Puzzel Puzzels
TwistedMind
Artikelen: 0

Re: Verschil snelheid medische zorg in Belgie en Nederland!

Nu vraag ik me af, hoe kan het dat dit in België wel genoeg is om alles mee te betalen en in NL nog altijd een geldtekort is?
Zoals ik zei, in Belgie wordt een veel groter deel via belastingen betaald. Dat is an sich niet goed of slecht. Het betekend alleen dat de Belgische gezondheidszorg niet noodzakelijkerwijs efficienter is, maar zou ook goed kunnen betekenen dat er veel meer geld aan wordt besteed.

Ik heb nog even zitten zoeken, het CBS had een vrije link erover:

Uitgaven zorg

De zorgkosten per persoon zijn dus in Nederland voor 2003 €3512

Gegevens van Belgie heb ik alleen nog niet kunnen vinden.

Overigens geloof ik wel, dat de gezondheidszorg een stuk beter geregeld kan worden in Nederland.
(-% Twistedmind %-)

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

zeeman

We zijn efficienter,juist omdat we er meer geld aan besteden.Het tegenovergestelde bereiken met meer geld zou toch rampzalig zijn.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

zeeman

Aan een puntje heb ik niet gedacht.Sedert enkele jaren betaald iedere Vlaming 25 Eu zorgverzekering per jaar.Deze dient om een thuisverzorging te verzekeren voor mensen die zich niet zelfstandig kunnen verhelpen.(wassen,aankleden etc.)Die verzekering is verplicht.Er staat een boete op van 250 Eu voor niet betalers.Voor sociaal gedrag hebben sommige mensen een stok achter de deur nodig.Alle mogelijke verzekeringen samen halen een flink stuk uit de koek,maar we achten ons gelukkig als we ze niet nodig hebben.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

TwistedMind

We zijn efficienter,juist omdat we er meer geld aan besteden.Het tegenovergestelde bereiken met meer geld zou toch rampzalig zijn.
Dat is toch nog wel best mogelijk, dat iets meer geld kost en nog inefficienter is. Ik heb het idee dat dit wel geld voor grote delen van de verzorgingsstaat.

Wat betreft gezondheidszorg, zonder naar de situatie in Belgie te kijken (die ik niet goed), probleem met de farmacie is ook wel dat ze zichzelf in stand houdt.

Veel medicijnen die mensen nu slikken, kun je afvragen of die wel echt nodig zijn. Of dat mensen er niet juist zieker van worden of gewoon betere levensstijl (voeding, beweging) zouden moeten hebben.

Doordat iedereen indirect voor mediceinen betaald, via premie of belasting, is het enorme medicijngebruik voor individueen wellicht minder merkbaar.
(-% Twistedmind %-)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!