Puzzel Puzzels
KabouterKlus
Artikelen: 0

Re: Wie/wat is God?

Anonymous schreef:"I am lost in God, and God is found in me.

Why look in all directions? Look inside.

I am the Lord, and I do you wrong to say

That anyone is Lord or God to me."

-Jalal ad-Din Muhammad Balkhi

Hij is diep...
De man was moslim. Hij is ook bekend onder de naam "Mevlana"of "Rumi". Maar hij heeft zijn jeugd doorgebracht in wat nu Afghanistan heet (Balkh) en waar hij wellicht met Boedhisten in aanraking is gekomen. Er vond daar in ieder geval aan de vooravond van de Mongoolse katastrofe een kruisbestuiving tussen culturen plaats.

"Je kunt niet zelf voor God gaan spelen" > uit het verspringen van de "ik" persoon blijkt dat de ik God ervaart in én buiten zichzelf < dat is iets anders dan voor God spelen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Anonymous

KabouterKlus schreef:
Anonymous schreef:"I am lost in God, and God is found in me.

Why look in all directions? Look inside.

I am the Lord, and I do you wrong to say

That anyone is Lord or God to me."

-Jalal ad-Din Muhammad Balkhi

Hij is diep...
De man was moslim. Hij is ook bekend onder de naam "Mevlana"of "Rumi". Maar hij heeft zijn jeugd doorgebracht in wat nu Afghanistan heet (Balkh) en waar hij wellicht met Boedhisten in aanraking is gekomen. Er vond daar in ieder geval aan de vooravond van de Mongoolse katastrofe een kruisbestuiving tussen culturen plaats.

"Je kunt niet zelf voor God gaan spelen" > uit het verspringen van de "ik" persoon blijkt dat de ik God ervaart in én buiten zichzelf < dat is iets anders dan voor God spelen.
I am the Lord and I do you wrong to say

That anyone is Lord or God to me

Nou ik weet niet of je engels kunt maar hier speel je wel degelijk voor God.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

De eerst "I" is de tweede niet. Rumi baalt van de scheiding met God, en hunkert naar hereniging. Meer: http://www.dar-al-masnavi.org/about_masnavi.html
peterA

Anonymous schreef:** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Tijd is misschien wel gemaakt door God. En het kan zijn dat er geen tijd bestaat bij Hem. Geen dagen, uren die voorbijgaan. Een "wereld"/hemel zonder tijd dus.
Yep...nu is alles duidelijk..... :shock:
huh?
Anonymous

peterA schreef:
Anonymous schreef:** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Tijd is misschien wel gemaakt door God. En het kan zijn dat er geen tijd bestaat bij Hem. Geen dagen, uren die voorbijgaan. Een "wereld"/hemel zonder tijd dus.
Yep...nu is alles duidelijk..... :shock:
Als het duidelijk zou zijn dan zou ik voor God spelen grapjas ;)
Anonymous

De eerst "I" is de tweede niet. Rumi baalt van de scheiding met God, en hunkert naar hereniging. Meer:http://www.dar-al-masnavi.org/about_masnavi.html

Mmja christenen balen daar ook van, tenminste ik wel. Maar ik ga dat niet allemaal lezen, omdat ik al enigszins aanwijzingen heb gekregen dat God/Jezus de waarheid is. Hiervan mag ik getuigen en hopen dat er mensen zijn die het ook oppakken. Ben wel bereid eventuele vragen te beantwoorden.
Anonymous

Anonymous schreef:De eerst "I" is de tweede niet. Rumi baalt van de scheiding met God, en hunkert naar hereniging. Meer:http://www.dar-al-masnavi.org/about_masnavi.html

Mmja christenen balen daar ook van, tenminste ik wel. Maar ik ga dat niet allemaal lezen, omdat ik al enigszins aanwijzingen heb gekregen dat God/Jezus de waarheid is. Hiervan mag ik getuigen en hopen dat er mensen zijn die het ook oppakken. Ben wel bereid eventuele vragen te beantwoorden.

Wie/wat is God?
Threshold

Wat is god: god is een vermoeden, zoals in de wiskunde.
In mathematics, a conjecture is a mathematical statement which has been proposed as a true statement, but which no one has yet been able to prove or disprove.

Once a conjecture has been proven, it becomes known as a theorem, and it joins the realm of known mathematical facts. Until that point in time, mathematicians must be extremely careful about their use of a conjecture within logical structures.

