Oh ja? Volgens mij heeft God de mens een vrije wil gegeven, waardoor de mens in staat is, om zelf keuzes te maken. Wij zijn dus helemaal geen marionetjes.Hoe jij erbij komt dat ik zondig weet ik niet, maar dat laat ik maar even buiten beschouwing. Maar uit jouw redenering volgt wel stelling 8 van LBO: God is gek op het marionettentheather. Hij heeft er vreugde in de mensen naar zijn pijpen en grillen te laten dansenzpidermen schreef:Jij zondigt ook hoor... Zondigen is niet alleen dat je verkeerde dingen tegen mensen doet, maar ook dat je verkeerde dingen tegen God doet. Iedereen zondigt. Ik ook, en jij dus ook.
Ten eerste is dood geen wraak van God, maar straf van God. Hadden we maar niet tegen God moeten zondigen. God heeft ons zelfs gewaarschuwd, dus het is onze eigen schuld.Ook baby's niet? Baby's, die ook dood gaan door Gods wraak? In dat geval heeft God een ontwerpfout gemaakt en is God dus niet volmaakt. Of kom je nu toch weer met de erfzonde aanzetten?Niemand is onschuldig. Niemand is zonder zonde.
Ten tweede heeft God geen ontwerpfout gemaakt, maar heeft God bewust de mens een vrije wil gegeven, juist omdat God geen marionetjes wil of robotjes. Hij wil juist mensen die uit eigen beweging en uit vrije wil voor God kiezen.
Ten derde zijn baby's inderdaad zondig als gevolg van de erfzonde. Maar daarmee heb ik nog niks gezegd over of baby's die doodgaan naar de hel gaan of naar de hemel. Daar kan ik niet over oordelen. Voor de mensen die achterblijven is het natuurlijk heel erg dat baby's dood gaan, maar voor die baby zou het best wel eens een heel ander verhaal kunnen zijn.
Wat versta jij onder "zondigen"?Zie mijn commentaar hier direct boven.God straft een ieder naar zijn of haar eigen zonden. God zal mij of jou niet straffen omdat Adam of Eva tegen God gezondigd hebben, maar omdat ik resp. jij tegen God gezondigd hebben. Dus God is geen racist.
Wat voor zaken waar we niets mee te maken hebben?Je begrijpt me verkeerd. Jij denkt dat je in God gelooft, maar uit de bijbel en jullie verkondigingen alhier blijkt gewoon dat je een kl*j* aanbidt die ons opzadelt met zaken waar wij niets mee te maken hebben, die boos is als je niet naar zijn pijpen danst, en je al je zonden vergeeft als je maar genoeg naar hem bidt.Aangezien God geen racist is, is de eerste conclusie (God bestaat niet) dus fout. De tweede conclusie zie je helaas inderdaad als je om je heen kijkt. Maar gelukkig heeft God het daarbij niet laten zitten, en dat zie je ook als je om je heen kijkt: er zijn mensen die in God geloven.
Mag God dan niet boos worden als je de vrije wil gebruikt om niks meer met God te maken willen hebben?
Zonden worden niet vergeven door genoeg te bidden. 1 Gebed kan al voldoende zijn. Maar dan wel een oprecht gebed.
Enne... een kl*j*??? Als je geen respect toont voor God omdat je niet in God gelooft, zou je dan toch die scheldwoorden achterwege willen laten, al is het maar omdat ik wel respect toon voor God. Doe je dat niet, dan stop ik per direct met verder discussieren met jou, omdat ik niet wil dat je zo respectloos over God praat. Dan maar niet meer discussieren...
Puzzels