ZVdP schreef:Toen de aarde nog een stuk warmer was, misschien zelfs nog was
gesmolten?
En zeker en vast, bij een dergelijke botsing (al dan niet gebeurd),
smelt het gesteente door de enorme hitte die hierbij vrijkomt.
Het zijn dus geen losse, koude brokjes aarde die samen de
maan vormen.
Dus die gesmolten steendruppels vormden later de maan? Lijkt me stug, omdat er ook nog zoiets bestaat als aantrekkingskracht van de aarde. Het lijkt me meer voor de hand liggen dat die gesmolten steendruppels na verloop van tijd weer op aarde terechtgekomen zijn.
Manen kunnen ook ontstaan uit puin en stof dat rond planeten draait.
Kun je dit wetenschappelijk onderbouwen?
Echt, het is allemaal zo moeilijk niet.
Nee, zolang je het niet wetenschappelijk onderbouwt, is het inderdaad niet moeilijk...
Als het maar heet genoeg wordt zal steen zich ongeveer als kwik gaan gedragen.
Wetenschappelijke onderbouwing..?
Lees je wel eens iets wetenschappelijks eigenlijk? Een krant, een tijdschrift..? Daar staan dit soort dingen regelmatig in vermeld. Ik zou eerst je kennis op peil brengen voor je in dit soort discussies duikt.
Ik ben gewoon kritisch. Maar jij loopt van alles en nog wat te blaten, zonder dat je je uitspraken wetenschappelijk onderbouwt.
zpidermen schreef:Bas schreef:Als het maar heet genoeg wordt zal steen zich ongeveer als kwik gaan gedragen. Enig idee hoeveel energie er wel niet vrijkomt bij extreme botsingen tussen objecten die door het heelal suizen?
Kom ik gelijk weer op een andere vraag: waar komt al het water vandaan dat we nu op de aarde hebben? Als de aarde vroeger veel heter was en gedurende miljoenen jaren langzaam afkoelde, dan kan er toch nooit water zijn?
water was toen verdampt en bij afkoeling terug water geworden?
Gelukkig maar dat we in theorieontwikkeling zitten...