Moderator: Rhiannon
Hier idem. Toch jammer dat je per se op een pakket uitgangspunten tegelijk moet stemmen, en niet per onderwerp kunt kiezen. Maar een referendum voor ieder onderwerp is ook weer geen goed idee. Ach ja, democratie...Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt, maar niet 1 waar ik zo blij mee ben. Er is niet 1 partij die op alle punten bij mijn visie aansluit, zelfs niet 1 die dat bij de belangrijke punten allemaal doet. Maar ja, om nu nog een partij op te richten... We hebben er al zoveel.
Je kan natuurlijk altijd blanco stemmen, dat is de ultieme protest stem, niet stemmen heeft weinig zin. Overigens vind ik je standpunt over de informatievoorziening een beetje vreemd. Als je een auto gaat kopen, kijk je dan ook alleen naar de folders die je in de brievenbus krijgt? Tegenwoordig heeft bijna iedere lokale partij ook wel een website met de programma punten?why73 schreef:Ik ben niet wezen stemmen (je zal mij dan ook niet horen zeuren). De reden ligt in het feit dat ik geen idee heb wat de programma's van de diverse partijen zijn. Het is ook lekker handig van ze dat ze die maandagavond laat en zelfs vandaag pas door de brievenbus gooide.
Ik weet het klinkt makkelijk, je kunt ook zelf op zoek gaan naar de programma's, maar zo interessant vind ik de politiek ook weer niet. Als ze mijn stem willen hebben zullen ze mij moeten informeren en niet op het laatste moment, zodat je geen gemotiveerde keuze kunt maken.
Zoals ik al aangaf, vind ik politiek niet zo interessant dat ik zelf opzoek wil gaan naar partij informatie en er zeker geen tijd in wil steken.Invictus schreef:Overigens vind ik je standpunt over de informatievoorziening een beetje vreemd. Als je een auto gaat kopen, kijk je dan ook alleen naar de folders die je in de brievenbus krijgt? Tegenwoordig heeft bijna iedere lokale partij ook wel een website met de programma punten?
Het is en blijft een actieve democratie.