wij hebben nogal hoge ranks bij google, maar hoe en waarom weet ik niet precies.
Die hoge ranks worden voor een overgroot deel door 2 factoren bepaald:
1) inhoud (hoevaak wordt de inhoud vernieuwd, stemmen de titels (bijv van topics) overeen met de erbij behorende inhoud, enz)
2) hoeveel andere websites verwijzen naar wetenschapsforum
Nou het lijkt me duidelijk dat punt 1 nogal voor zichzelf spreekt; het vernieuwen van de inhoud gebeurt tientallen keren per dag, dus is het voor een googlebot best wel interessant om regelmatig een kijkje te nemen op dit forum.
Verder, omdat dit forum zeer veel bezoekers kent en er hele interessante info op staat, is het voor andere websites steeds nuttiger om een linkje naar dit forum op te nemen op de eigen website. En dat laatste wordt door de googlebot ook bijzonder gewaardeerd, want hoe meer externe links naar dit forum verwijzen, hoe groter de kans is dat dit forum kwalitatief tot de top behoort.
Vandaar de beloning met een hoge pagerank.
En hoe ik op dit forum terecht gekomen ben? Ik ben nogal in allerlei discussies verzeild geraakt met een van m'n vrienden. Die discussies gaan over allerlei zaken m.b.t. wetenschap en geloof, en hij wees me een half jaartje geleden ofso op dit forum...