Nietzz schreef:Stel het je zo voor:
Wij hebben 3 ruimtedimensies, waarin wij ons fysiek kunnen bewegen.
Wij 'bewegen' ook in de tijd; tijd is de vierde dimensie. Omdat wij in een 3d wereld leven kunnen we deze dimensie niet waarnemen zoals de andere drie; in deze vierde dimensie kunnen wij ons niet vrij bewegen, maar rechtlijnig: het is de tijd, waarin wij alleen maar vooruit kunnen bewegen.
Ik kan het eigenlijk niet duidelijker zeggen, en ik denk dat de essentie vand dit soort dingen ook juist ís dat wij het ons niet zo goed kunnen voorstellen, maar misschien helpt het.
Ik heb een beetje een beeld gevormd door de relativiteitstheorie, maar een expert ben ik natuurlijk ook zeker niet...
Ik ben het niet eens dat we enkel vooruit in de tijd kunnen bewegen.
Wat doe je dan met voorspellingen, regressiehypnose?
Het bestaan van kringprocessen duidt op een steeds trgkomend verband tussne verleden en toekomst. Feit dat het terugkomend is wil zeggen dus ook in de richting toekomst-> verleden.
Naar mijn mening kan je de 'ervaring' zien in een stelsel van verschillende parallelle en niet-parallelle universa. Die elk op zich eeuwig zijn in tijd en in ruimte. Je zou een universum kunnen vergelijkne met een ring. Die ring is oneindig rond. Hang er een 2de ring aan. die twee ringen kan je oneindig rond elkaar draaien en elke oneindig rond gaan. Zo kan je verschillende ringen van verschillende groottes en diktes aan elkaar hangen.
Nu denk ik, is het de geweldige gave van de mens om van de ene ring op de andere te springen. Zoveel als men wil, en op zoveel tegelijk als men wil. (aja, tegelijk, tuurlijk

)
Het enige wat ons tegenhoudt is onze gebondenheid aan onze ervaring op die ring op dat moment. (nu, laat ons zeggen) We kijken niet verder dan onze neus lang is, nochtans slapen en voorspelling zijn even normaal, alleen is slapen makkelijker rationeel te verklaren ('zogezegde chemische reacties in de hersenen'), dan voorspellingen ('toeval'). Toeval? toeval bestaat niet!

(zie hierboven)
Djee, ik kan echt geen duideljik gestructureerde tekst schrijven he.