Puzzel Puzzels
Rick
Artikelen: 0

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Alpha Magnetic Spectrometers vangen signalen van buitenaardse beschavingen op
Alpha Magnetic Spectrometers (AMS) start detecting strange signatures of extraterrestrial civilizations  

Space is full of high-energy particles of many types (collectively called "cosmic rays"), many of them originating in supernova explosions in distant galaxies. Alpha Magnetic Spectrometers (AMS) detects them using a huge superconducting magnet and many highly specialized, ultra-precise detectors. It will sit on the secret satellites deployed in classified projects --far above the obscuring atmosphere, and making full use of the satelite’s irreplaceable support systems--and gather data for three years. They are searching for anti- and dark matter from space to isolate positrons.

The AMS employed in many satellites have started gathering strange signals that can be interpreted as signatures of extraterrestrial civilizations.
http://www.indiadaily.com/editorial/6329.asp
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

tony

zpidermen schreef:Heb jij enig idee wat het effect van een meteorietinslag kan zijn?
Het wereldwijd uitsterven van levende wezens.

En weet jij wat een atoombom kan aanrichten?
fout! Een komeet zorgt voor wereldwijd uitsterven van levende wezens!

Een meteoriet is een overblijfsel van een meteoor, dit zijn over het algemeen hele kleine stukjes die door de dampkring vallen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jap

p__ schreef:
zpidermen schreef:Heb jij enig idee wat het effect van een meteorietinslag kan zijn?
Het wereldwijd uitsterven van levende wezens.

En weet jij wat een atoombom kan aanrichten?

Een meteoriet is een overblijfsel van een meteoor, dit zijn over het algemeen hele kleine stukjes die door de dampkring vallen.
Ik denk dat jij eerst eens ff in de boeken moet gaan kijken.

Een meteoor is het lichtverschijnsel aan de hemel als er een meteoriet de dampkring in komt, oftewel een vallende ster.

De meeste meteorieten zijn zo klein dat ze de aarde niet zullen bereiken maar er zijn toch 168 meteorietkraters bekend, met diameters tussen 15 meter en 300 km en ouderdom tussen een paar jaar en meer dan een miljard jaar.

Er zijn meteorieten gevonden die afkomstig zijn van de maan maar ook van mars maar in veel gevallen is de meteoriet echter afkomstig uit de planetoïdengordel tussen Mars en Jupiter.

Of misschien wel van een komeet maar dat hoeft dus niet per definitie zo te zijn.

Dus er is niets fouts aan de bovenstaande stelling.
Kite high or stay low!
Jap

Rick schreef:Alpha Magnetic Spectrometers vangen signalen van buitenaardse beschavingen op
Alpha Magnetic Spectrometers (AMS) start detecting strange signatures of extraterrestrial civilizations  

Space is full of high-energy particles of many types (collectively called "cosmic rays"), many of them originating in supernova explosions in distant galaxies. Alpha Magnetic Spectrometers (AMS) detects them using a huge superconducting magnet and many highly specialized, ultra-precise detectors. It will sit on the secret satellites deployed in classified projects --far above the obscuring atmosphere, and making full use of the satelite’s irreplaceable support systems--and gather data for three years. They are searching for anti- and dark matter from space to isolate positrons.

The AMS employed in many satellites have started gathering strange signals that can be interpreted as signatures of extraterrestrial civilizations.
Heb je hier ook nog een enigzins betrouwbare bron voor want ik kan er verder niets over vinden, wel over de AMS maar niks over de vreemde signalen.
Kite high or stay low!
Rick

Jap schreef:
Rick schreef:Alpha Magnetic Spectrometers vangen signalen van buitenaardse beschavingen op

Heb je hier ook nog een enigzins betrouwbare bron voor want ik kan er verder niets over vinden, wel over de AMS maar niks over de vreemde signalen.
Mwah laat maar Jap, ik heb gehoord dat Indiadaily niet erg betrouwbaar is en ik heb idd geen andere bron kunnen vinden.

Daarbij sluiten ze af met "mogelijk" signalen van buitenaardse beschavingen.

En dat kun je van alles wel zeggen, zelfs als je radio raar doet.
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
tony

Ja Jap? Volgens mij ben jij degene die toch eens een boekje moet openslaan!

Nogmaals, een meteoriet is de overblijfsel van een meteoor.

En dat meteoren door de dampkring vallen en daardoor ontvlammen en verbranden hoef jij me niet te vertellen jochie.

Want dat vertelde ik al.

En ik blijf erbij. Het is een komeetinslag die ervoor zorgt dat al het leven ophoudt te bestaan.

Geen discussie mogelijk!
Bart

hoef jij me niet te vertellen jochie.
Dat mag wel iets aardiger.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
tony

tony schreef:hoef jij me niet te vertellen jochie.
Dat mag wel iets aardiger.

