Ik ben het volledig eens met Lange Gast, het is steeds hetzelfde: men gelooft slechts als een fenomeen, theorie of wtv algemeen aanvaard wordt, als men het kan verklaren.
Zelfde redenering wordt gemaakt over telekinese, telepathie, zelfontdubbeling, toeval, enz.
Dit is al oeroud: de wereld is plat, de wereld is het centrum, de tijd is continu,...allen theorieen die als waar werden beschouwd.
Filmpjes zoals het gene dat gepasseerd is, worden maar al te graag aangewend om aan te tonen dat iets niet bestaat. Het is niet omdat er in dit filmke sprake is van truckage, dat het hele fenomeen aan de kant moet geschoven worden!
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: het is makkelijk te beweren dat iets niet kan, en daarbij zich te beroepen op wat geleerd is in school, of uit artikels,...terwijl die juist voortkomen uit het algemeen aanvaarde.
Een klein voorbeeld: ik heb altijd geleerd dat (als Belg) koning Albert de ridder-soldaat was, de held in de strijd en dat zijn vrouw koningin kweeniwie de lieve verpleegster was, die de arme soldaten verzorgde aan het front. Als ik de documentaire mag geloven die ik paar jaar geleden gezien heb, was niks dan het tegendeel waar. Beiden waren zeer egoïstsch ingestelde mensen die hun volk de dood injoeg en zelf vluchtten.
Maar ik heb tot aan mijn 20ste altijd anders geloofd, ik was er zeker van, het was echt waar...
Wat nu concreet het leviteren betreft, ik ben persoonlijk van mening dat leviteren wel kan. Ik baseer mij niet alleen op wat ik meen te weten (via boeken en gesprekken), maar vooral op ervaring. Hierover uitweiden zou me te ver brengen.
Kan wel zeggen dat het eigenlijk allemaal heel logisch is, eens je doorhebt dat de geest niet zomaar een woord is, maar de drijvende kracht achter alles.
Voor allen die willen weten en ervaren: de Rozekruisers streven niets dan de waarheid na, zonder enig winstbejag of overtuigingsdrang. En dit op een zeer wetenschappelijke én empirische wijze, zowel op fysisch als mentaal vlak.
Tbeste nog!
(zalig forum trouwens

)