Puzzel Puzzels
Cris
Artikelen: 0

Re: Cris

Veertje schreef:
Napoleon Dynamite schreef:1) De openingspost bevatte geen enkele persoonlijke aanval maar een vraagstelling waarop niet gereageerd is; noch door ondersteundende derden noch door Cris

2) Aangezien er zich wel een aantal mensen er zich aan ergerde is het misschien logisch dat het publiek verspreid werd in plaats van een PBtje te sturen.  

Het was geen persoonlijke aangeledenheid meer, ze was werkelijk overal.

3) Er waren meerdere topics waar men zich vragen stelde, vandaar dat Anthrax dit topic opende.

Voordat ik begin, om misverstanden te voorkomen: dit is mijn persoonlijke mening, ik spreek voor mezelf en mijn commentaar is dus geen verwoording van een soort "algemene mening" van het moderator/beheer team.

ad 1): Hoewel ik in de post van Anthrax wel kan zien dat hier moeite gedaan is om de post niet al te vervelend te doen overkomen, ben ik het niet met je eens dat dit niet opgevat zou kunnen worden als persoonlijke aanval. De laatste opmerking over de vertaalrobot is overbodig en doet niet ter zake en is wel degelijk kwetsend als iemand echt zou proberen de taal zo goed mogelijk te gebruiken.

ad 2): We hebben een mooie functie "rapporteer post". Dit is volgens mij de aangewezen manier om mensen, die zich niet aan de regels houden, of die op een andere manier irritant zijn, aan te kaarten bij het beheer/moderator team. Hoewel het begrijpelijk is dat voortdurende irritatie leidt tot openbare uiting van de bijbehorende frustratie is het m.i. daarom nog niet OK om dat dan ook maar openbaar te doen.

ad 3): De post van Anthrax is m.i. inderdaad geplaatst met de bedoeling om de losbarstende discussies te centreren. Daar is op zich niets mis mee, al is het wel zo dat je je zou kunnen afvragen wat je er zelf van zou vinden als er een topic opdoemde in feedback met jouw eigen gebruikersnaam als kopje. Dit is niet persoonlijk Anthrax, zoals gezegd, ik begrijp de bedoeling, maar als ik als gebruiker een topic met mijn naam zou vinden waarin, naar verwachting, vervolgens allerlei kritiek wordt gespuid dan zou ik niet blij zijn. Ik zou dan denk ik zelf ook geen moeite meer doen mezelf te verdedigen.

Nu kun je misschien wel met recht zeggen: "dat roep je dan zelf over je af", maar in deze mate heb ik het nog nooit eerder meegemaakt en ik moet zeggen dat ik het gemak waarmee men over een persoon heenvalt en ervan uitgaat dat dat persoon daar wel oren naar zal hebben en zijn gedrag zal aanpassen naïef en op z'n minst schokkend vind. Zo'n persoon krijgt door de massale negatieve aandacht geen kans.

Als je zo'n soort openbare schandpaal als normale en logische consequentie van iemands gedrag gaat zien, dan moet je je wel heel bewust zijn van de grenzen daarin. Hoeveel irritante posts mag iemand geplaatst hebben voordat hij/zij zoiets kan verwachten? Persoonlijk kan ik drie of vier "overtredingen" immers al als voldoende zien om iemand in het openbaar aan te kaarten. Hoe lang wordt mijn lijst van "overtreders" dan wel niet?

Met het oog op het voorgaande is het maar de vraag of degenen die zijn postgedrag openbaar afkeuren dit ook persoonlijk aan hem te kennen hebben gegeven. Hoevelen van ons hebben Cris persoonlijk benaderd en gevraagd duidelijker te zijn in zijn bewoordingen en zijn nutteloze "dat vind ik ook" of "o ja?" bijdragen achterwege te laten voordat we ons ongenoegen in het openbaar hebben geplaatst?

Dat Cris, zoals Ger zegt, de "spreekwoordelijke schoen aangetrokken heeft" , wat zegt dat nu eigenlijk over Cris? Het feit dat hij zijn excuses aanbiedt, wat betekent dat? Velen van ons zouden gezegd hebben: "bekijk het maar met je forum". Hij doet dat niet, erkent zijn fout. Dus: zou hij niet ook op een andere manier tot inkeer zijn gekomen?

Iemand heeft al een antwoord aan mij indirect verteld: "Cris, xxxx op! Ga je eigen plek!"

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Cris

Het probleem is niet "nutteloze" vragen, maar het zo grote aantal. Het is zo niet meer duidelijk wat je nou echt wil, of echt wil weten. Sommige mensen beginnen hierdoor te denken dat je ons wil pesten....

Vanaf nu wil ik geen enkele nutteloze vragen stellen en ook geen reactie geven.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Wouter_Masselink

Korte reacties, zoals 1 zin hoeven niet irritant te zijn. Wanneer je dit 5 of meer keer na elkaar doet, dan wordt het zeker wel zeer irritant. Tevens is het niet nodig om een zeer grote post te quoten met daaronder een reactie van 1 zin.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat deze reacties onduidelijk waren door zeer warrig taalgebruik.
"Meep meep meep." Beaker
Cris

Wouter_Masselink schreef:Korte reacties, zoals 1 zin hoeven niet irritant te zijn. Wanneer je dit 5 of meer keer na elkaar doet, dan wordt het zeker wel zeer irritant. Tevens is het niet nodig om een zeer grote post te quoten met daaronder een reactie van 1 zin.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat deze reacties onduidelijk waren door zeer warrig taalgebruik.

begrijp ik al, die xxx posten moeten niet door elkaar xxx gooien.
Jan van de Velde

Mijn alle posten worden verstuurd naar iemand en dan die laten hier posten.
Ik dacht dat het world wide web letterlijk wereldwijd was. Waarom dan via een andere persoon???
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Wouter_Masselink

Je kan het wel met me eens zijn, echter je doet er klaarblijkelijk niets op uit. Het hele nut van deze discussie is verdwenen, als er al ooit een nut was. Daarom gaat dit topic dan ook op slot. Mocht iemand nog onverhoopt zijn mening willen uiten dan kan dit door een PB te sturen naar de persoon die het betreft, dit zijn bijvoorbeeld: het beheer en de moderators.

-slotje-
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!