen?

Of zou er misschien ook nog aangeboren talent voor nodig zijn.
Ik denk niet dat je op zo'n soort manier ook spookfotograaf kan worden.
Áls iedereen een grootmeester kan worden met de juiste training, dan kan dit wellicht ook voor spookfotografen gelden.

Uiteraard wel met een andersoortige training.

En anders is wellicht ook hier een aangeboren talent voor nodig of heeft het met de werking van de hersenen te maken.
Invictus

Invictus schreef:[..]
Kun je dit ook wetenschappelijk bewijzen, dat iedereen grootmeester kan worden? Kan ook iedereen in een Einstein veranderen? Of zou er misschien ook nog aangeboren talent voor nodig zijn.
Oefening baart kunst. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (niet iedereen haalt basisschool niveau) maar het gros van de mensen kan net zo lang getraint worden tot een bovengemiddeld niveau van schaken wordt behaald. Dit kan zelfs op oudere leeftijd; ga eens naar de lokale schaakclub en kijk eens hoe snel jij beter wordt met wat oefening.
p schreef:Áls iedereen een grootmeester kan worden met de juiste training, dan kan dit wellicht ook voor spookfotografen gelden.  

Uiteraard wel met een andersoortige training.

En anders is wellicht ook hier een aangeboren talent voor nodig of heeft het met de werking van de hersenen te maken.
Verschil is alleen dat een grootmeester ook kan schaken onder gecontroleerde omstandigheden terwijl het spookfotograferen nog nooit onomstotelijk is bevestigd als zijnde bovennatuurlijk gave.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

ads

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

p__

Oefening baart kunst. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (niet iedereen haalt basisschool niveau) maar het gros van de mensen kan net zo lang getraint worden tot een bovengemiddeld niveau van schaken wordt behaald. Dit kan zelfs op oudere leeftijd; ga eens naar de lokale schaakclub en kijk eens hoe snel jij beter wordt met wat oefening.
Ik wil graag wetenschappelijke onderbouwing zien dat iedereen een grootmeester kan worden.

Of een Einstein.

Hopelijk ga je niet ontkennen dat er zoiets als 'talent' bestaat.
Verschil is alleen dat een grootmeester ook kan schaken onder gecontroleerde omstandigheden terwijl het spookfotograferen nog nooit onomstotelijk is bevestigd als zijnde bovennatuurlijk gave.
De vraag was:

"als robbert de foto's kan maken waarom kan een willekeurig ander persoon dat niet zonder een oplichtings manier te gebruiken"

Het antwoord is dan natuurlijk dat robbert een bepaald talent heeft. Of dit aangeboren of aangeleerd is, wie weet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!