OK, klopt! Excuses....

Toch heb ik gelijk!
Jap

tony schreef:Ja Jap? Volgens mij ben jij degene die toch eens een boekje moet openslaan!

Een meteoriet is het overblijfsel van een meteoride, het lichtspoor aan de hemel is de meteoor. opa.

En dat meteoren door de dampkring vallen en daardoor ontvlammen en verbranden hoef jij me niet te vertellen jochie.

Want dat vertelde ik al.

En ik blijf erbij. Het is een komeetinslag die ervoor zorgt dat al het leven ophoudt te bestaan.

Geen discussie mogelijk!
Lezen is dus ook niet je beste vak, maar goed, opa, we zullen wikipedia er eens op na slaan.
Een meteoor is een kortstondig lichtspoor aan de hemel dat men ziet wanneer een klein stofdeeltje (een meteoroïde) met een enorme snelheid (tot tientallen kilometers per seconde!) in de atmosfeer van de Aarde terecht komt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoor
Een meteoriet is het deel van een meteoroïde dat op de aarde inslaat na vanuit de ruimte door de atmosfeer te zijn gevallen. Tijdens de tocht door de dampkring wordt het materiaal sterk afgeremd en zeer heet; dit kan als een meteoor te zien zijn. In wezen is een meteoriet puin uit de ruimte.
Of er ook meteorieten bestaan met een kometaire oorsprong, staat nog ter discussie.
Een aanzienlijk deel van de meteoroïde verdampt en slechts een beperkt deel bereikt de aarde: vaak zelfs helemaal niets. De massa van de Sikhote Alin-meteoroïde wordt geschat op 70.000 tot 100.000 kg, waarvan ongeveer 30.000 kg als meteoriet op de aarde is ingeslagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoriet
Soms slaat er een meteoriet in die wel een flinke krater slaat, maar de kans dat er de komende 100 jaar eentje op jouw hoofd zal vallen is zo klein dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Op Aarde zijn volgens de Earth Impact Database nu (begin 2004) 168 meteorietkraters bekend, met diameters tussen 15 meter en 300 km en ouderdom tussen een paar jaar en meer dan een miljard jaar.
http://www.phys.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoo...ieten.html#v174

Waarom zou een meteoriet van 30.000 kg en groter er niet voor kunnen zorgen dat het leven op aarde ophoud.

Tuurlijk zal een komeet verwoestend werken maar dat kan een grote meteoriet netzogoed en daarom is bovenstaande stelling niet fout te noemen.
Kite high or stay low!
tony

Jap schreef:
tony schreef:Ja Jap? Volgens mij ben jij degene die toch eens een boekje moet openslaan!

Een meteoriet is het overblijfsel van een meteoride, het lichtspoor aan de hemel is de meteoor. opa.

Want dat vertelde ik al.

Geen discussie mogelijk!
Lezen is dus ook niet je beste vak, maar goed, opa, we zullen wikipedia er eens op na slaan.
Een meteoor is een kortstondig lichtspoor aan de hemel dat men ziet wanneer een klein stofdeeltje (een meteoroïde) met een enorme snelheid (tot tientallen kilometers per seconde!) in de atmosfeer van de Aarde terecht komt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoor
Een meteoriet is het deel van een meteoroïde dat op de aarde inslaat na vanuit de ruimte door de atmosfeer te zijn gevallen. Tijdens de tocht door de dampkring wordt het materiaal sterk afgeremd en zeer heet; dit kan als een meteoor te zien zijn. In wezen is een meteoriet puin uit de ruimte.
Of er ook meteorieten bestaan met een kometaire oorsprong, staat nog ter discussie.
Een aanzienlijk deel van de meteoroïde verdampt en slechts een beperkt deel bereikt de aarde: vaak zelfs helemaal niets. De massa van de Sikhote Alin-meteoroïde wordt geschat op 70.000 tot 100.000 kg, waarvan ongeveer 30.000 kg als meteoriet op de aarde is ingeslagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoriet
Soms slaat er een meteoriet in die wel een flinke krater slaat, maar de kans dat er de komende 100 jaar eentje op jouw hoofd zal vallen is zo klein dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Op Aarde zijn volgens de Earth Impact Database nu (begin 2004) 168 meteorietkraters bekend, met diameters tussen 15 meter en 300 km en ouderdom tussen een paar jaar en meer dan een miljard jaar.
http://www.phys.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoo...ieten.html#v174

Waarom zou een meteoriet van 30.000 kg en groter er niet voor kunnen zorgen dat het leven op aarde ophoud.

Tuurlijk zal een komeet verwoestend werken maar dat kan een grote meteoriet netzogoed en daarom is bovenstaande stelling niet fout te noemen.
Omdat een steen van enkele tientallen meters niet de massa bevat om het leven op aarde te bedreigen.

