[..]Anderzijds geloof ik wel in een soort 'opperiets'. Laat het mij zeggen:op het moment dat de mens in staat zou zijn het verschijnsel God te verklaren worden we gek.
Of dan zijn we God
Moderator: Rhiannon
[..]Anderzijds geloof ik wel in een soort 'opperiets'. Laat het mij zeggen:op het moment dat de mens in staat zou zijn het verschijnsel God te verklaren worden we gek.
God is dat allemaal tegelijk. Niks wispelturig.LBO schreef:Ter aanvulling op de reeks van Ger:
7. God is wispelturig. Vaak is hij wraakzuchtig, Eergierig, Strijdlustig, Barmhartig om daartegenover weer Liefdevol, Barmhartig, Vergevingsgezind etc. te zijn.
God heeft de mens een vrije wil gegeven. Oja...8. God is gek op het marionettentheather. Hij heeft er vreugde in de mensen naar zijn pijpen en grillen te laten dansen.
Wees blij dat God zich op heel veel verschillende manier laat kennen. Zijn ware 'ik' is voor mensen niet te bevatten.9. God is gek op gedaantenverwisseling en hult zich in allerlei benamingen en eigenschappen, zodat zijn ware ik moeilijk herkenbaar is.
Verzot? Volgens mij heeft God daar juist een hardgrondige hekel aan. Bovendien is het niet Gods schuld dat er zoveel ellende in de wereld is, maar heeft de mens dat aan zichzelf te danken.10. God is er verzot op om zijn schepping nu en dan eens flink door elkaar te husselen. Orkanen, meteorietinslagen, vulkaanuitbarstingen, oorlogen, genocide, epedemieen, zondvloeden etc. etc. etc. het kan hem er niet wild genoeg aan toe gaan. Abraham, Lot en Noach konden er persoonlijk over (uit ervaring?) meepraten.
Vraagje: heb jij ooit wel eens de bijbel gelezen? Vast niet, vandaar ook die domme opmerkingen. Als je de bijbel had gelezen, had je een heel ander beeld van God gehad. Jammer hoor...11. God heeft een wel heel herkenbaar trekje. Hij lijkt zo menselijk!
En waarom dan, als hij in zijn alwetendheid al wist dat dat een probleem zou geven?God heeft de mens een vrije wil gegeven.
Gezien je antwoorden ken je hem persoonlijk, je beweert dat zijn ware ik niet te bevatten is doch je weet waar hij een hekel aan heeft. je loopt hem zelfs te verdedigen dat hij niet schuldig is aan de ellende.zpidermen schreef:God is dat allemaal tegelijk. Niks wispelturig.
God heeft de mens een vrije wil gegeven. Oja...
Wees blij dat God zich op heel veel verschillende manier laat kennen. Zijn ware 'ik' is voor mensen niet te bevatten.
Verzot? Volgens mij heeft God daar juist een hardgrondige hekel aan. Bovendien is het niet Gods schuld dat er zoveel ellende in de wereld is, maar heeft de mens dat aan zichzelf te danken.
Vraagje: heb jij ooit wel eens de bijbel gelezen? Vast niet, vandaar ook die domme opmerkingen. Als je de bijbel had gelezen, had je een heel ander beeld van God gehad. Jammer hoor...
Zie je wel dat God net een mens is.God is dat allemaal tegelijk. Niks wispelturig.
Vallen meteorietinslagen, tsunami's, vulkaanuitbarstingen etc. daar ook onder?Verzot? Volgens mij heeft God daar juist een hardgrondige hekel aan. Bovendien is het niet Gods schuld dat er zoveel ellende in de wereld is, maar heeft de mens dat aan zichzelf te danken.
Wat meteorietinslagen betreft, dat kan ik niet duidelijk maken, waarom ik vind dat de mens dat toch aan zichzelf te wijten heeft. Heeft te maken met de zondeval. En dat is zo'n ander onderwerp dat ik in dit topic hier verder niet op in ga. Tsunami's en vulkaanuitbarstingen is eigenlijk van hetzelfde laken een pak, maar daarvan kun je natuurlijk zeggen, dat tsunami's en vulkaanuitbarstingen an sich niet erg zijn. Maar als mensen vlak bij de kust gaan wonen, zit daar wel een bepaald risico aan vast. Hetzelfde geldt als je aan de voet van een vulkaan gaat wonen. Waarom doen mensen dat? Enerzijds om economische motieven (grond dat veel vruchtbaarder is, e.d.), anderzijds om te overleven (omdat dat bijv. toevallig het enige plekje in de wijde omgeving is met vruchtbare grond). Waarom is er zoveel onvruchtbare grond? Waarom is de welvaart zo ongelijk over de mensheid verdeeld. Hoppa, we zijn weer bij het punt van de zondeval beland.Vallen meteorietinslagen, tsunami's, vulkaanuitbarstingen etc. daar ook onder?zpidermen schreef:Verzot? Volgens mij heeft God daar juist een hardgrondige hekel aan. Bovendien is het niet Gods schuld dat er zoveel ellende in de wereld is, maar heeft de mens dat aan zichzelf te danken.
