Je hebt gelijk. De zee is een natuurlijke energiebron.De zee is zeker geen PM. Weet je wel wat de definitie van een PM is?
Je hebt gelijk. De zee is een natuurlijke energiebron.De zee is zeker geen PM. Weet je wel wat de definitie van een PM is?
De zee is geen energiebron, wel een energie-opslagmedium.Je hebt gelijk. De zee is een natuurlijke energiebron.
een cylinder in een volledig vacuum die rond een magnetische as draait zodat er geen wrijving is tussen as en cylinder is toch een PM?
is dat niet gevaarlijk zo'n perpetuum mobile? zo'n ding dat eeuwig blijft versnellen?
Eeuwig versnellen zal op aarde in ieder geval niet mogelijk zijn, op een bepaald ogenblik zullen de wrijvingskrachten zo groot worden dat de versnelling stopt, ofwel dat het apparaat verbrandt of smelt.
een cylinder in een volledig vacuum die rond een magnetische as draait zodat er geen wrijving is tussen as en cylinder is toch een PM?
Is dat wel zo?Een PM zal op een of andere manier energie moeten produceren waarmee hij zichzelf kan aandrijven.
zal wslk wel mogelijk zijn, maar blijkt toch niet zo makkelijk, zo veel knappe bollen in de topwetenschap, maar er komt niet veel uit de busWat volgens mij wel moet kunnen, is een apparaat bouwen dat energie op een slimme manier kan onttrekken aan tot op heden onontgonnen energiebronnen in de natuur.
Als iemand denkt dat zoiets ontwikkeld kan worden zou je dus tegen alle huidige natuurwetten inwerken en dit is naar mijn menig geheel onzinnig.HolyCow schreef:ponyhaar, dank je om eindelijk een mooie definietie te geven van het PM, maar
zal wslk wel mogelijk zijn, maar blijkt toch niet zo makkelijk, zo veel knappe bollen in de topwetenschap, maar er komt niet veel uit de busWat volgens mij wel moet kunnen, is een apparaat bouwen dat energie op een slimme manier kan onttrekken aan tot op heden onontgonnen energiebronnen in de natuur.
ALs je mijn berichtje goed hebt gelezen, zie je dat ik de definitie van het PM absoluut niet overboord zet, maar dat ik constateer dat het volgens de huidige kennis der natuurkunde niet mogelijk is.zal wslk wel mogelijk zijn, maar blijkt toch niet zo makkelijk, zo veel knappe bollen in de topwetenschap, maar er komt niet veel uit de bus
En wat Ponyhaar zegt over natuurlijke energie bronnen heeft niks maar dan ook niks te maken met een PM, want we moeten dan wel de originele definitie van een PM in waarde houden en met de opmerkingen van Ponyhaar wordt dit overboord gezet
ik sprak jou niet tegen, maar was alleen van mening dat jij wat te optimistisch wasPonyhaar schreef:ALs je mijn berichtje goed hebt gelezen, zie je dat ik de definitie van het PM absoluut niet overboord zet, maar dat ik constateer dat het volgens de huidige kennis der natuurkunde niet mogelijk is.zal wslk wel mogelijk zijn, maar blijkt toch niet zo makkelijk, zo veel knappe bollen in de topwetenschap, maar er komt niet veel uit de bus
En wat Ponyhaar zegt over natuurlijke energie bronnen heeft niks maar dan ook niks te maken met een PM, want we moeten dan wel de originele definitie van een PM in waarde houden en met de opmerkingen van Ponyhaar wordt dit overboord gezet
Misschien zal er ooit WEL iets uit het niets kunnen worden geproduceerd, omdat de natuur dit tegen alle logica in WEL kan! (tenzij het heelal geschapen is door God).
Ik wil dus een alternatieve theorie inbrengen hoe we energie zouden kunnen verkrijgen zonder gebruik te maken van schaarse en vervuilende brandstoffen.
Mijn alternatieve machine ( die dus geen PM is volgens de daarvoor geldende definitie) onttrekt warmte aan zijn omgeving en zet deze om in electriciteit, welke voor productie van bijna iedere vorm van energie kan worden ingezet.
Volgens de 2e wet van Thermodynamica kan dit niet, maar volgens de wet van electromagnetische inductie kan het wel.
Welke wet is dominant?
Vergis je niet, een liter water die 1 graad afkoelt, produceert 4186J.
Dat wil zeggen dat een machine die iedere seconde 1 liter water van 6 graden uit het IJsselmeer haalt en deze met 5 graden terug loost, al ruim 4KW zou produceren!!
Daarom mijn stelling: Als we het IJsselmeer 1 graad in temperatuur kunnen laten dalen hebben we ruim voldoende energie om alle gebouwen in Nederland te verwarmen en van stroom te voorzien!
Maar ook stel ik: De machtige olie-en gasindustrie alsmede de fiscus zal dit nooit toestaan dat een dergelijke installatie gebouwd wordt!!!
Zal waarschijnlijk gebruikt zijn om de kristalstructuur van Kaliumnitraat af te breken.Als je kaliumnitraat oplost in water, dan wordt de oplossing kouder. Waar blijft de energie dan?
ik sprak jou niet tegen, maar was alleen van mening dat jij wat te optimistisch was