Dan zou die versnelling toch nog gestaag moeten gebeuren, want anders kan het menselijk lichaam die G-krachten toch niet aan.
Net wat je zegt. Best leuk hoor, dat je met zo'n systeem bijv. 50000 km/s kunt halen. Zal allemaal best wel, maar je moet toch rekening houden met de tijd die je nodig hebt om deze snelheid te bereiken. Als dit al in twee dagen zou lukken dan zou dit een versnelling betekenen van 50000/(60x60x48) = 289 m/s^2 Dit staat gelijk aan ongeveer 30g... Zoiets houdt de mens nog geen minuut vol, laat staan 2 dagen.
Als je terug rekent naar een versnelling van 9,8 m/s^2 ofwel 1g dan kom je op een tijd van ongeveer 59 dagen uit.
Wat mij verder nog zorgen baart is hoe je met deze explosies een constante versnelling creeert. Stel je voor dat er steeds om de halve minuut explosies plaatsvinden. Hoe ervaren we dit in termen van g krachten? Het lijkt me zo dat je deze explosies ervaart als een "burn" voor wat Nasa bijv. een "trans lunar injection" noemt. Niet echt practisch als je om de 30 seconden van gewichtloos terug in je stoel gedrukt wordt toch? Please correct me if I'm wrong.
Ruimtevaart is altijd al gevaarlijk geweest en een lancering is niets anders dan een gecontroleerde bom die gecontroleerd ontploft, maar om nou met enkele duizenden waterstofbommen achter je rug richting the final frontier te vertrekken lijkt me geen goed plan...
-cheers-