1.Maar even over die fotonen hoe beschrijven die een gehele sinus?(ik weet wat een ac sinus is)
In klassieke EM, kun je in de hele ruimte en elektrisch en een magnetisch veld definieren. Vervolgens kun je hierop binnen de Maxwell wetten een oplossing vinden die een vlakke golf beschrijft. Deze oplossing voor een golf met golflengt l, in de z richting is zoiets als:
Ex=E0*sin(l z-ct)
By=B0*cos(l z-ct)
Bx=Ey=Bz=Ez=0
Precies weet ik het niet meer, zou ik ff moeten opzoeken.
Deze sinussen beschrijven geen foton(of je moet een foton zonder bepaalde locatie bedoelen). Een 'echt' foton is een optelling van heel veel van deze oplossing zodat hij een locatie krijgt.
2.Is alle straling van elektromagnetische natuur?
Dit is niet een scherp gedefineerde vraag. Alpha straling zijn geioniseerde helium deeltjes die uitgezonden worden. Deze zijn elektrish geladen en zijn dus van elektromagnetische natuur. Echter, de helium kernen zelf zijn opgebouwd uit deeltjes die bij elkaar gehouden worden door de zwakke en sterke kernkracht die niet beschreven kan worden door electromagnetisme.
Een interactie waar alpha straling een andere kern breekt in twee kleinere kernen, kan niet beschreven worden door EM vergelijkingen.
3.Kun je die stralingen opwekken dmv elektromagnetische golven van overeenkomende frequentie uit te zenden?
Over het algemeen dus niet. Alpha straling kan in principe wel beschreven worden door golven maar niet door EM golven.
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.