Puzzel Puzzels
oktagon
Artikelen: 0

Re: levitatie in een meditatie

Mogelijk moet je dat zweven door meditatie anders bekijken en niet in samenhang met je lichaam.

Door meditatie zou het kunnen zijn,dat je "geest" uittreedt en je op een ander nivo je bewust bent;je hebt het idee dat je zweeft,maar je lichaam is gebonden aan de aarde,maar je geest heeft de vrijheid om zich los te maken van die aarde.

Zie maar eens in een droom dat je kunt "vliegen";het lichaam echter ligt in een bed en de partner die ernaast ligt moppert dat je zo snurkt . Jij wordt wakker gemaakt en zegt dat je zo "zwaar"geslapen hebt!

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

majstro

Jap schreef:http://files.xerson.nl/Criss.Angel.Mindfre...viD-CRiMSON.avi

Dit filmpje is echt bizar en er zijn 2 mogelijkheden of dit is de allerbeste goochelaar aller tijden die zijn trucs gewoon midden op straat en in een cafe doet of deze man kan echt leviteren!!!!!

Bizar!!
Ach kom, ik neem niet eens de moeite om te kijken. Filmtrucages zijn al bijna zo oud als de filmkunst zelf.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

josn

Ik ben het volledig eens met Lange Gast, het is steeds hetzelfde: men gelooft slechts als een fenomeen, theorie of wtv algemeen aanvaard wordt, als men het kan verklaren.

Zelfde redenering wordt gemaakt over telekinese, telepathie, zelfontdubbeling, toeval, enz.

Dit is al oeroud: de wereld is plat, de wereld is het centrum, de tijd is continu,...allen theorieen die als waar werden beschouwd.

Filmpjes zoals het gene dat gepasseerd is, worden maar al te graag aangewend om aan te tonen dat iets niet bestaat. Het is niet omdat er in dit filmke sprake is van truckage, dat het hele fenomeen aan de kant moet geschoven worden!

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: het is makkelijk te beweren dat iets niet kan, en daarbij zich te beroepen op wat geleerd is in school, of uit artikels,...terwijl die juist voortkomen uit het algemeen aanvaarde.

Een klein voorbeeld: ik heb altijd geleerd dat (als Belg) koning Albert de ridder-soldaat was, de held in de strijd en dat zijn vrouw koningin kweeniwie de lieve verpleegster was, die de arme soldaten verzorgde aan het front. Als ik de documentaire mag geloven die ik paar jaar geleden gezien heb, was niks dan het tegendeel waar. Beiden waren zeer egoïstsch ingestelde mensen die hun volk de dood injoeg en zelf vluchtten.

Maar ik heb tot aan mijn 20ste altijd anders geloofd, ik was er zeker van, het was echt waar...

Wat nu concreet het leviteren betreft, ik ben persoonlijk van mening dat leviteren wel kan. Ik baseer mij niet alleen op wat ik meen te weten (via boeken en gesprekken), maar vooral op ervaring. Hierover uitweiden zou me te ver brengen.

Kan wel zeggen dat het eigenlijk allemaal heel logisch is, eens je doorhebt dat de geest niet zomaar een woord is, maar de drijvende kracht achter alles.

Voor allen die willen weten en ervaren: de Rozekruisers streven niets dan de waarheid na, zonder enig winstbejag of overtuigingsdrang. En dit op een zeer wetenschappelijke én empirische wijze, zowel op fysisch als mentaal vlak.

Tbeste nog!

(zalig forum trouwens :roll: )
josn

Antoon schreef:het omhoog tillen van opjecten door te mediteren lijkt ook net als velen anders ook heel onmogelijk.

Ten eerste, worden die mensen niet echt moet van het omhoog tillen van die dingen, ik heb zelf nog nooit gemediteerd dus ik weet niet hoe zwaar het is , maar als ze echt zware dingen kunnen optillen in niet al te lange tijd dan breken ze de natuurwetten van behoud van energie. en dat is wel iets wat je door denken niet kunt veranderen
Naar mijn mening:

de wet van behoud van energie houdt in dat energietransformatie een continu proces is van een dynamisch evenwicht. Wie zegt dat gedachten geen energie dragen? Op dezelfde manier zoals wij een beeld maken met onze geest als in een droom, kunnen we die gedachten 'verzwaren' of materialiseren, en dus zeker ook al verzwaarde identiteiten verplaatsen.

