Moderator: Rhiannon
Jongens,is het niet juist het mooiste wat er bestaat?niet weten dat hij bestaat! Maakt het leven magisch
Theo schreef:Als de kans op het bestaan van God 67% is, dan kan ik met die resterende 33% wel de ellende in de wereld verklaren. En zo heeft dat onderzoek toch nog iets opgeleverd.
By the way: als wetenschappers zouden moeten berekenen wat de waarschijnlijkheid is van het bestaan van MIJ, zouden ze uitkomen op een percentage < 100%. Dat weet ik bijna 100% zeker.
mooi, dat is wel niet mogelijk, hoe kan je nu iets beseffen dat helemaal niet aan te tonen is?Beseffen (en niet geloven) dat dit ganse heelal gewoon door toeval is ontstaan, dat is pas mooi en magisch.Tommiesfeestjes schreef:Jongens,is het niet juist het mooiste wat er bestaat?niet weten dat hij bestaat! Maakt het leven magisch
ik ben het roerend met je eens!!!peterdevis schreef:Beste D,
Aangezien we hier over woorden aan het discusieren zijn, ga ik verduidelijken wat ik in deze discussie onder "geloven" en "beseffen" versta.
Geloven = iets aannemen zonder argumenten
Beseffen = iets aannemen op basis van 'geldige' argumenten
In deze optiek kan men beseffen dat er een "God" is, indien hiervoor argumenten zijn.
Het hele probleem zit hem dan natuurlijk wat geldige argumenten zijn.
Volgens mij zijn dit argumenten die falsifieerbaar zijn(zie Popper)
De simpele zielen staan aan de onderkant van de piramide en op de top vind je de profiteurs die toch zelf die nonsens niet geloven.God is koopwaar die de kassa doet rinkelen.
Zijn het niet de hypothesen die falsifieerbaar moeten zijn? De argumenten moeten dat denk ik niet. (Ik ben er niet zeker van. Bevestiging graag.)d schreef:ik ben het roerend met je eens!!!peterdevis schreef:
Het hele probleem zit hem dan natuurlijk wat geldige argumenten zijn.
Volgens mij zijn dit argumenten die falsifieerbaar zijn(zie Popper)
alleen kan ik dus niet bedenken dat het argument, dat het ontstaan van het heelal TOEVAL zou zijn, falsifieerbaar is.