Puzzel Puzzels
Kjell
Artikelen: 0

Re: Paranormale begaafdheid is...........

Ger schreef:Ik zal proberen mijn punt te verduidelijken.  

Jij weet dat je fout bezig bent als je ruiten in gooit.

Jij ziet iemand in een telefooncel op een plaats waar dat onlogisch is.

Jij weet dat de politie via een telefooncel benaderd kan worden.

Hieruit trek je de conclusie dat waarschijnlijk de politie gebeld word, al heb je de beller niet horen spreken of het nummer van de politie zien draaien. De voorspelling is dus dat de politie er aan zal komen.

De voetballer weet dat hij een bal moet afspelen als hij niet zelfstandig de tegenstander kan passeren.

De voetballer ziet een medespeler lopen.

De voetballer weet dat als zijn medespeler ergens loopt, die waarschijnlijk volgens een patroon zal doorlopen.

Hieruit concludeert hij dat hij de bal een richting op moet schieten, al ziet hij de speler niet op die plaats. Hij voorspelt dus dat zijn medespeler op een bepaald moment op een bepaalde plaats is.

Beide trek je dus een conclusie op basis van kennis en waarnemeningen, en die conclusie gebruik je voor een voorspelling.  

Jouw voorspelling is niet bijzonder. Iedereen kan die voorspelling doen. Er zijn geen bijzondere gaven voor nodig. Alleen logisch nadenken.
dat is juist mn punt mn stelling is niet bijzonder, dat zeg ik toch, mn punt is dat paranormale gaven zoals mn vrienden dit zien eigenlijk een gebrek aan info is aan hun kant dat is alles en niet meer.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

ads

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Kjell

Naar mijn inziens maken mensen die denken 'paranormaal begaafd' te zijn, de verkeerde perceptie van het 'super-ego', dat onbewust bepaalde bewustwordingen stuurt. Het super-ego stuurt het ego, waarbinnen de perceptie van waarnemingen en associaties daarvan, ook de 'paranormale beleving' veroorzaken van processen die ieder ander ook in meer of mindere mate heeft. De onbewuste processen geven al aan dat het alles met intuïtie te maken heeft, weliswaar met een verkeerde draai eraan gegeven, wat het opbouwende (versterkende) gevoel doet ervaren.

of een verkeerde perceptie van de ontvanger JIJ dus.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Kjell

aub lees alles begrijp je het niet vraag het dan of zwijg maar zit mij hier geen super ego aan te smeren he, wat maakt dat van u, ik ben hierme gestart omdat de Robert hier de hele forum in vervoering had gebracht over een paar kartonnen bordjes overbelichte foto's en andere rommel en dan nog zo een schertsvertoning, mensen geloven omdat ze willen geloven.

wil je me niet verstaan dan zal dit ook nooit gebeuren.

ik heb op geen enkel moment gezegt dat ik paranormaal begaaft ben wel dat ik begaaft ben in mn eerste topic.

die begaaftheid is getest met mensa en al die rommel maar ik ben niet paranormaal wat jullie daar ook uit mogen verstaan.

of waar je het vandaanhaalt ?

maar dit doet zelfs niet terzake of Ik begaaft ben het draait hier om hoe snel geloven mensen en wat is de oorzaak.
Sjorssnors

of een verkeerde perceptie van de ontvanger JIJ dus.
In het geval van 'een ontvanger' kan dat inderdaad zo zijn.

In het geval van MIJ ben ik de enige die dat momenteel weet, JIJ niet dus.
KJELL schreef:aub lees alles begrijp je het niet vraag het dan of zwijg maar zit mij hier geen super ego aan te smeren he, wat maakt dat van u, ik ben hierme gestart omdat de Robert hier de hele forum in vervoering had gebracht over een paar kartonnen bordjes overbelichte foto's en andere rommel en dan nog zo een schertsvertoning, mensen geloven omdat ze willen geloven.

ik heb op geen enkel moment gezegt dat ik paranormaal begaaft ben wel dat ik begaaft ben in mn eerste topic.

die begaaftheid is getest met mensa en al die rommel maar ik ben niet paranormaal wat jullie daar ook uit mogen verstaan.

