Puzzel Puzzels
Edwin
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 09 sep 2005, 20:16

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

jawel die zijn er wel..alleen zou je hun taken kunnen verlichten omdat het dan door een aantal vrouwelijke eenheden word gedaan.Hiermee creer je dan weer ruimte voor nieuwe taken voor bijv commandos die dat normaal doen.dus je haalt het blok aan de been weg bij de gemengde eenheden en zet ze constructief in een aparte eenheid neer.

En of het nood is durf ik niet te zeggen,maar ze kunnen altijd wel mensen gebruiken in het leger.daarom moet je het ook zo goed mogelijk efficient verdelen,zodat je niet de meerderheid van de vrouwelijke soldaten verliest omdat ze niet mee kunnen met hun mannelijke collega's

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Denk je dan niet dat het niveau van het leger er op achteruit gaat ? Je moet ook rekening houden dat de meeste vrouwen die in het leger gaan niet zo van die vrouwen zijn die bang zijn om een nageltje te breken!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Edwin
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 09 sep 2005, 20:16

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

maakt het dan niet juist geschikt matariaal voor het leger?..de capaciteiten die een vrouw heeft,maar de instelling van een mannelijke soldaat.

Zeker weten doe ik het niet,maar op de juiste manier getrained zou het kunnen werken.dus een toevoeging mits er van de mogelijkheden gebruikt word gemaakt.
zeeman
Artikelen: 0

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

De soldaten kunnen dan de pampers vervangen van de kinderen van mevrouw de generaal.
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Lijkt mij een zinloze/beledigende opmerking.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
zeeman
Artikelen: 0

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Dit gebeurt ook wel vaker bij gewone werken tegenover migranten (in belgië toch) Zoveel % van je bedrijf moet migrant zijn, waar ben je dan mee bezig ?


Die wet is er voorlopig nog niet door!Als baas blijf je nog altijd baas in je bedrijf.Ondanks het feit dat een werkaanbod steeds voor mannen en vrouwen moet zijn,neem je in dienst wie je wil.Het heeft geen zin wetten te maken die niet stroken met de realiteit.Er is meer nodig dan ondervinding en werklust.Het moet ook nog klikken,tussen de werknemers en de baas.Zie je al een man staan in een lingeriewinkel ?Die winkel mag zijn deur sluiten.Ik heb al dames achter de vuilniskar zien lopen om die zware zakken er in te werpen.Tegen dat ze goed in de dertig zijn is hun rug kapot en vallen ze te laste van de maatschappij.Kleine politiekers komen soms met wetten voor de dag om alleen in de kijker te lopen en stemmen te ronselen.Er moeten ook voldoende vrouwen op verkiesbare plaatsen staan.De kiezer heeft het laatste woord.
zeeman
Artikelen: 0

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Beste Ger,in het leger is de soldaat meid voor alle werk.Als je dat nog niet weet,dan heb je maar een pover idee van wat een leger wel is.Toen de miliciens werden afgeschaft,waren ze meteen hun slaafjes kwijt.Mevrouw de generaal zal waarschijnlijk wel een paar vrouwelijke soldaten inschakelen om voor haar kroost te zorgen en mannelijke soldaten om haar meubels te versjouwen.Als niet komt tot iet,kent iet zich zelve niet.
Gebruikersavatar
Brennus
Artikelen: 0
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 26 dec 2005, 22:55

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Haha... Ook zeeman geweest? :roll:

Ik heb er niet zo'n hoge pet over op. Over vrouwen aan boord. Het geeft gelazer. Ook al wordt dat in alle toonaarden ontkend. Want het is politiek nu eenmaal correct om vrouwen in dienst te nemen.

Als een paar mannen aan boord ruzie maken, kan er wel eens gemept worden, maar even later drinken ze het af, en zijn het de volgende dag vergeten. Vrouwen daarentegen kunnen een vete jaren volhouden.

Als je overgaat tot "close combat" oftewel man-tegen-man gevechten aan land dus, dan zie je dat de aanwezigheid van vrouwen automatisch leidt tot een extreme verharding van het conflict.

Vrouwen kunnen hun emoties vrijwel niet onder controle houden, en zijn veel eerder uit op wraak dan mannen.

Zo'n ervaringen zijn ettelijke keren opgedaan in Israel, en dat is de reden waarom vrouwen in Israel geen "first line combat" opdrachten krijgen.
zeeman
Artikelen: 0

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Beste brennus,een Egyptenaar die in 1973 tegen Israel had gevochten,vertelde mij dat hij met zijn eigen ogen vrouwenlijken gezien had in een stukgeschoten Israelische tank.In een tank heb je geen wezenlijk kontakt met de vijand.Wordt je geraakt,dan is de dood vrijwel ogenblikkelijk.Voor je de kans krijgt in paniek te geraken ben je al dood.
SiegeDragon
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 11:00

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Maar weer even terug op de originele vraag:

Nee ze moeten geen apart peleton op richten voor vrouwen als deze dezelfde functie moeten gaan vervullen als de mannelijke soldaten.Dit leid tot "zwakke" of anders opgeleidde eenheden (ik kan er niks aan doen maar de evolutie (of God, wat jij wil) heeft er voor gezorgd dat vrouwen nou eenmaal (OVER HET ALGEMEEN) fisiek minder gesteld zijn daarnaast zijn hun rekenvaardigheden en strategisch inzicht gemiddeld lager.

Tuurlijk hebben vrouwen ook zeer sterke punten, MAAR dat betekent nog niet dat ze geschikt zijn om dezelfde functie te vervullen met die eigenschappen.

Neem het voorbeeld: Vrouwen zullen waarschijnlijk betere scherpschutters zijn (fijne motoriek) maar mannen zullen betere commando's zijn (uithoudingsvermogen, mentale/fisieke stress/etc)

Van mij mogen ze dat aparte peleton invoeren, maar dan wel met uitzicht op andere functies.
Knowledge is power, guard it well.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

SiegeDragon
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 11:00

Re: Het verschil tussen emancipatie en bevoordeling

Excuus voor de double post, netwerk op school zuigt n beetje
Knowledge is power, guard it well.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!