Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Een chat

Elmo schreef:
Cris schreef:Ik ben de uitslag van de poll bezwaar maken. Er hebben alleen maar 18 mensen gestemd.

Hoezo wil je daar dan bezwaar tegen maken? De poll is alleen maar informatief voor het beheer, dat vervolgens zelf haar eigen afwegingen en beslissing neemt. Het is hier geen democratie...

Vergeet het maar!


Ik chat nooit meer!

huh? Cris wil je alsjeblieft uitleggen wat je bedoeld? Je kraamt nu echt onzin uit.
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Een chat

ja, je moet dat niet als een belediging van WM zien maar in al je zinnen ontbreken woorden, vervoegingen uitgangen etc

het is heel goed dat je probeert maar zoals nu slaat het soms op niet veel
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Math
Artikelen: 0
Berichten: 1.459
Lid geworden op: zo 06 feb 2005, 13:16

Re: Een chat

Wouter_Masselink schreef:
Cris schreef:

Vergeet het maar!


Ik chat nooit meer!

huh? Cris wil je alsjeblieft uitleggen wat je bedoeld? Je kraamt nu echt onzin uit.

Leave him alone, guys!
Wie is "him" dan?

Moderatoren kunnen het ipadres van elk bericht checken en tja, als je graag als tweede persoon jezelf gaat beschermen als 'gast', dan wordt het wel vrij ingewikkeld om te volgen.

Of niet Cris?
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i
Cris
Artikelen: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 21:47

Re: Een chat

Cris schreef:
Elmo schreef:

Hoezo wil je daar dan bezwaar tegen maken? De poll is alleen maar informatief voor het beheer, dat vervolgens zelf haar eigen afwegingen en beslissing neemt. Het is hier geen democratie...

Vergeet het maar!


Ik chat nooit meer!

huh? Cris wil je alsjeblieft uitleggen wat je bedoeld? Je kraamt nu echt onzin uit.

Er is voor mij geen tijd om iets te chatten.
Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Een chat

ligt het aan mij of is dat nog onduidelijker dan daarnet

:roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Een chat

Dat is inderdaad nog onduidelijker. Het ligt niet aan jou Anthrax
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
Napoleon Dynamite
Artikelen: 0
Berichten: 778
Lid geworden op: di 29 mar 2005, 11:14

Re: Een chat

Math schreef:Wie is "him" dan?

Moderatoren kunnen het ipadres van elk bericht checken en tja, als je graag als tweede persoon jezelf gaat beschermen als 'gast', dan wordt het wel vrij ingewikkeld om te volgen.

Of niet Cris?
:P :D :roll:

Langs de ene kant is het bewonderingswaardig dat ze probeert Nederlands te spreken langs de andere kant..mja je weet wel.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Gebruikersavatar
Math
Artikelen: 0
Berichten: 1.459
Lid geworden op: zo 06 feb 2005, 13:16

Re: Een chat

Oké, het is genoeg geweest Cris.

Wat is het nu? Duidelijkheid graag of je kunt beter helemaal niets posten.

Je zegt eerst dit:
Anonymous schreef:Nee


Jawel, als hier geen chatplaats heeft, dan is mijn mailbox vol.


En vervolgens dit:
Er is voor mij geen tijd om iets te chatten.


Je merkt wat je teweegbrengt, dus ik stel je dit ultimatum: het is in dit geval óf zwart óf wit. Er is geen grijs gebied, jammer dan.

Dus: post óf duidelijk en logisch (ook in fatsoenlijke zinnen) óf niet.
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i
Gebruikersavatar
Math
Artikelen: 0
Berichten: 1.459
Lid geworden op: zo 06 feb 2005, 13:16

Re: Een chat

Napoleon Dynamite schreef:
Math schreef:Wie is "him" dan?

Moderatoren kunnen het ipadres van elk bericht checken en tja, als je graag als tweede persoon jezelf gaat beschermen als 'gast', dan wordt het wel vrij ingewikkeld om te volgen.

