[Edit Veertje: Deze topic, met de oorspronkelijke titel: "organengebruik bij executies" is samengevoegd met een topic getiteld: "dwingen om orgaandonor te worden". ]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.as...DMF19042006_082
Het artikel gaat er dus over dat de chinese overheid de organen van geëxecuteerden zou weghalen om te laten transplanteren bij andere mensen die een orgaan nodig hebben. Het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om iets illegaal omdat de gevangene zelf waarschijnlijk niet heeft toegestemd. Het is nog maar een onderzoek dus daarover wil ik het niet hebben.
Mijn standpunt hierover zou het volgende zijn: Laten we een wet maken die het mogelijk maakt om organen van een geëxecuteerde te laten wegnemen wanneer deze medisch nog geschikt zijn en voor een nuttig doeleinde gebruik zouden worden. Tenslotte zouden deze organen anders toch maar wegrotten, en daar heeft niemand wat aan.
In België ben je zoiezo altijd een organendonor wanneer je komt te overlijden (al krijg je wel de kans om te weigeren, ook al ben je verplicht). Nu vraag ik me wel eens af wat het forum hierover denkt, zouden ze dit dus eigenlijk moeten mogelijk maken dat ze de organen van geëxecuteerden gebruiken, met of zonder toestemming?
PS voor de mods: Als dit in het verkeerde forum staat mag je het verplaatsen, ik vond het moeilijk om deze correct te plaatsen.