Als die mensen niet moe worden van het omhoog tillen, zijn ofwel de objecten niet groot, ofwel zijn het goochelaars.
robindr

Wat nu concreet het leviteren betreft, ik ben persoonlijk van mening dat leviteren wel kan. Ik baseer mij niet alleen op wat ik meen te weten (via boeken en gesprekken), maar vooral op ervaring.
:roll: Als je dan al eens een concreet voorbeeld kan krijgen, wil men er niet over praten. Doet me denken aan iemand die eens op een forum zei dat hij in geesten geloofde en dat uit 'ervaring', maar hij wou er ook niet over uitweiden.

Ja dan komen we natuurlijk geen stap verder eh.

Feit is wel dat nog nooit werkelijk is bewezen dat leviteren kan. Ik heb destijds ook regelmatig gemediteerd, maar ben nooit 'van de grond gegaan'... Natuurlijk was ik maar een beginneling...

Op de belgische Big Brother(jaja ik kijk er soms naar :wink: ) zei één van de deelnemers dat hij ook mediteerde en zijn lichaam hiermee had verlaten en op andere plaatsen kon gaan. Me dunkt dat hij vooral dacht dat hij dit kon, maar ik durf er veel geld op verwedden dat hij zijn plek nooit werkelijk heeft verlaten, niet materieel en niet geestelijk (wat voor mij trouwens hetzelfde is en dat weet ik wél uit mijn eigen ervaring...)
-=zweistein=-

Geloof je nog altijd niet in psychokinese?

Hier een heel bekende video clip: http://www.meaningoflife.i12.com/Telekinesis-Video.htm

Ik heb gehoord dat ze gestorven was aan een hartaanval. Door haar "hobby" liep haar hartslag boven de 200 per min.
The first writing, science, mathematics, law and philosophy in the world, making the region the center of what is called the "Cradle of Civilization" - Iraq
robindr

=zweistein=- schreef:Geloof je nog altijd niet in psychokinese?

Hier een heel bekende video clip: http://www.meaningoflife.i12.com/Telekinesis-Video.htm
Zo'n filmpje bewijst natuurlijk niets eh.
Red BoriZ

Weet je wat ik zo vaag vind aan meditatie, mensen zeggen dat ze helemaal los staan van de zwaartekracht enzo, nou waarom schiet je dan niet het heelal in af sla je te pletter tegen de grond.

Want als je van alle krachten losstaat sta je ineens stil terwijl de aarde met een erg hoge snelheid door het heelal raast, dus zou je in een rap tempo moeten verdwijnen.

(Misschien is dat wel de reden dat we niemand kennen die het kan, iedereen die het kan gaat meteen dood :roll: )
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
robindr

:-)

Als de gravitatiekracht kan worden overwonnen, mogen we er dan volgens de leviatie-adepten vanuitgaan dat ook de (zwakke sterke) kernkracht kan worden opgeheven?
(Misschien is dat wel de reden dat we niemand kennen die het kan, iedereen die het kan gaat meteen dood  )
En in geval ook die kernkrachten kunnen worden opgeheven, lossen ze mss gewoon op in quarks en wat-weet-ik-nog-allemaal :-)
Apeiron

Ik weet wel dat je jezelf kunt voorstellen dat je leviteert, d.m.v lucide dromen bijv.

Lucide dromen houdt kortgezegd in dat je weet -bewust bent- dat je droomt en op deze wijze je eigen dromen min of meer kunt scheppen.

Misschien dat je in een meditatie in een soortgelijke -bewuste- situatie verkeerd?

Natuurlijk zonder dat je niet dromende omgeving bewust is van jouw hoogstandjes :wink:
Maurijn

Ik zeg niet dat levitatie mogelijk is maar ook niet onmogelijk. Vooral wanneer ik mij bedenk dat wij met onze dagelijkse bezigheden maar een klein deel van onze hersenen effectief gebruiken. Wat is er mogelijk wanneer jou hersenen zich beter ontwikkelen en jij in staat bent jou effectifiteit te vergroten? Ik zou het niet weten.

Vergeet niet de boudistische monniken die instaat zijn om handelingen te verrichten die voor ons een zekere dood zouden betekenen of zware lichaamelijke verwondingen. En van hun is bekend dat zij meditatie hoog in hun vaandel hebben staan evenals een 'natuurlijk' leven.
Red BoriZ schreef:Weet je wat ik zo vaag vind aan meditatie, mensen zeggen dat ze helemaal los staan van de zwaartekracht enzo, nou waarom schiet je dan niet het heelal in af sla je te pletter tegen de grond.

