Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Iceman1987
Artikelen: 0

Re: Kamer woedend over islam-rapport van wrr

Nee, Iceman, Hirsi Ali is een beleefde vrouw die zeer genuanceerd over de islam oordeelt.
Jij noemt ''Islam is een achterlijke cultuur'' een genuanceerde uitsrpaak? Oke.
Haar uitspraken over de profeet berusten op historische waarheid. Natuurlijk voelen zuivere moslims zich daardoor aangevallen, zoals iedere kritiek op de islam onmogelijk is in die kringen.
Historische waarheid? Neehoor, we kunnen daarover een discussie beginnen zonder einde, maar dat is oftoppic. Letterlijk en figuurlijk.

Ze zegt dat ze vecht voor integratie, vrouwenemancipatie etc. Nobele zaken dus, waar we denk ik allemaal mee eens zijn. Maar wat zal ze bereiken met uitspraken over de profeet? Wie is haar doelgroep? De moslim gemeenschap toch? Die wil ze overhalen, en dat doe je niet met zulke uitspraken. Als eerst zijn ze onrelevant voor de voorgestelde doel, en ten tweede de doelgroep zal meteen haar de rug toekeren en zich lijn recht tegenover haar opstellen. Sorry, maar heeft zij niet de minste inzicht om dat in te zien?

Of streeft ze eigenlijk niet haar nobele doel, maar naar haar carriere?
Daar moeten we ons niet mee bezig houden.

Kritiek op de islam moet mogelijk zijn.
Mogelijk ja dat moet wel. Bereik je daarmee wat? Nee, niks noppes. Wat hebben we bereikt sinds de hele Islam-kritiek-debat gedoe? Radicalen! Mohammed B. , Samir A. ,Jermaine W. Etc. Is de integratie verbetert? De emancipatie? Nee, wel de polarisatie.

We hebben problemen ja, en die moeten we oplossen. Maar niet door blindelings te schieten. Door de Islam te bekritiseren zal je doelgroep nooit naar je luisteren (hoe primitief het ook is in Westerse perspectief). Maar wanneer je kritiek uitoefend op de Moslimgemeenschap zelf. Dan heb je veel meer kans om effect te behalen. De religie is voor moslims heilig, en waneer je daarover iets negatiefs zegt, dan draaien ze je meteen de rug. Begin daar dus ook niet over, tenminste als je echt iets wil bereiken. Geef eerder kritiek over hun soms conservatieve cultuur en/of tradities. En niet zeggen jullie profeet is een pedofiel!

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Nietsje

Nietsje schreef:Nee, Iceman, Hirsi Ali is een beleefde vrouw die zeer genuanceerd over de islam oordeelt.
Jij noemt ''Islam is een achterlijke cultuur'' een genuanceerde uitsrpaak? Oke.
Haar uitspraken over de profeet berusten op historische waarheid. Natuurlijk voelen zuivere moslims zich daardoor aangevallen, zoals iedere kritiek op de islam onmogelijk is in die kringen.
Historische waarheid? Neehoor, we kunnen daarover een discussie beginnen zonder einde, maar dat is oftoppic. Letterlijk en figuurlijk.

Ze zegt dat ze vecht voor integratie, vrouwenemancipatie etc. Nobele zaken dus, waar we denk ik allemaal mee eens zijn. Maar wat zal ze bereiken met uitspraken over de profeet? Wie is haar doelgroep? De moslim gemeenschap toch? Die wil ze overhalen, en dat doe je niet met zulke uitspraken. Als eerst zijn ze onrelevant voor de voorgestelde doel, en ten tweede de doelgroep zal meteen haar de rug toekeren en zich lijn recht tegenover haar opstellen. Sorry, maar heeft zij niet de minste inzicht om dat in te zien?

Of streeft ze eigenlijk niet haar nobele doel, maar naar haar carriere?
Daar moeten we ons niet mee bezig houden.

Kritiek op de islam moet mogelijk zijn.
Mogelijk ja dat moet wel. Bereik je daarmee wat? Nee, niks noppes. Wat hebben we bereikt sinds de hele Islam-kritiek-debat gedoe? Radicalen! Mohammed B. , Samir A. ,Jermaine W. Etc. Is de integratie verbetert? De emancipatie? Nee, wel de polarisatie.

