mag ik eens het volgende zeggen:
-de vogels:
klopt het niet dat Noach eerst een zwarte raaf stuurde, voor verkenning??
en daarna "de duif", die terug keerde met een olijftakje.
als teken dat er land was??
ik bedoel, volgens kunnen vliegen. dus, waarom zouden die een boot nodig hebben?
-vis ook zoogdieren die kunnen zwemmen bv walvissen:
euh zouden die een boot nodig hebben????
als ik kijk naar de tekening gaat het over landdieren. hoeveel landdieren bestaan er in onze wereld
iemand spreekt over 'inteelt', misschien een off-topic van mij maar stammen wij niet af van onze voorouders uit 'Adam & Eva'?
ten andere Noach geeft de Ark niet ALLEEN gebouwd maar met familie; vrienden. ik veronderstel gemend familie en vrienden, man en vrouw.
nof iets. de Middellandse Zee bestond vroeger niet. het was eeen droog gebied. dit komt omdat er een soort natuurlijke dam was in de Straat van Gibraltar. en opeens barste de dam => een gigantische vloed -Zondevloed?-
nog iets. ik heb ooit op National Geographic een reportage gezien over onderzoekers -duikers- in de Zwarte Zee. tot een groote verbaasing ondekken ze een 'stad', onder de zee. vlug werd de link gelegd naar het verhaal van Noach.
uiteraard ontkenden ze -onderzoekers- dat verhaal. tot dat ze een geraamte van een boot ontdekte! neen het was de Ark niet, maar een vissersboot.
http://www.fsf.nl/nfsf/homenl.php?id=349
zeer adembenemend -vond ik

.
laatste vraag/bedenking: Noach kon onmogelijk alle dieren vangen, akkoord? MAAR het Genisis verhaal zei dat God alle dieren oproepte.
ik geloof in God, de Schepper van ALLES -de ruimte/planeten/...-
(verlopig heb ik nog mijn stem niet uitgebracht, ik lees met volle aandacht jullie reactie

)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!