Of wij zijn zo kortzichtig om tegen God te zondigenGer schreef:Sowieso is God kortzichtig als hij verre nakomelingen straft voor iets wat 2 mensen hebben gedaan. Of vind zpidermen ook dat je de kinderen van een crimineel mee de cel in moet sturen? Trouwens, volgens het principe van de zondeval moet je de kinderen zwaarder straffen. Adam en Eva werden alleen het paradijs uitgezet, maar vele mensen zijn omgekomen door de tsunami en aanverwante zaken. Onschuldige mensen.
Maar hier gaat de discussie niet over. Wat we aan de hand van bovenstaande kunnen concluderen:
12. God is kortzichtig
Of wij doen iets waarvan God gezegd heeft dat we dat niet moeten doen. Wie z'n schuld is het nou dat er zoveel ellende in de wereld is? De schuld van God? Doe ff normaal...13. God is dictatoriaal (doe iets wat hij niet leuk vind (verboden vrucht) en je bent de sjaak.)
Wij hebben niet gezondigd. Dat waren onze verre verre voorouders. God is kortzichtig dat hij niet doorheeft dat wij er niets aan kunnen doen.Of wij zijn zo kortzichtig om tegen God te zondigen
Niet mijn schuld. Toch ben ik de sjaak als ik op het verkeerde tijdstip in Zuid-Oost Azië was geweest, net als al die andere onschuldige mensen. Je moet een individu (mens) niet straffen voor wat een ander individu (ander mens) uit zijn groep (mensheid) heeft gedaan. Doe je dat toch, dan ben je een racist. Conclusie:Of wij doen iets waarvan God gezegd heeft dat we dat niet moeten doen. Wie z'n schuld is het nou dat er zoveel ellende in de wereld is? De schuld van God? Doe ff normaal...
Jij zondigt ook hoor... Zondigen is niet alleen dat je verkeerde dingen tegen mensen doet, maar ook dat je verkeerde dingen tegen God doet. Iedereen zondigt. Ik ook, en jij dus ook.Wij hebben niet gezondigd. Dat waren onze verre verre voorouders. God is kortzichtig dat hij niet doorheeft dat wij er niets aan kunnen doen.zpidermen schreef:Of wij zijn zo kortzichtig om tegen God te zondigen
Niemand is onschuldig. Niemand is zonder zonde.Niet mijn schuld. Toch ben ik de sjaak als ik op het verkeerde tijdstip in Zuid-Oost Azië was geweest, net als al die andere onschuldige mensen.Of wij doen iets waarvan God gezegd heeft dat we dat niet moeten doen. Wie z'n schuld is het nou dat er zoveel ellende in de wereld is? De schuld van God? Doe ff normaal...
God straft een ieder naar zijn of haar eigen zonden. God zal mij of jou niet straffen omdat Adam of Eva tegen God gezondigd hebben, maar omdat ik resp. jij tegen God gezondigd hebben. Dus God is geen racist.Je moet een individu (mens) niet straffen voor wat een ander individu (ander mens) uit zijn groep (mensheid) heeft gedaan. Doe je dat toch, dan ben je een racist. Conclusie:
14. God is een racist.
Aangezien God geen racist is, is de eerste conclusie (God bestaat niet) dus fout. De tweede conclusie zie je helaas inderdaad als je om je heen kijkt. Maar gelukkig heeft God het daarbij niet laten zitten, en dat zie je ook als je om je heen kijkt: er zijn mensen die in God geloven.Dit vind ik zelfs te ver gaan. Een God die altijd zo opgehemeld wordt kan niet zoveel slechte eigenschappen hebben. Conclusie:
God bestaat niet of mensen aanbidden de Duivel in plaats van God.
Hoe jij erbij komt dat ik zondig weet ik niet, maar dat laat ik maar even buiten beschouwing. Maar uit jouw redenering volgt wel stelling 8 van LBO: God is gek op het marionettentheather. Hij heeft er vreugde in de mensen naar zijn pijpen en grillen te laten dansenJij zondigt ook hoor... Zondigen is niet alleen dat je verkeerde dingen tegen mensen doet, maar ook dat je verkeerde dingen tegen God doet. Iedereen zondigt. Ik ook, en jij dus ook.
Ook baby's niet? Baby's, die ook dood gaan door Gods wraak? In dat geval heeft God een ontwerpfout gemaakt en is God dus niet volmaakt. Of kom je nu toch weer met de erfzonde aanzetten?Niemand is onschuldig. Niemand is zonder zonde.
Zie mijn commentaar hier direct boven.God straft een ieder naar zijn of haar eigen zonden. God zal mij of jou niet straffen omdat Adam of Eva tegen God gezondigd hebben, maar omdat ik resp. jij tegen God gezondigd hebben. Dus God is geen racist.
Je begrijpt me verkeerd. Jij denkt dat je in God gelooft, maar uit de bijbel en jullie verkondigingen alhier blijkt gewoon dat je een kl*j* aanbidt die ons opzadelt met zaken waar wij niets mee te maken hebben, die boos isals je niet naar zijn pijpen danst, en je al je zonden vergeeft als je maar genoeg naar hem bidt.Aangezien God geen racist is, is de eerste conclusie (God bestaat niet) dus fout. De tweede conclusie zie je helaas inderdaad als je om je heen kijkt. Maar gelukkig heeft God het daarbij niet laten zitten, en dat zie je ook als je om je heen kijkt: er zijn mensen die in God geloven.