Of niet Cris?
:P :D :roll:

Langs de ene kant is het bewonderingswaardig dat ze probeert Nederlands te spreken langs de andere kant..mja je weet wel.
Wat bedoel je?


Het is hier belachelijk offtopic het gaan, maar soortgelijke praktijken komen in meerdere onderwerpen in meerdere fora voor, dus even uitpraten die handel. Dit t.a.v. Cris.
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i
Gebruikersavatar
GJ_
Artikelen: 0
Berichten: 802
Lid geworden op: wo 13 jul 2005, 16:35

Re: Een chat

Leren wij toch chinees? De zinsbouw van Chris is prima te volgen als je chinees en engels kent. Hier is het namelijk een gezellige mix van. In het chinees wordt je ook niet vermoeid met allerlei ingewikkelde zaken als vervoegingen, naamvallen enz


Edit Math:

Zoals ik al zei: we gaan al belachelijk ver offtopic. Sorry dat ik zo streng ben nu, maar we begonnen hier met het idee "chat of niet" (vrij vertaald)

Vanaf hier is dit onderwerp een eigen weg gaan leiden...



------edit--------------------------------------

hmm, je hebt wel gelijk.

Een chat op de site lijkt me helemaal niks. Een eventueel irc kanaal openen kan altijd, desnoods een onoficieel irc kanaal, dat gebeurt op wel meer fora.

Voor sommige fora is het wel handig als mensen "real time" met iets op weg geholpen kunnen worden. Dat scheelt een heleboel op en neer gepost.
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Een chat

Inderdaad. Een chatroom voor realtime vragen is wel handig.


Maar aan de andere kant is het forum ook een database met antwoorden op vragen. Die komen hier dan niet meer te staan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Gebruikersavatar
GJ_
Artikelen: 0
Berichten: 802
Lid geworden op: wo 13 jul 2005, 16:35

Re: Een chat

Ger schreef:Inderdaad. Een chatroom voor realtime vragen is wel handig.


Maar aan de andere kant is het forum ook een database met antwoorden op vragen. Die komen hier dan niet meer te staan.

Juist: en die database wordt misschien onnodig groot als er op een zeker moment alleen nog maar persoonlijke hulp word geboden.

Het blijft de vraag wat er beter is: een naslagwerk met wat "rommel" (incl oa mn eigen off-topic geleuter) of een zuiverder naslagwerk omdat een deel via een vluchtig medium als een IRC gaat.
Gebruikersavatar
Miels
Artikelen: 6
Berichten: 15.202
Lid geworden op: di 14 jan 2003, 12:26

Re: Een chat

Een van de doelstellingen is het opslaan en toegankelijk maken van kennis. In een chat is dat uitgesloten. Bovendien: hoe ga je dat moderaten? Ga je iemand op zijn donder geven wanneer hij een "te" serieus onderwerp bespreekt in de chat, wat hij op het forum had moeten posten? Loop je de chatlog na, en kopieeer je zinnige gedeeltes naar het forum? Ga je de huiswerkvragen, waarvan we nu regelmatig een paar keer dezelfde binnen krijgen, stuk voor stuk individueel bespreken?


Met andere woorden: ik zie een chatbox in de praktijk niet zitten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Gebruikersavatar
made in flanders
Artikelen: 0
Berichten: 1.086
Lid geworden op: do 18 nov 2004, 20:39

Re: Een chat

ik ben ook tegen chatten.

je hebt chatten en je hebt een forum.

dit zijn twee volledig verschillende dingen voor mij. ik vind het zeer leuk dat ik later nog eens kan kijken wat het antwoord op mjn vraag was. en als ik een vraag heb kan ik al onmiddellijk kijken of iemand anders ze al heeft gesteld, moet ik dat niet meer doen en moet ik ook niet meer wachten op een antwoord.

als er een chatbox komt kan dit allemaal niet meer, dus vind ik persoonlijk. hou de dingen zoals ze zijn.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Een chat

Je kan de chat mss als volgt gebruiken:


Chatter1: Hey kijk eens naar deze topic: http://...../

Chatter2: Ik heb een antwoord gepost: http://...../

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!