We hebben problemen ja, en die moeten we oplossen. Maar niet door blindelings te schieten. Door de Islam te bekritiseren zal je doelgroep nooit naar je luisteren (hoe primitief het ook is in Westerse perspectief). Maar wanneer je kritiek uitoefend op de Moslimgemeenschap zelf. Dan heb je veel meer kans om effect te behalen. De religie is voor moslims heilig, en waneer je daarover iets negatiefs zegt, dan draaien ze je meteen de rug. Begin daar dus ook niet over, tenminste als je echt iets wil bereiken. Geef eerder kritiek over hun soms conservatieve cultuur en/of tradities. En niet zeggen jullie profeet is een pedofiel!
Het is best mogelijk genuanceerder dan Hirsi Ali te zijn, natuurlijk. Zij heeft gezien haar achtergrond het recht een beetje feller tegen de islam te zijn dan een ander. Maarten ’t Hart is ook zo’n door zijn geloof gekwelde geest, die enom tekeer kan gaan tegen het christendom. In onze cultuur gunnen wij mensen de vrijheid af te reageren op het geloof dat hen zoveel leed heeft berokkend. Het boek van Rushdie is mild in vergelijking met onze Maarten, maar toch wordt ook deze schrijver met de dood bedreigd. Wanneer is kritiek op de islam toegestaan?

Mag ik zeggen dat Mohammed een valse profeet is, zo gelooft menig christen en dat is heel begrijpelijk gezien zijn geloof?

Mag ik zeggen dat de koran een mythe is, omdat ik niet geloof in engelen die goddelijke openbaringen influisteren?

Heb ik de vrijheid historische bronnen te bespreken, waarin Mohammed’s onverdraagzaamheid en seksuele buitenissigheid wordt besproken?

Welke kritiek op de islam mag ik wel uiten?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Iceman1987

Het is best mogelijk genuanceerder dan Hirsi Ali te zijn, natuurlijk. Zij heeft gezien haar achtergrond het recht een beetje feller tegen de islam te zijn dan een ander.
Tuurlijk, het is niet niks wat ze heeft meegemaakt. Maar is de politiek dan iets voor haar? Leid ze zich niet teveel door haar emoties,terwijl je eigenlijk in de politiek je door je ratio moet leiden?
Maarten ’t Hart is ook zo’n door zijn geloof gekwelde geest, die enom tekeer kan gaan tegen het christendom. In onze cultuur gunnen wij mensen de vrijheid af te reageren op het geloof dat hen zoveel leed heeft berokkend. Het boek van Rushdie is mild in vergelijking met onze Maarten, maar toch wordt ook deze schrijver met de dood bedreigd. Wanneer is kritiek op de islam toegestaan?
Voor zover ik weet heeft eigenlijk alleen de hofstadgroep haar met de dood bedreigd. Ja ze zal niet bepaald geliefd zijn onder de moslimgemeenschap, maar ze willen haar echt niet dood hebben. Tenminste ikke niet.
Mag ik zeggen dat Mohammed een valse profeet is, zo gelooft menig christen en dat is heel begrijpelijk gezien zijn geloof?

Mag ik zeggen dat de koran een mythe is, omdat ik niet geloof in engelen die goddelijke openbaringen influisteren?
Dat recht heeft u. Alleen ik zie niet wat de relevantie daarvan is voor onze probleem in deze samenleving? Uitspraken zoals van u en mevrouw Hirsi Ali leiden ons van de oplossing af. Sterker nog ze verwijderen ons van de oplossing door de probleem ingewikkelder te maken. De recht moet u hebben, daar ben ik het met u mee eens. Maar de bal is nu aan u kant van het veld, wilt u de probleem oplossen of niet? U mag beslissen, en als jij zo'n belangrijke beslissing op je emoties wilt nemen, dan is dat weer jouw goede recht. Alleen politiek niet verantwoord naar mijn nederige mening.
Heb ik de vrijheid historische bronnen te bespreken, waarin Mohammed’s onverdraagzaamheid en seksuele buitenissigheid wordt besproken?

Welke kritiek op de islam mag ik wel uiten?
Ohja jahoor, in alle rust en vrede, immers vele Moslims bespreken hetzelf. Vele moslims geloven dat de Profeet getrouwd is met een 11-jarige.

