Abacadabra *poef* en op de X-ste dag schiep de Schepper-naar-keuze de dolfijn!Hoe verklaren de mensen die tegen Darwin zijn dat in de voorvinnen van een dolfijn dezelfde botjes zitten als bij een mens?
Tja, Behe heeft een hoop mensen een wortel voorgehouden waar sommigen schijnbaar maar al te graag achter aan lopen. Mag ik je aanraden de review op Talk.Origins te lezen, Behe's argumenten tegen de evolutietheorie houden namelijk niet lang stand als je er iets verder over nadenkt. Maar gezien je laatste zin denk ik niet dat je op zoek bent naar wetenschappelijke argumenten; alleen al de sugestie dat de huidige evolutietheorie één op één de theorie van Darwin is kan je alleen maar kortzichtig noemen. In tegenstelling tot andere 'stromingen' wordt binnen de wetenschap het een en ander bijgesteld aan de hand van voortschrijdend inzicht.jopyro schreef:In de biochemie weet men tegenwoordig zoveel meer over de moleculaire wereld dat daardoor belangrijke uitgangspunten van de darwinistische evolutiebiologie intussen achterhaald zijn. Alleen zijn wetenschappers niet altijd bereid om hun visie bij te stellen.
Zeer interessant boek om een keer te lezen: De zwarte doos van Darwin (Darwins black box). Daarin staat duidelijke uitleg en veel voorbeelden van de complexiteit van het leven en de ontwikkeling daarvan. Ik vond daarin opnieuw bevestigd dat de theorie van Darwin op veel punten al achterhaald is door de huidige stand van de wetenschap.
Zoals overal op het internet te vinden is houd geen van Behe's voorbeelden stand. Sterker nog; er zijn geen voorbeelden die juist zijn.jopyro schreef:Overigens nog een citaat uit Darwins "Origins of Species":
"Als aangetoond kan worden dat er een complex orgaan bestaat dat onmogelijk gevormd kan zijn door opeenvolgende kleine veranderingen, dan zou hiermee mijn theorie absoluut hebben afgedaan.
Er zijn genoeg voorbeelden van systemen die niet kunnen ontstaan door geleidelijke ontwikkeling (zie o.a. voorbeelden in het boek De zwarte doos van Darwin)
Maar niet op wetenschappelijke punten.Oftewel: als Darwin in onze tijd nog had geleefd had hij zelf zijn eigen theorie al herroepen.
Het gaat niet om bepaalde punten, het gaat om Behe's punt. Die complexiteit waar hij naar verwijst en waarvan hij stelt 'bewijs' te hebben bestaat niet. 'Het' argument van zijn boek is op wetenschappelijke gronden (dus niet zomaar een boek of recensie) weerlegt.jopyro schreef:Ik doe alleen een poging om de starter van dit topic aan argumenten te helpen voor zijn/haar opdracht.
Er is bovendien van elk boek wel een negatieve recensie te vinden die bepaalde punten aankaart om zo de schrijver onderuit te halen.
Voor mij blijft staan dat de enorme complexiteit en structuur van het leven bewijst dat dit niet door geleidelijke ontwikkeling moet zijn ontstaan. Daar zijn genoeg argumenten voor te vinden die vervolgens door andere mensen weer afgeschoten gaan worden.
Behe's boek staat niet gelijk aan 'wetenschappelijke argumenten', verre van dat.jopyro schreef:@Invictus
Ik ben niet kortzichtig hoor, ben wel degelijk op zoek naar wetenschappelijke argumenten. Ik vermeld ook nergens dat de evolutietheorie gelijk staat aan Darwins theorie, ze hebben wel met elkaar te maken.
Als Darwin zou zien hoeveel haat zijn boek heeft opgewekt (en blijft opwekken) bij creationisten had hij het om humane redenen herroepen.Op welke gronden zou volgens jou Darwin dan wel zijn theorie herroepen?
zoiezo een theorie voor 100% geloven is best dom, je kunt daar pas waty met zekerheid over zeggen als het voor de volle 100% bewezen is met feiten. zijn die er niet dan blijft het "slechts" een theorie en geen feit
Integendeel. Het neodarwinisme is hier in het forum al genoemd. Het verenigt de theorien van Darwin (natuurlijke selectie) met die van Mendel (genetica). De huidige kennis uit de biochemie en de moleculaire gentica is niet in tegenspraak met het neo-darwinisme.In de biochemie weet men tegenwoordig zoveel meer over de moleculaire wereld dat daardoor belangrijke uitgangspunten van de darwinistische evolutiebiologie intussen achterhaald zijn. Alleen zijn wetenschappers niet altijd bereid om hun visie bij te stellen.
Van de meest complexe systemen waarvan ooit beweert was dat ze onmogelijk door evolutie konden zijn ontstaan is inmiddels bekend hoe ze evolutionair zijn ontstaan (bv. het oog). Biologische systemen hebben vaak niet 1 vaste functie, maar kunnen meerdere functies hebben, waardoor ook de 'bouwstenen' afzonderlijk een evolutionair voordeel geven.Er zijn genoeg voorbeelden van systemen die niet kunnen ontstaan door geleidelijke ontwikkeling (zie o.a. voorbeelden in het boek De zwarte doos van Darwin)
Verbeterde versie van jouw zin:Van de meest complexe systemen waarvan ooit beweert was dat ze onmogelijk door evolutie konden zijn ontstaan is inmiddels bekend hoe ze evolutionair zijn ontstaan (bv. het oog). Biologische systemen hebben vaak niet 1 vaste functie, maar kunnen meerdere functies hebben, waardoor ook de 'bouwstenen' afzonderlijk een evolutionair voordeel geven.
Bedoel je deze: http://www.don-lindsay-archive.org/creatio...eye_stages.htmlVan de meest complexe systemen waarvan ooit beweerd was dat ze onmogelijk door evolutie konden zijn ontstaan is inmiddels bekend hoe ze waarschijnlijk, evolutionair zijn ontstaan (bv. het oog)...
Nee, dat is ook niet de juiste formulering, maar laten we er het volgende van maken:=zweistein=- schreef:Verbeterde versie van jouw zin:
Van de meest complexe systemen waarvan ooit beweerd was dat ze onmogelijk door evolutie konden zijn ontstaan is inmiddels bekend hoe ze waarschijnlijk, evolutionair zijn ontstaan (bv. het oog)...
Wat betreft je link: deze geeft niet de huidige kennis weer:Van de meest complexe systemen waarvan ooit beweerd was dat ze onmogelijk door evolutie konden zijn ontstaan is inmiddels bekend hoe ze, evolutionair zouden kunnen zijn ontstaan (bv. het oog)...
Een betere bron van informatie is de volgende link:Bedoel je deze: http://www.don-lindsay-archive.org/creatio...eye_stages.html
Dat gaat dus niet op want van alle intermediaire vormen zijn ook vandaag de dag nog levende voorbeelden van te vinden.Een science fiction verhaal is zelfs geloofwaardiger, verschilt niet veel van de beer-walvis evolutie. Het blijven maar vermoedens, er zijn geen bewijzen!