Zoals ik zei, in Belgie wordt een veel groter deel via belastingen betaald. Dat is an sich niet goed of slecht. Het betekend alleen dat de Belgische gezondheidszorg niet noodzakelijkerwijs efficienter is, maar zou ook goed kunnen betekenen dat er veel meer geld aan wordt besteed.Nu vraag ik me af, hoe kan het dat dit in België wel genoeg is om alles mee te betalen en in NL nog altijd een geldtekort is?
Ik heb nog even zitten zoeken, het CBS had een vrije link erover:
Uitgaven zorg
De zorgkosten per persoon zijn dus in Nederland voor 2003 3512
Gegevens van Belgie heb ik alleen nog niet kunnen vinden.
Overigens geloof ik wel, dat de gezondheidszorg een stuk beter geregeld kan worden in Nederland.
Puzzels