Dit onderwerp is behoorlijk bevuilt. Mede door mij, omdat ik inderdaad niet wist dat plasterk zijn **** niet checkt, maar het gesprek gaat niet over het feit dat er debat is over de islam, maar... dat het gevoerd wordt zonder al te veel kennis over de islam.
Hirschi Ali is niet genuanceerd, ze zegt dat de zuivere islam leidt tot radicalisme en dus tot terrorisme. Daarmee zegt ze niet alleen dat er maar 1 manier is om de islam zuiver te beleiden, maar dat als je dat doet, je radicaliseert. VErder vindt het misschien leuk om de profeet Mohammed te beledigen, want daar heeft zij het recht toe vindt ze, maar wat helpt het met integratie waarvoor ze in de kamer zit. Als ze als woordvoerder voor landbouw zou zeggen van nou alle boeren zijn ongemanierde holemensen en die gaan maar eens even verantwoordelijk 'boeren' zou ze uit de kamer zijn geknikkerd!
De stelling is dus niet je mag niet debatteren over de islam, maar de stelling is dat in de politiek veel wordt gesproken over de islam zonder te weten hoe het zit. En als ze dan 'informatie' inwinnen, dan kijkt Hirschi Ali naar de zuivere islam en Verhagen pakt de Sharia erbij of het leven van Mohammed. Dat is allemaal prima, maar het gaat om de moslim in de straat vandaag de dag.
Verder vind ik mohamedanisme of mohammedaan een verkeerde benoeming. Moslims volgen Allah, niet mohammed. Het is niet zoals Jezus een goddelijk wezen is voor christenen, maar een mens.
Puzzels