Ik zie mezelf liever als vaandeldrager van de kritische blik,... maar je moet nou eenmaal met een beter alternatief op de proppen komen, wil je enig recht van spreken hebben natuurlijk.Napoleon Dynamite schreef:Pieter
Ik begrijp jou wel maar het klopt (meestal) gewoon niet.
Je hebt het soms bij het rechte einde maar je propageert je als de vaandeldrager van de waarheid. Mij best maar laat mij daar niet in volgen.
En misschien kun je beter zeggen dat je me (soms) niet kunt volgen, inplaats van dat het niet klopt wat ik zeg,...want als het één wel klopt, dan betstaat er wellicht een niet geringe kans dat het ander ook klopt, omdat het namelijk deel uitmaakt van hetzelfde grote, overzichtelijke geheel dat ik in mijn hoofd heb.
De moeite die ik met het woord buikgevoel heb, komt wellicht voor uit het woord 'onderbuikgevoelens', maar dan nog vind ik het geloof ik geen slechte manier om psychologie te benaderen. Mij gaat het dan ook vooral om accuratie en begrijpelijk taalgebruik, zodat ik zélf ook nog begrijp wat ik allemaal beweer, evenals de mensen om wie het gaat,.... en andere geïnteresseerden.En dat ik aandacht besteed aan zulke topics is omdat psychologie een onwetenschappelijke connotatie krijgt door middel van mensen die psychologie gaan beschrijven vanuit het buikgevoel.
Zolang je je best doet om ook begrijpelijk te blijven, en je te verdiepen in mijn meningen alvorens, vanuit een soort buikgevoel, te reageren, dan mag je best aanvullend zijn van mij....maar inplaats van altijd naar de wetenschap, kun je misschien toch beter ook eens in je eigen hoofd kijken, wanneer je mijn redenaties tracht te volgen.Mij best maar dat de subjectieve gepercipieerde functie van gedrag niet altijd matcht met een objectieve functie kan zelfs iemand met het buikgevoel verstaan. Nu, vàn mij màg je je mening hebben, maar laat me dan wel toe om aanvullend te zijn en te tonen wat de wetenschappelijke wereld daarover zegt.
Ik waardeer overigens de begrijpelijke taal waarin dit stukje geschreven is, tezamen met het feit dat je kort van stuk bent,...want ik moet mijn eigen vertalingen maken, en dat valt verdraaid niet mee....soms.
Pieter
Puzzels