Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Dorus
Artikelen: 0

Re: General of the generals

@1MMM5

'The Decisive battles of the Western world and their influence upon history'

by Major-General J.F.C. FULLER C.B., C.B.E., D.S.O.

3 delen

Boek is uitgegeven in Londen bij Eyre & Spottiswoode. 1e druk in 1954. Ik heb 3de druk 1963.

Op internet weet ik niet.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

- L. Feuerbach

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

1MMM5

Dorus schreef:@1MMM5

'The Decisive battles of the Western world and their influence upon history'

by Major-General J.F.C. FULLER C.B., C.B.E., D.S.O.

3 delen

Boek is uitgegeven in Londen bij Eyre & Spottiswoode. 1e druk in 1954. Ik heb 3de druk 1963.

Op internet weet ik niet.
Bedankt!

Je hebt wel verstand van geschiedenis hé? Welke personen zijn nog meer interssant om over te lezen?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Dorus

Beste,

in principe is alles interessant. Prof. E. Lousse, zaliger, noemde zijn cursus: 'MAGISTRA VITAE' = leermeesteres van het leven. Dat is geschiedenis.

Hoe meer men leest, hoe meer men leert.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

- L. Feuerbach
BenCT

De bovengenoemde generals zijn allemaal zeer noemenswaardig om hun prestaties, maar naar mijn idee is er maar een generaal/veldmaarschalk die

deze titel verdient en dat is de uit vinder van de blitzkrieg. Dit vond plaats voor de

tweede wereldoorlog en stelde duitsland in staat om heel europa zo'n beetje onder controlen te krijgen. Enzovoorts.

Wat ik wil zeggen is dat de blitzkrieg een wereldoorlog heeft mogelijk gemaakt en daarmee veel meer invloed heeft gehad op de wereldgeschiedenis dan de andere generaals (de enige uitzonderingen zijn Alexander de Grote en de romeinen onder Ceasar).

Dus de persoon die nog niet benoemd is Heinz Guderain.
oktagon

In de Annales van Tacitus,de oorlogsverslaggever van Julius Caesar omstreeks 2000 jaren geleden konden de diverse oorlogvoerende leiders er ook wat van,

een stukje eruit

Tegen het einde van de Gallische oorlog kwamen de Galliers nog een keer

gezamenlijk in opstand onder leiding van de jonge koning

VERCINGETORIX,die uiteindelijk de slag van Alesia verloor en

zich vrijwillig overgaf tegen het einde van 52 vC.Er waren

80000 Galliers in de stad en 250000 man aan troepen eromheen

tegenover 50000 Romeinen.

Vercingetorix werd na zes jaar gevangen gehouden te zijn,na een voorgeleiding bij Caesar,in een kerker gewurgd.

Vlak na het einde van deze Gallische oorlog eindigde het stadhouderschap van Caesar.
Adpruys

de annales beginnen toch pas halverwege Augustus. Waarschijnlijk bedoel je de Gallische Oorlog van Caesar

http://classics.mit.edu/Caesar/gallic.html

Het laatste hoofdstuk werd dacht ik niet door hemzelf maar door Hirtius geschreven. hier komt deze slag waarschijnlijk in voor. de kunst was dat degenen die binnen waren niet te weten kwamen dat er buiten nog een Gallisch leger was.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

oktagon

Het is van mij maar een heel summiere vermelding van de Romeinse activiteiten in die tijd om bevelvoerders te vergelijken met eerder genoemden in deze topic!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏺Geschiedkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!