Iceman1987 schreef:@ grijze muis Danku.
Sandeman schreef:de grijze muis schreef:@iceman
Si vis pacem, para bellum.
(Vegetius, Epitoma rei militaris)
If you want peace, prepare for war, jaja....
Ik weet niet wie dit bedacht heeft, maar er klopt geen hout van.
Volgens mij zij Ciesero dat.
Maar ik ben het je mee eens, het is niet meer dan een mooie zin om burgers die geen oorlog willen de mond te snoeren.
Nou Sandeman, Ik heb toch duidelijk vermeld dat het Vegetius was, volledige naam Flavius Vegetius Renatus.
Wat Cicero, die Iceman kennelijk bedoelt, daarover gezegd heeft, weet ik niet. Indien er geen moer van waar is, zou Iran dat ook moeten kunnen beseffen, en dus van de bom moeten afzien, en niet de burgers die geen oorlog willen, met een dergelijke uitdrukking de mond mee moeten snoeren. Iran rechtvaardigt nu dus de bom met Vegetius onvergetelijke uitspraak.
Indien je meer wilt weten over de Romeinse krijgskunst en de ideeen van Vegetius lees dan: An excellent discussion of Vegetius can be found in Warfare, by Spaulding, Nickerson and Wright, page 294, et sequens, Harcourt Brace & Co., 1925. Delpech, La Tactique au 13me Siecte, Paris, 1886, gives the best account of the influence of Vegetius on European military thought. Hans Delbruck's discussion of Vegetius in Geschichte der Kriegskunft, Vol. II, Berlin, 1921, although brief, is very acute.