Sjorssnors, het beinvloeden van de chemische en fysische processen in het brein kan volgens mij ook een geval van subtiele terugkoppeling zijn, geinitieerd door die processen zelf - waarbij externe impulsen (zintuigen, en een veelheid aan sensoren die de interne toestand van het lichaam in de gaten houden) die terugkoppeling ook nog beinvloeden. Of zijn hier overtuigende bewijzen tegen?
Voor mezelf sprekend (en overigens nog velen die op een 'semantische manier' hun waarnemingen percipiëren) geef ik bewust en onbewust sturing aan alle processen die zich in het brein afspelen. Om maar een voorbeeld te noemen, kan je vele chemische processen zodanig beïnvloeden met medicatie, dat er vooruitgang uit voort komt. Die vooruitgang kan zijn dat je bewust ineens veel dingen wél structuur kan geven, en zelfs het onbewuste gemoed progressie kan brengen. Zonder medicatie kan ook wel veel, alleen hebben gevoelens (chemie) vaak weer z'n doorwerking.
Uiteindelijk kan je je wel af blijven vragen wat de bron van elk gevolg is, de semantische manier van perceptie begrijpt het, en de syntactische zal dat nooit lukken, en zo ook de bijbehorende bewijsvoeringen (helaas).