Ohja. In 1898 werd in een staat in de VS een wet ingevoerd op meisjes kleiner dan 12 jaar te verbieden te laten trouwen. Bijna 1300 jaar later doen we het dus ook. Al is dit natuurlijk allemaal onrelevant voor dit topic. Maar he, laten we over alles praten. Dat doen namelijk politici, alleen zeiken. De enige die nog wat lef had was Fortuyn!
Nil desperandum Deo duce- Wanhoopt niet want God leidt
Nietsje

Het is niet bedoeld om je te beledigen, beste Iceman1987.

Maar Hirsi Ali ziet de religieuze factor in de huidige cultuurproblematiek als uiterst belangrijk, ik ook. Daarom is het belangrijk dat een afvallige moslimvrouw in de politiek haar stem kan laten horen. Want het geluid van afvallige moslims wordt sterk onderdrukt. De kern van de zaak is het verbod op het verlaten van de islam en het daarmee gepaard gaande verbod op belediging en kritiek. Daarom moet de islam bekritiseerd blijven worden, sorry, ik kan niet anders.

Zodra Hirsi Ali’s geloofsopvattingen (afvalligheid is ook een geloof) gewoon genegeerd worden, zoals christenen hebben leren doen met de kritiek van Maarten ’t Hart, dan zal ik onmiddellijk ophouden met islamkritiek. Je moet leren accepteren dat er mensen zijn die jouw geloof als een sprookje zien; allemaal bedrog. Zoals jij het recht hebt te geloven dat de bijbel een verdraaid geschrift is, hetgeen door christenen als een belediging ervaren kan worden.

Maak verschil tussen persoon en geloof; voor mij ben je in de eerste plaats mens, en pas daarna moslim. Eigenlijk maakt het mij niet uit hoe je geloof is, mits je niet bedreigend wordt, door naar een islamitische staat te streven of zo.

Maak dus meteen ook maar verschil tussen kerk en staat.
Menheffrin

Beste Iceman,

Het ging hier om het WRR-rapport. Nu zal het u niet verbazen, maar ik heb het gelezen. Het stelt de retorische vraag of wij überhaupt, politiek gezien, wel een probleem hebben met de moslim in Nederland om er vervolgens op te wijzen dat de politiek om die reden(!) haar toon dient te matigen. De kern van het rapport draait derhalve om de stelling dat de politiek zich, in relatie tot de islam, bezighoudt met de ‘kleren van de keizer’; er is in hoofdzaak geen probleem. De hele teneur van het rapport is om maatschappelijke wrevel (burka’s, handen schudden, blijf van mijn lijfhuizen, te hoop lopen tegen 1400 honderd jaar oude idealen in een seculiere maatschappij, etc.) te bagatelliseren en toe te schijven aan verwaarloosbare incidenten waar de Nederlandse politiek zich niet mee bezig zou moeten houden.

Mijn enige kritiek hierop is dat het doelbewust de politiek wenst te vervreemden van wat er maatschappelijk leeft. Dat wil zeggen dat het antwoord of er een probleem is met de islam door de maatschappij dient te worden gegeven en niet door een instituut dat politiek gezag boven de volkvertegenwoordiging stelt. Het rapport komt mij in die zin zelfs lichtelijk dictatoriaal voor.
nabz

Ik vind het juist goed dat wetenschappelijke instanties zich bezig houden met de politiek en ook informatie verkrijgbaar stellen. Want af en toe lijkt het dat de politici alleen regels verzinnen om maar wat te doen en niet echt een oplossing zoeken.

Over Hirsi Ali heb ik niet veel te zeggen. Het is gewoon duidelijk dat VVD haar gewoon gebruikt. Voor haar vind ik het zielig dat ze zo is. Toch is dit een democratie, wat betekent dat ze gewoon mag doorgaan waar ze mee bezig is.

Ik ben het eens met de uitingen van iceman.

Als je een probleem wilt aanpakken dan hoor je het niet groter te maken.

Hetzelfde geld met de VS. Ze willen het terrorisme aanpakken, maar wat gebeurd er voor elke terrorist komen er 10 voor in de plaats.