From Wikipedia, the free encyclopedia.
janos

Ik vraag me af wie de letters G O D zijnde het woord God op aarde heeft gebracht. Waar, oh waar was dat? En wat was toentertijd de betekenis? Misschien wel heel anders dan de als meest voorgestelde vorm van een eerbied waardige oude man. Het oude testament geeft door mijn ogen gezien geen waarheidsgetrouwe verklaringen gezien de vele tegenstrijdigheden die het al bevat. Dus velen spreken van een God en weten eigenlijk niet waarover ze spreken. :shock: janos.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.
Anonymous

Ik vraag me af wie de letters G   O   D    zijnde het woord God op aarde heeft gebracht. Waar, oh waar was dat?  En wat was toentertijd de betekenis? Misschien wel heel anders dan de als meest voorgestelde vorm van een eerbied waardige oude man. Het oude testament geeft door mijn ogen gezien geen waarheidsgetrouwe verklaringen gezien de vele tegenstrijdigheden die het al bevat. Dus velen spreken van een God en weten eigenlijk niet waarover ze spreken.   :shock: janos.

welke tegenstrijdigheid bijvoorbeeld? ik ben wel benieuwd hierna:)
Anonymous

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:De eerst "I" is de tweede niet. Rumi baalt van de scheiding met God, en hunkert naar hereniging. Meer:http://www.dar-al-masnavi.org/about_masnavi.html

Wie/wat is God?

De maker van wereld en aarde en alles erop, ook mensen dus. Het is voor ons niet mogelijk Hem te doorgronden of het hele bestaan zijn te begrijpen. Door de zondeval zijn wij min of meer van hem los gesneden.
KabouterKlus

De maker van wereld en aarde en alles erop, ook mensen dus. Het is voor ons niet mogelijk Hem te doorgronden of het hele bestaan zijn te begrijpen. Door de zondeval zijn wij min of meer van hem los gesneden.

Hallo. Denk je dat God gelijktijdig wel en niet kan bestaan?
Anonymous

KabouterKlus schreef:
Anonymous schreef:

Hallo. Denk je dat God gelijktijdig wel en niet kan bestaan?

Hij is er altijd al geweest. Begin en het einde. Het kan zijn dat mensen hem niet ervaren (mede door zondeval), maar Hij is er wel degelijk.
janos

Ach jee, daar komt de zondeval aan..... ik denk dat er voor God helemaal geen zonden bestaan ... alleen evolutie ... en je zult zelf al je fouten weer goed maken hoor .... Kijk, indien er een schepper bestaat zoals de meeste Christenen geloven, dan vind ik het een waardeloze schepping.

Ten eerste, waarom niet betere mensen geschapen, en dan bij het zo genaamde oordeel, als je het niet goed gedaan hebt moet je links af naar de hel, en rechts af naar de hemel omdat je in je laatste uur vergeving vraagt in de naam van Christus ,die wij mensen gewoon vermoord hebben toendertijd ,maar op een slimme wijze hebben ze er een offer van maakten ter vergeving..... nou.. mooi niet hoor! We kunnen onze fouten zelf weer goed maken. Ik denk dat God niet één van zijn schepselen verloren laat gaan maar wijs laat worden door vallen en opstaan. En trouwens wij komen toch uit die Godheid voort? Of waren er al bouwstenen naast de Godheid. In mijn optie wil G O D allen maar aanduiden, dat gene die alles in stand houd, laat evalueren, en het leven

geeft. Dus wij zelf zijn een deeltje Godheid die moet ontwikkelen en dat wilde Christus ons duidelijk maken en ons helpen dat te beseffen. Waarom Hij? Misschien omreden dat Hij de eerste is die het eindoel bereikt heeft en in het volle besef is dat hij zelf een Godheid is en dat ieder mens dat eens zal bereiken. Zei Hij ook niet,'wie Mij ziet, ziet de Vader'.Misschien iets om daar over na te denken?

:shock: janos.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Anonymous

janos schreef:Ach jee, daar komt de zondeval aan..... ik denk dat er voor God helemaal geen zonden bestaan ... alleen evolutie ... en je zult zelf al je fouten weer goed maken hoor .... Kijk, indien er een schepper bestaat zoals de meeste Christenen geloven, dan vind ik het een waardeloze schepping.

Ten eerste, waarom niet betere mensen geschapen, en dan bij het zo genaamde oordeel, als je het niet goed gedaan hebt moet je  links af naar de hel, en rechts af naar de hemel omdat je in je laatste uur vergeving vraagt in de naam van Christus ,die wij mensen gewoon vermoord hebben toendertijd ,maar op een slimme wijze hebben ze er een offer van maakten ter vergeving..... nou.. mooi niet hoor!  We kunnen onze fouten zelf weer goed maken. Ik denk dat God niet één van zijn schepselen verloren laat gaan maar wijs laat worden door vallen en opstaan. En trouwens wij komen toch uit die Godheid voort? Of waren er al bouwstenen naast de Godheid. In mijn optie wil G O D allen maar aanduiden, dat gene die alles in stand houd, laat evalueren, en het leven

geeft. Dus wij zelf zijn een deeltje Godheid die moet ontwikkelen en dat wilde Christus ons duidelijk maken en ons helpen dat te beseffen. Waarom Hij? Misschien omreden dat Hij de eerste  is die het eindoel bereikt heeft en in het volle besef is dat hij zelf een Godheid is en dat ieder mens dat eens zal bereiken.  Zei Hij ook niet,'wie Mij ziet, ziet de Vader'.Misschien iets om daar over na te denken?

:shock: janos.

Hij zij ook: niemand komt tot de Vader dan door mij, misschien ook iets om over na te denken?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!