maar dit doet zelfs niet terzake of Ik begaaft ben het draait hier om hoe snel geloven mensen en wat is de oorzaak.
Wat wil je dan ? Een discussie aangaan, of anderen 'overtuigen' :roll:
aapopfiets

aapopfiets schreef:
KJELL schreef:Het is algemeen geweten dat je een blikseminslag op je lichaam opvoorhand voelt, doordat er eerst een aarding naar de wolk gaat en dan de ontlading pas naar beneden komt, dan hebben de omstaanders ook geen weet van deze aarding omdat je het niet kan zien alleen de geaarde weet dit.
Het punt was dat je met een wazige voorspelling alles kunt voorspellen.

da was mijn punt ni ik weet ni waar ge da vandaan haalt,

het enige da hier wazig is zijn de reply's

Allez, ik bedoel dat dat mijn punt was in de post daarvoor. Je ging nogal diep in op het verkeerde deel van mijn post, in plaats van blikseminslag had ik elke andere vervelende gebeurtenis kunnen noemen.
Windsurfer

Als men nu de openingspost eens goed zou lezen, zou de hele verwarring er niet hoeven zijn. KJEL geeft aan dat hij extra informatie had (de man zag bellen) en de link rationeel legde met het bellen van de politie, en dus de benen wilde nemen. Dat hij de man zag bellen, zei hij niet tegen zijn vrienden, hij duidde het als 'gevoel'. Daarmee wil hij illustreren dat 'paranormale' gaven, dingen aanvoelen, vaak gewoon een kwestie van logisch redeneren is, met informatie die de ander vaak niet heeft - waardoor het voor die ander onbegrijpelijk lijkt.

beetje vreemd om hem dan te gaan houden voor iemand die claimt paranormaal te zijn, althans, zo lijkt het.
Kjell

KJELL schreef:of een verkeerde perceptie van de ontvanger JIJ dus.
In het geval van 'een ontvanger' kan dat inderdaad zo zijn.

In het geval van MIJ ben ik de enige die dat momenteel weet, JIJ niet dus.
KJELL schreef:aub lees alles begrijp je het niet vraag het dan of zwijg maar zit mij hier geen super ego aan te smeren he, wat maakt dat van u, ik ben hierme gestart omdat de Robert hier de hele forum in vervoering had gebracht over een paar kartonnen bordjes overbelichte foto's en andere rommel en dan nog zo een schertsvertoning, mensen geloven omdat ze willen geloven.

Wat wil je dan ? Een discussie aangaan, of anderen 'overtuigen' :roll:
alles wat gezegt moest worden is gezegt anders zou je deze vraag niet stellen toch? dus het doel is bereikt en je bent overtuigt of je dit nu wil toegeven of niet :P
Kjell

Windsurfer schreef:Als men nu de openingspost eens goed zou lezen, zou de hele verwarring er niet hoeven zijn. KJEL geeft aan dat hij extra informatie had (de man zag bellen) en de link rationeel legde met het bellen van de politie, en dus de benen wilde nemen. Dat hij de man zag bellen, zei hij niet tegen zijn vrienden, hij duidde het als 'gevoel'. Daarmee wil hij illustreren dat 'paranormale' gaven, dingen aanvoelen, vaak gewoon een kwestie van logisch redeneren is, met informatie die de ander vaak niet heeft - waardoor het voor die ander onbegrijpelijk lijkt.

beetje vreemd om hem dan te gaan houden voor iemand die claimt paranormaal te zijn, althans, zo lijkt het.
ik moet eerlijk zeggen je formuleert het perfect.
Sjorssnors

alles wat gezegt moest worden is gezegt anders zou je deze vraag niet stellen toch? dus het doel is bereikt en je bent overtuigt of je dit nu wil toegeven of niet   :roll:

Klopt, ik ben inderdaad zéér overtuigd van mezelf, maar wat ik probeerde te bereiken was door met tegenargumenten te proberen een discussie aan te gaan, waarop je dan weer je standpunten ter verdeging kon overleggen. Ik neem aan dat je 'mijn tegenargumenten' kan verwerpen met je eigen ?

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Elmo

Never underestimate the predictability of stupidity...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!