Je kan wel blijven zeggen 'het moet kunnen het is niet tegen de wet vrije meningsuiting etc etc etc..'

Waar gaat het nou om. Tevens zegt Hirsi Ali dat ze moslim vrouwen wil helpen. Terwijl die zich niet aangetrokken voelen door haar. Ook wilt Ayaan nooit in discussie gaan. Als ze op tv verschijnt, dan komt ze alleen in propagandaprogramma's. Ze is tot nu toe alleen 1x in discussie gegaan met een wat minder nuchtere jongeman.

Ik wil niet zeggen dat ze niet mag doorgaan met het realiseren van haar doel(volgens haar uitspraken). Maar ik zie eigenlijk niet het nut ervan in. Het enige wat ik merk zijn veel consequenties, zoals het creeeren van haat op de straat. Wat er toe heeft geleid dat Theo van Gogh is overleden (Een man die ik goed heb gekend).

Waar is Ayaan eigenlijk mee bezig, heeft ze eigenlijk wel iets goeds gedaan. Ze komt heel weinig in de kamer en houd zich bezig met films als Submission :roll:

??
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!
Nietsje

Er zijn veel moslims die stiekum heel blij met Hirsi Ali zijn, omdat ze hopen door haar van het juk van de islam verlost te worden. Velen durven dat helaas niet in het openbaar te laten zien. Daarnaast is zij kamerlid voor alle Nederlanders, haar taak is ook Nederlanders bewust te maken van enkele kwalijke kanten van de islam. Het WRR-rapport beweert dat de sharia geen probleem is, daar moet het westen meer begrip voor tonen. Islamologen kunnen je uitleggen dat de sharia vele aspecten heeft die niet in onze cultuur thuis horen, vooral omdat het op een onverdraagzame religieuze leer gebaseerd is. De WRR en Hirsi Ali willen beiden een discussie over de sharia, laat die discussie er dus komen. Dat WRR-rapport kan ook gunstige gevolgen hebben; meer kennis van de islam bij de bevolking.
nabz

Er zijn veel moslims die stiekum heel blij met Hirsi Ali zijn, omdat ze hopen door haar van het juk van de islam verlost te worden. Velen durven dat helaas niet in het openbaar te laten zien. Daarnaast is zij kamerlid voor alle Nederlanders, haar taak is ook Nederlanders bewust te maken van enkele kwalijke kanten van de islam. Het WRR-rapport beweert dat de sharia geen probleem is, daar moet het westen meer begrip voor tonen. Islamologen kunnen je uitleggen dat de sharia vele aspecten heeft die niet in onze cultuur thuis horen, vooral omdat het op een onverdraagzame religieuze leer gebaseerd is. De WRR en Hirsi Ali willen beiden een discussie over de sharia, laat die discussie er dus komen. Dat WRR-rapport kan ook gunstige gevolgen hebben; meer kennis van de islam bij de bevolking.
Ik betwijfel het ten zeerste dat veel moslims stiekempjes blij zijn. Dat vind ik op zen minst gezegd een zeer subjectieve uiting.

Mijn vraag naar jouw is. Wat is het doel de bevolking kennis bij te brengen??

wat wil je ermee bereiken. Het enige wat ik heb opgemerkt de laatste jaren is dat vooral marokanen veel in het nieuws waren. Waardoor criminaliteit juist word versterkd.
Het is kiezen en delen,

de grijze muis

Vooral vrouwen die zich tegen de politieke islam verzetten in Nederland lijken keihard aangepakt te worden. Ayaan is zeer intelligent, bloedjemooi, heeft de gave van het woord en is zwart, dat werkt op islamitische mannen kennelijk als een rooie lap op een stier.

Ook andere vrouwen echter, waaronder onze Ebru Umar, indertijd bevriend met Theo van Gogh en o.m bekend door colums op zijn website is enkele dagen geleden door twee Mohammedanen, die vermoedelijk vinden dat men veel respect voor hen dient te hebben, in elkaar gemept, vanwege haar kritiek op de Islam. Haar kan niet verweten worden, zoals jongens alla Nabz doen bij Ayaan, dat die kritiek voortkomt, omdat zij gefrustreerd zou zijn, vanwege een rituele besnijdenis.

