Puzzel Puzzels
Ger
Artikelen: 0

Re: Een chat

Dan kun je net zo goed verwijzen naar de zoekfunctie, niet?

Misschien handig om de zoekfunctie duidelijker in de kopregels naar voren te laten komen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Anthrax

Je zou voor de irc chat ook enkele vuistregeltjes kunnen maken zoals geen polls houden, geen huiswerk, geen discussie van op het forum voortzetten (bv over evolutie)

en een aantal mensen aanduiden die het in goede banen moeten leiden

zodat de chat gewoon zou zijn om wat te praten, elkaar te leren kennen en voor de gezelligheid. Je zou dan ook nog bv kunnen zetten dat het enkel toegankelijk is voor mensen met bv 50+ posts zodat je niet zo van die nieuwelingen krijgt die geen moeite doen om de regels te lezen en hier gewoon even zijn om hun huiswerk te posten
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Cycloon

Volgens mij moet een chat wel kunnen voor een goeie babbel, maar ik denk dat die 50 post regel moeilijk te verwezenlijken valt voor de chat ...
Ger

50 postregel is best te doen. Je krijgt dan gewoon een mailtje met toegangscode voor de chat als je aan de 50 zit.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Cycloon

En hoe wil jij dan een toegangscode op bv een mirc chat zetten ? :roll:
Napoleon Dynamite

En hoe wil jij dan een toegangscode op bv een mirc chat zetten ?   :roll:

/mode #wetenschapsforum.nl +k einstein
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Cycloon

Ohjah, gewoon een integrale code voor iedereen gelijk O.o, maar dan heb je wel de kans dat de pass word doorgegeven ... Achja het is mss wel het proberen waard :roll:
Ger

Maar ik denk dat het beheer zich eerst eens moet buigen over de vraag of ze wel naar een chat toe willen. Het heeft zo zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen, zo blijkt uit dit topic. Daarna kunnen ze zich eventueel nog buigen over voorwaarden en technische zaken.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Antoon

Hoe ik me de chat voorstel:

Een chat lijkt me leuk om gewoon met te kletsen met de mensen die online zijn en vaak hun gezicht laten zien op het wetenschaps forum.

Het handigste lijkt me dat er op het forum zelf een link komt te staan naar een nieuwe browser waar je dan je zelf moet inloggen en kan kan chatten met mensen die ook in de chat box zitten. De gespreks onderwerpen komen dan vanzelf wel, van een ondervraging over persoonlijke intresses tot wat nu actueel is in de media. gewoon gezellig voor als je niets te doen hebt.
Bart

Is er ook iemand die aan het technische aspect heeft gedacht van een chatbox? Hoe implementeer je zoiets gekoppeld aan het forum.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Napoleon Dynamite

Nu vraag ik mij af of dat mensen gewoon een chatruimte willen hebben om elkaar te ontmoeten (die reeds bestaat) of dat ze een chatruimte willen op het forum?
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Cycloon

Is er ook iemand die aan het technische aspect heeft gedacht van een chatbox? Hoe implementeer je zoiets gekoppeld aan het forum.

Ik kan zorgen voor een bot voor de room, vermits ik heel vlot omspring met het coderen in mIRC, alleen kan ik die zelf niet hosten op m'n pc ... (in mIRC kan ik zover gaan als je wil, ik kan desnoods laten checken op nieuwe posts enzo op het forum.) Wat mss wel lukt is de chat koppelen aan een java applet, vele applets kan je laten inloggen via een php login, dan kan je desnoods de login van hier gebruiken voor de chat ... (maar daar kan ik zelf jammer genoeg niet voor helpen)

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Miels
Artikelen: 6

Maar ik denk dat het beheer zich eerst eens moet buigen over de vraag of ze wel naar een chat toe willen. Het heeft zo zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen, zo blijkt uit dit topic. Daarna kunnen ze zich eventueel nog buigen over voorwaarden en technische zaken.
Vooralsnog ben ik persoonlijk verre van overtuigd (zie mijn eerdere posts in dit draadje voor mijn argumenten).

We proberen ons te profileren met inhoud. Vandaar ook de relatief strenge regels over signatures, inhoud van posts etc. Een chatbox past daar gewoon niet tussen. "Gewoon voor de gezelligheid"-forums zijn er voldoende.

Het voordeel wat ik wel relevant vind is de teambuilding. Als mensen het forum als geheel leuker vinden en er vaker terugkomen wanneer er een chat is, dan begin ik te twijfelen. Of dat ook gaat leiden tot grotere betrokkenheid, gemeten aan de kwantiteit van inhoudelijk goede onderwerpen/reacties vraag ik mij af (en dat bedoel ik niet ironisch)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!