Want als je van alle krachten losstaat sta je ineens stil terwijl de aarde met een erg hoge snelheid door het heelal raast, dus zou je in een rap tempo moeten verdwijnen.
Misschien hebben ze wel een soort spiritueel liftje waardoor ze omhoog gaan;)
josn

Red BoriZ schreef:Weet je wat ik zo vaag vind aan meditatie, mensen zeggen dat ze helemaal los staan van de zwaartekracht enzo, nou waarom schiet je dan niet het heelal in af sla je te pletter tegen de grond.

Je kan jezelf wel in de ruimte schieten, je kan zelfs alles. Als je je kan losmaken van alle grenzen die je zelf geschept hebt. Dit vereist een volledig evenwichtige geest.

Zware materie is gebonden aan de zwaartekracht, maar je kan deze zware materie tot een hoger trillingsgetal brengen dmv meditatie. Op deze manier geraakt ze los aan zwaartekracht en alle andere wetten die anders gelden.

Bewijzen voor het bestaan van de kracht van meditatie zijn zoals eerder gezegd de zwevende boeddha's, de ontdubbelingen van Yoganandi, materialisatie door Matthew Manning, de diagnoses van Edgar Cayce, en talloze andere voorbeelden van personen in heden en verleden.

Hopelijk is de achterdocht van sommigen naar nieuwsgierigheid omgebogen.

De zoektocht naar de verklaring van deze dingen heeft mij al een schat aan kennis en ervaringen opgeleverd, ik weet hoe langer hoe minder, ma das wel sjiek :roll:
The Don

Bewijzen voor het bestaan van de kracht van meditatie zijn zoals eerder gezegd de zwevende boeddha's, de ontdubbelingen van Yoganandi, materialisatie door Matthew Manning, de diagnoses van Edgar Cayce, en talloze andere voorbeelden van personen in heden en verleden.

Geen van deze fenomenen worden door wetenschappers beschouwd als "bewijs". Levitatie door meditatie is dan ook volledig onbewezen en valt dus onder de noemer wetenschappelijke onzin. Ik denk als we door willen gaan met deze discussie dat er dan wat meer met een wetenschappelijke visie moet wordt gewerkt. Denk aan onderbouwing van je theorien of als je "bewijzen" denkt te hebben geef dan een link naar de publicatie.

Het zou jammer zijn deze discussie te moeten sluiten gezien de regels van het Wetenschapsforum strenger zijn geworden mbt. oeverloze en onwetenschappelijke discussies
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Assassinator

je kunt gewoon weg niet zweven met TM, maar dit neemt niet weg dat TM een geweldige techniek is, ik ga het ook leren :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

gemertp

The Don schreef:
gemertp schreef:Ehm, die link van die aflevering van Criss Angel is een film waar auteursrecht op berust.

Criss Angel is een goochelaar. Ik zelf ken een truc waarmee ik de illusie op kan wekken dat ik ongeveer 20 tot 30 cm kan zweven, deze is dan nog niet zo goed als die van Angel. Principe van goochelen is dat het een illusie is en niet echt.
Zou je die truc eens kunnen uitleggen of druist dan in tegen de regels van het goochelen?
Eigenlijk wel, maar wikipedia denkt van niet :roll: . De makkelijkste is de Balducci levitatie. Het is erg simpel: je moet met je gezicht van het (kleine) publiek afstaan en dan je voeten met een hoek van 45 graden naar links of rechts. De afstand tussen het jou en het publiek moet ongeveer 1,5 meter ofzo zijn. De voorkant van één van de voeten is nu onzichtbaar voor het publiek en je gaat hiermee gewoon op je tenen staan een aantal seconden. Dit klinkt simpel, maar voor een overtuigend effect is veel meer nodig. Je moet acteren dat het je echt moeite kost, en de keuze van schoenen en broek kan ook bijdragen aan het vergroten van het effect. Je moet veel voor de spiegel oefenen.

Moeilijker is de King levititatie. Het principe is grotendeels hetzelfde. Hier sta je onder een hoek van 90 graden. Door het publiek af te leiden of je achterste been ergens mee te bedekken stap je ongezien uit de schoen en zet je het been op de grond met de voet haaks op de nu lege schoen. De schoen klem je dan tussen deze voet en het been wat aan de andere kant zichtbaar is voor het publiek. Je gaat nu weer op de tenen staan. Je komt hiermee hoger dan met de Balducci, en hij heeft nog iets meer effect omdat je niet met je gezegd van het publiek af staat. Voor een geloofwaarig effect gelden dezelfde dingen als voor de Balducci levitatie, presentatie is alles.

Links:

http://en.wikipedia.org/wiki/King_levitation

http://en.wikipedia.org/wiki/Balducci_levitation
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!