Tenzij een programma parallel geprogrammeerd is, kun je een toepassing maar op 1 processor laten rekenen (dat is dan 100% op die ene processor, maar in totaal maar 50%). Door twee folding applicaties te starten kun je wel alle processorvermogen gebruiken.
De technische term is multithreaded, d.w.z. dat het programma verschillende interne processen ('threads') start, en de berekeningen over deze threads verdeelt. Op een multiprocessor systeem kunnen die threads dan door verschillende processors worden uitgevoerd, waardoor je op een dual-cpu systeem bijvoorbeeld bijna dubbele snelheid kunt halen. Bijna, want in de praktijk gaat er altijd wat tijd verloren aan het opdelen van de berekening en doordat de threads op elkaar afgestemd moeten worden.Wat is 'parallel geprogrammeerd'?
De technische term is multithreaded, d.w.z. dat het programma verschillende interne processen ('threads') start, en de berekeningen over deze threads verdeelt. Op een multiprocessor systeem kunnen die threads dan door verschillende processors worden uitgevoerd, waardoor je op een dual-cpu systeem bijvoorbeeld bijna dubbele snelheid kunt halen. Bijna, want in de praktijk gaat er altijd wat tijd verloren aan het opdelen van de berekening en doordat de threads op elkaar afgestemd moeten worden.ZVdP schreef:Wat is 'parallel geprogrammeerd'?
Heb je toevallig een pentium cpu 3 gigahertz HTZVdP schreef:En kan ik dat 'multithread'-ding nu met dit programma doen?
want ik ken er echt heel weinig van.
Op dat tabblad staat enkel: Pentium® 4 CPU 3.00 GHzgoldsteen schreef:Heb je toevallig een pentium cpu 3 gigahertz HTZVdP schreef:En kan ik dat 'multithread'-ding nu met dit programma doen?
want ik ken er echt heel weinig van.
(Kun je zien als je op je desktop met je rechtermuistoets op deze computer en dan in het submenu op eigenschappen tabblad algemeen klikt).
Da's gek, ik wel.Jan van de Velde schreef:De sites van Folding zijn al bijna twee dagen onbereikbaar.
Iemand die zijn ei niet kwijt kan??
Voor de rest verloopt mijn internetverkeer perfect normaal.De pagina kan niet worden weergegeven.
wat heb ik nou aan mijn sinaasappelkar hangen?De pagina kan niet worden weergegeven.
En inderdaad, het snoertje van Zeeuwsch-Vlaanderen naar Stanford is kennelijk in de loop van de middag hersteld.Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.