Overigens, zoek je nu snel ergens online hoe het precies zit, en sla je mij met quotes om de oren die niets nieuws brengen.

Want dat is precies wat ik al vertelde.......
Jap

Het enige wat ik wilde zeggen is dat een meteoriet van dusdannige grote kan zijn dat deze het leven op aarde kan bedreigen en daarmee toon ik dus aan dat de stelling juist kan zijn en niet fout.

En een meteoriet is geen overblijfsel van een meteoor dat is namelijk een meteorïde.

Daarom kan een meteoor nooit door de dampkring vallen.(zoals jij dus wel heb gezegt en ik jouw dus niet herhaal) Dus je hebt weer niet goed gelezen.Kijk je eigen posts er maar eens op na en je zult zien dat je toch weer wat geleerd heb.

Dus niet fout en een meteoriet is geen overblijfsel van een meteoor.
Definitie meteoren

Een meteoor is een verschijnsel dat in de atmosfeer of op het aardoppervlak wordt waargenomen. Het bestaat uit een suspensie (mist, rook, e.d.), een neerslag (regen, sneeuw, e.d.) of een afzetsel (dauw, rijp, e.d.) van vloeibare of vaste deeltjes, die al dan niet water bevatten, of het is een verschijnsel van optische of elektrische aard (regenboog, bliksem, e.d.).  

Meteoren worden in vier groepen ingedeeld, te weten: hydrometeoren, lithometeoren, fotometeoren en elektrometeoren.  

1.  Hydrometeoren  

Een hydrometeoor is een meteoor bestaande uit een verzameling van vloeibare of vaste waterdeeltjes die in de atmosfeer zweven of er door vallen, die door de wind worden opgewaaid van het aardoppervlak of die op voorwerpen aan de grond of in de vrije atmosfeer worden afgezet.  

2.  Lithometeoren  

Een lithometeoor is een meteoor die uit een verzameling van deeltjes bestaat waarvan de meeste vast zijn en geen water bevatten, De deeltjes schijnen in de lucht te zweven of zijn door de wind van de grond opgewaaid.  

3.  Fotometeoren  

Een fotometeoor is een lichtverschijnsel dat ontstaat door terugkaatsing, breking, buiging of interferentie van licht, afkomstig van zon of maan.  

4.  Elektrometeoren  

Een elektrometeoor is een zichtbare of hoorbare verschijningsvorm van atmosferische elektriciteit.
Ik mag nu hopen dat je het nu met me eens bent dat je er naast zit.

Duidelijker kan ik het niet meer uitleggen.

Beter had je gezegd, öf een komeetinslag verwoest al het leven op aarde tenzij het een klein komeetje is.

Maar nu vraag ik me af hoe groot zo'n ijsklont(komeet) moet zijn om verwoestend te werken? Weet jij dat?
Men neemt aan dat het restanten zijn van de tijd van de vorming van ons zonnestelsel, klonten ijs met afmetingen tussen de 1-100 km die tijdens het ontstaan van zon en planeten aan opname in een planeet zijn ontsnapt. Kometen bestaan uit een kern (1-50 km) met daaromheen een gaswolk (coma) van 100,000-1,000,000 km groot en een of meerdere lange staarten (tot een miljard kilometer lang).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet
Kite high or stay low!
tony

Vanaf een kilometer of 3 moet de planeet aarde zich zorgen gaan maken.

Als deze massa met een snelheid van zo'n 40.000 kilometer per uur inslaat ontstaat er een vuurzee die de hele aarde kan omvatten.
tony

Overigens ben ik het eens dat een meteoor het object is dat op dat moment door de dampkring verbrand en een staart oplicht.

Of ik het met JOU eens ben, valt te betwijfelen. Want mijns inziens heb je deze info snel even opgezocht en direct gecopieerd en mij om de oren probeert te slaan met deze citaten.

Ook ik heb het natuurlijk niet vanmijzelf.

Maar jezelf ergens in verdiepen en daar uiteindelijk iets van te leren, is iets heel anders dan jezelf voorzien van apentruukjes.

Maar laten we het hierbij houden. We gaan teveel off-topic. :wink:
CloudedHeaven

jezelf voorzien van apentruukjes.

Ook dit is niet echt na gedacht, imho, want hiermee sluit je dus uit dat een ander niet het vermogen kan hebben om dmv adhoc queries zich ergens in te verdiepen, danwel te bergrijpen en wat dies nog meer zei.

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

tony

tony schreef:jezelf voorzien van apentruukjes.

Ook dit is niet echt na gedacht, imho, want hiermee sluit je dus uit dat een ander niet het vermogen kan hebben om dmv adhoc queries zich ergens in te verdiepen, danwel te bergrijpen en wat dies nog meer zei.

Dat heb ik toch ook niet echt gezegd. Ik constateer dat alleen, omdat er elke keer met gecopieerde citaatjes gesmeten wordt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!