Je hebt het niet direct gezegd, maar ik las tussen de regels door dat jij mij beschuldig van het ontkennen van de Hollocaust. Als het zo bedoeld was dan is dat niet meer dan een vooroordeel. En ik vind het jammer dat ik het bij jou moet constateren.
Ik ontken NIET de Hollocaust en zal dat nooit doen. Ik geloof er in. Ikzelf weet wat de Joden meemaken als iemand de Hollocaust ontkent. Ik (ja als Moslim) herdenk jaarlijks de Joden die zijn gevallen in de tweede wereldoorlog.
Misschien weet jij het, en misschien niet. Maar er zijn genoeg arabieren die de massagraven van Saddam ontkennen. En dan vooral de Palestijnen. Die zijn zo pro-Saddam dat ze hem heilig vinden. Ik moet regelmatig op arabische forums zulke mensen een met een paar pittige woorden beantwoorden, en ik blijf dan niet bepaald beschaafd.
Maar deze topic gaat niet over of de Hollocaust een mythe is of niet. En heb in deze topic nergens de Hollocaust ontkent. Het gaat erom waarom er oppeens beperkingen zijn van Vrijheid van Meningsuiten. Waarom wij ons voordoen als Idealisten, maar eigenlijk opertunisten zijn. Maar zo te zien ben ik de enige die het vreemd vind dat iemand veroordeeld word voor het zeggen van iets.
Maar dat is eigenlijk niet het eerste keer dat dat gebeurd is. Dr. Hertel heeft in 1992 een spreekverbod gekregen. Hij mocht zijn onderzoekresultaten niet publiceren. Hij deed een onderzoek naar magnetronstraling (ja andere onderwerp), en de resultaten waren negatief voor de grote producenten.
Maar in 1998 besliste de hooggerechtshof dat Zwitserse veroordeling ongefundeerd was, en eiste 40.000 franc schadevergoeding voor Dr. Hertel. De reden hiervoor: Hij heeft als geleerde recht op vrijheid van meningsuiten. Welliswaar is Irving een mislukte onderzoeker, maar ik heb dat meniggeen de overeenkomsten in ziet.
Naar jou laatste alinea wou ik nog zeggen dat zoals wij hier de Neo-Nazi's hebben die de Hollocaust ontkennen, men daar de Moslim broederschap heeft. En je had het dacht ik ergens gezegd, ze zijn niet bepaald populair. Deze gekken hebben in Egypte een aantal keren schoolbussen opgeblazen. Maar ook de bekende slachting van toeristen in Luxor is hun werk.De eerste geleerde die een kwalitatieve studie maakte van de invloed van in de magnetron bereid voedsel op de fysiologie van de mens, was prof. Dr. Hans Hertel, samen met dr. Blanc van het Zwitserse Federale Instituut voor Technologie.
Toen de conclusies van dit onderzoek bekend gemaakt werden, organiseerde de Zwitserse Vereniging van Fabrikanten en Leveranciers van Huishoudelijke Apparaten en de Vereniging van Dealers in Elektrische Apparaten voor Huishouding en Industrie in 1992 een proces voor het Gerechtshof voor Handel van het Kanton Bern, waarbij ze erin slaagden de rechtbank een spreekverbod te laten uitvaardigen tegen Hertel en Blanc.
Hertel ging naar het Europese Hof voor de rechten van de Mens, dat in 1998 van oordeel was
dat er inbreuk was gedaan op Hertels rechten in het vonnis van 1993. Volgens artikel 50 van de conventie beloonde het Hof de gedaagde met een gespecificeerd bedrag voor proceskosten en onkosten...
Het Hof voor de Rechten van de Mens besliste dat het spreekverbod, opgelegd door de Zwitserse rechtbanken tegen de wetenschapper uit Bern, die hem verboden om te verklaren, dat magnetrons gevaarlijk zijn voor de gezondheid, in strijd was met de vrijheid van meningsuiting. Bovendien werd Zwitserland gelast een schadeloosstelling te betalen van 40.000 francs.
Maar dat vond ik een van de belangrijkste zinnen uit je betoog. Het is daar nog lang niet perfect nee, maar wij moeten als voorbeeld functioneren. (en dat proberen wij ook). Maar we zien dat daar in ieder geval een begin wordt gemaakt.Hoewel het Opperste Noodgerechtshof opdracht gegeven heeft, tot 7maal toe
Puzzels