En nu terug naar Nietsje
Nietsje

nabz schreef:Mijn vraag naar jouw is. Wat is het doel de bevolking kennis bij te brengen??

wat wil je ermee bereiken. Het enige wat ik heb opgemerkt de laatste jaren is dat vooral marokanen veel in het nieuws waren. Waardoor criminaliteit juist word versterkd.
Grappig, deze topic begon met: “Goed er is dus een rapport van de wetenschappelijke raad met als belangrijkste conclusie, dat den haag zich maar eens op de vlakte moet houden als het gaat over moslims. Ze zouden polariserende conclusies trekken niet gehinderd door enige kennis van de islam. In ieder geval zonder voldoende kennis ervan.” Jij beweert nu het tegenovergestelde, al die kennis van de islam leidt slechts tot polarisatie. Daar ben ik het mee eens, maar het is noodzakelijk. We kunnen pas een oordeel over de islam vellen als we er voldoende kennis van hebben. Anders blijft die eeuwige islamdiscussie maar voortduren.

In het WRR-rapport staat:

“De universaliteit van het mensenrechtenconcept is zowel in de moslimwereld als

in het Westen sterk aangevochten. Zo viel de voormalige Maleisische premier

Mahathir bij westerse kritiek op zijn mensenrechtenbeleid die universaliteit

regelmatig aan als vertoon van westers imperialisme en beriep hij zich op Aziatische

of islamitische waarden (Noor 2002). (Pag. 132)”

Hoe is de islamitische verklaring over de mensenrechten? Die kun je hier lezen:

http://www.religlaw.org/interdocs/docs/cai...hrislam1990.htm

Na lezing van dit document, van grote betekenis omdat het is geschreven door de “Organization of the Islamic Conference”, dezelfde club die de protesten tegen de Deense cartoons heeft gearrangeerd, kan een goede discussie gevoerd worden over de culturele kloof tussen de islam en het westen. Zoals eerder vermeld was ik vooral getroffen door het volgende citaat:

"(…) bevestigt opnieuw de beschavende en historische rol van de Islamitische Oemma die Allah heeft gemaakt als de beste gemeenschap, die de mensheid een universele en uitgebalanceerde beschaving gaf, waarin harmonie wordt bewerkstelligd tussen het leven op aarde en het hiernamaals en kennis wordt gecombineerd met geloof; en de rol die deze wereldgemeenschap zou moeten spelen bij het leiden van de gehele mensheid, die in verwarring is tengevolge van uiteenlopende en elkaar bestrijdende geloven en ideologieën, door oplossingen te bieden voor de chronische problemen van deze materialistische samenlevingen."

Hieruit spreekt een enorme arrogantie, bovendien voelt het als een bedreiging; men wil mij kennelijk dwingen de leiding van de islam te accepteren. Dat wil ik niet, ik wens niet onderdanig aan de islam te zijn.

Ook is deze verklaring gebaseerd op de sharia: “Article 24: All the rights and freedoms stipulated in this Declaration are subject to the Islamic Shari'ah. Article 25: The Islamic Shari'ah is the only source of reference for the explanation or clarification to any of the articles of this Declaration.” De sharia is een kernpunt in het WRR-rapport.

Overigens doet het er niet toe dat het ondenkbaar is dat de sharia in ons land ooit ingevoerd zal worden omdat moslims slechts een kleine minderheid vormen, ook de WRR probeert op die manier het probleem te bagatelliseren. Landgenoten die te zeer verschillen met mijn normen en waarden kan ik moeilijk als landgenoten zien, dat is het probleem, en de sharia staat haaks op mijn overtuigingen.
nabz

de grijze muis schreef:Vooral vrouwen die zich tegen de politieke islam verzetten in Nederland lijken keihard aangepakt te worden. Ayaan is zeer intelligent, bloedjemooi, heeft de gave van het woord en is zwart, dat  werkt op islamitische mannen kennelijk als een rooie lap op een stier.

Ook andere vrouwen echter, waaronder onze  Ebru Umar, indertijd bevriend met  Theo van Gogh en o.m bekend door colums op zijn website is enkele dagen geleden door twee  Mohammedanen, die vermoedelijk vinden dat men veel respect voor hen dient te hebben, in elkaar gemept, vanwege haar kritiek op de Islam. Haar kan niet verweten worden, zoals jongens alla Nabz doen bij Ayaan, dat die kritiek voortkomt, omdat zij gefrustreerd zou zijn, vanwege een rituele besnijdenis.  

