Denken jullie nou echt dat praten met bv. een extreme Imam helpt?? Je kunt praten wat je wilt, maar hij blijft vrouwen en homo's als minderwaardige schepsels bekijken, want dat is bijna de essentie van zijn hele leven geworden en dat praat je er echt niet uit.....Er is maar 1 oplossing en dat is zulke mensen er meteen uitflikkeren!!
Er is maar 1 ding waar ik me echt zorgen om kan maken en dat is een persoon met een heel verkeerde en gevaarlijke 'visie' die de macht heeft anderen naar zijn hand te zetten. Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zo door zulke personen laten beïnvloeden zonder de moeite doen er een kritische blik op te werpen alvorens tot een eigen mening te komen. Helaas gebeurt dat maar al te vaak in de wereld. Angst speelt hier natuurlijk ook een grote rol in, maar juist deze emotie kan voor een omslag zorgen.
Hoe is het eigenlijk precies in Europa verlopen met de macht van de kerk?
Hier was het vroeger namelijk niet anders. Gelukkig hadden ze in de tijd van de kruistochten nog geen kruisraketten of andere massa-vernietingswapens.
Toch was die tijd heel vergelijkbaar met nu. Als ketter stond je ook een enkeltje 'hel' te wachten.
Wat heeft in Europa voor de omslag gezorgd?
Religie is slechts een leidraad voor het leven, een aangrijppunt waaraan velen steun hebben. Vanuit de religie gezien is de religie zelf een geschenk van God, Allah of welke hogere vorm dan ook. Hoe komt het toch dat er vanuit de religie geaccepteerd wordt dat mensen namens een god kunnen/mogen spreken. Waarom wordt die arrogantie geaccepteerd.