beharing is nutteloos (of niet?) geworden doordat kledij is ontstaan
behalve neushaar enzo ...
sexuele aantrekkingskracht kan een rol spelen. Ditzelfde gaat op voor beharing. Dit zou sexuele aantrekkingskracht tot gevolg kunnen hebben. Gebrek hieraan echter ook. Je kan echter dus niet zover gaat dat je zegt dat beharing niet nuttig is.Lala schreef:Sommige mensen hebben losse oorlellen, sommige mensen hebben dat niet (dan is het vergroeid met de hoofdhuid, en geen los flapje) Wat zou daar het evolutionaire voordeel van zijn?
Misschien dragen oorlellen bij aan het richten van het geluid naar de gehoorgang.![]()
Het verschil tussen losse en vaste oorlellen is een verschillend allel.ZonnTroLL schreef:Oorlellen? Hebben oorlellen een functie?
en een weetje voor Mr E: Zottegem is 2km van mij verwijderd en tevens de plaats waar mijn school staat. 8)
wenkbrauwen
Ja, inderdaad. Plus, ze versterken de emoties ...Raspoetin schreef:Deze zijn toch wel nuttig? Ik dacht dat wenkbrauwen voorkomen dat er zweet van je voorhoofd in je ogen komt.Chromosoompje schreef:
wenkbrauwen
Dus we moeten heel erg uitkijken met de term 'nutteloos'. Is iets nutteloos of weten we nog niet wat het doet? En misschien wordt de 6e teen wel een belangrijk kenmerk van de Homo galacticus.Wouter_Masselink schreef:Als men een rudimentaire staart tot 'nutteloos' rekent, dan kunnen alle 'extra lichaamsdelen' die door genetische mutaties ontstaan als 'nutteloos' aangeduid kunnen worden.
Ik doel hiermee op dingen als een gezwel (door deletie van bijvoorbeeld PTEN) en een 6de vinger of teen.