Men stelt dat men kan tijdreizen door wormgaten.
Ten eerste geloof ik niet in wormgaten, maar was toch benieuwd naar de manier waarop ze dat zouden doen, terug in de tijd reizen bedoel ik.
De stelling die ik vind is de volgende;
Plaats de ingang van een wormgat bij de aarde, reis met je ruimteschip én de uitagang van het wormgat met een bepaalde snelheid, waardoor er dus minder tijd verstrijkt voor de uitgang van het wormgat dan voor de ingang. Laat nu een persoon in de ingang gaan, en langs de uitgang er terug uitkomen. De persoon die er in is gegaan en er terug is uit gekomen, is nu naar het verleden gereisd.
Nu, ik kan niet volgen hoe je hiermee in het verleden reist, hoor. Als wormgaten al zouden bestaan, en je zou deze opstelli,ng uitvoeren, dan ga je toch niet in het verleden volgens mij.
Nu, overal waar ik over wormgaten lees, kom ik het begrip tijdreizen tegen. Ik zie met bovenstaande manier geen reden waarom je hier mee terug in de tijd zou kunnen gaan. Maar misschien kan iemand mij uitleggen waarom je hier mee zou kunnen terug reizen in de tijd.
Want wat gebeurt er in de opstelling; voor de persoon die in het ruimteschip zit en samen met de uitgang van het wormgat gaat, gaat de tijd trager dan voor de mensen op aarde. Voor de reiziger is er minder tijd verstreken. Bv de reiziger is 5 minuten onderweg, maar de mensen op aarde zijn 100 jaar verder. Nu stelt men dat als iemand van de aarde, die 100jaar ouder is geworden, in het wormgat stapt, naar het verleden reist, omdat deze maar 5 minuten heeft gereisd. Maar in zie echt niet in waarom de persoon van de aarde terug in de tijd reist.
Kan iemand mij uitleggen waarom deze persoon terug in de tijd gaat. Want naar mijn mening is dit gewoon wat gegoochel met wetten, waardoor dat het op het eerste zicht lijkt dat je terug reist, maar in feite toch niet. Een beetje zoals met een wiskundig bewijs, door gefoefel met berekeningen, bewijzen dat 1+5 gelijk is aan -3, of zo.
Puzzels