En nu terug naar Nietsje
:roll: Ik weet echt niet wat je met dit wil zeggen. Het kan haar dus wel verweten worden, want ze weet zelf dat het dit soort consequenties met zich kan meebrengen. Ik vind het ook heel erg dat Ebru ]umar stoten heeft gevangen.

P.S Zou je dit soort uitingen achterwegen kunnen laten.

alla Nabz

omdat zij gefrustreerd zou zijn, vanwege een rituele besnijdenis.

die vermoedelijk vinden dat men veel respect voor hen dient te hebben

bloedjemooi.

Het heeft totaal geen zin. Tevens werkt het niet motiverend voor mij om meer posts te droppen.

Als je niet meer weet wat je kan zetten zet dan niks of geef toe dat je niet gelijk hebt.
Het is kiezen en delen,

nabz

Jij beweert nu het tegenovergestelde, al die kennis van de islam leidt slechts tot polarisatie. Daar ben ik het mee eens, maar het is noodzakelijk.
Dit het ik nooit beweerd. Ik zeg dat negatieve aandacht van de media, criminaliteit versterkt. Ik heb het niet over kennis van de Islam.

Ook wil ik mededelen dat je niet onderdanig hoeft te zijn, en je ook helemaal niet onderdruk word gezet. Dat staat ok nergens in de koran he.

Ik kom hier om te spreken en jouw te laten weten de islam betekent vrede. Het leert men juist te leven, met vrede voor je mede, het verlede te vergeten, en richt je op het heden. Heb respect voor iedereen en wat er is, want iedereen heeft zjin geloof maar we delen geschiedenis. Lees deze tekst want het is een boodschap wat wel wat dieper is.

wat dieper is.
Het is kiezen en delen,

de grijze muis

Nabz schreef
islam betekent vrede.
Sorry, maar Islam betekent helaas Submission.

Voor meer kennisvergaring over de islam verwijs ik naar topic: Islam democratisering of tolerantie, met daarin de door jou gemaakte walgelijke opmerking over de besnijdenis van AHA, die ik hierboven herhaalde. Of je bent dat vergeten, of je wilt er afstand van nemen. Ik hoop het laatste.

Meer info over de Islam te vinden in de volgende topics waarin ook links en literatuur worden aanbevolen ter vermeerdering van je kennis.

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=14861

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=14089

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=12136

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=13703

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=15117

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=12570

Gaarne weer terug naar het WRR.
nabz

Grijze muis,

Nou vertel me wt je weet van de islam. Suikerfeest de ramadan een moskee of een immaam. Je vraagt jezelf af wat de islam eigenlijk is, maar de woede die heerst maakt je uitermate pisst. Je ogen verraden je weer en het komt er op neer dat een marokaan iss.... en een moslim met een baard word gezien als extremist.

Het hele land staat op zen kop de burgers zijn nog niet wakker, doe je televisie aan of zet je radio wat harder. Makker geef het maar toe is dit nou Nederland van toen echt veel van die mensen doen alsof een mening niet meer doet.

Luister de dood op Theo is door iedereen gevolgd.

Het slechte beeld die probeer ik je te bespare. Maar als jij zo aanvallend doet is het moeilijk om dit te klaren.
Het is kiezen en delen,

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

nabz

de grijze muis schreef:Nabz schreef
islam betekent vrede.
Sorry, maar Islam betekent helaas Submission.

Voor meer kennisvergaring over de islam verwijs ik naar topic: Islam democratisering of tolerantie, met daarin de door jou gemaakte walgelijke opmerking over de besnijdenis van AHA, die ik hierboven herhaalde. Of je bent dat vergeten, of je wilt er afstand van nemen. Ik hoop het laatste.

Meer info over de Islam te vinden in de volgende topics waarin ook links en literatuur worden aanbevolen ter vermeerdering van je kennis.

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=14861

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=14089

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=12136

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=13703

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=15117

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=12570

Gaarne weer terug naar het WRR.
Ik ben niks vergeten en neem ook nergens afstand van. Ik heb gezegd dat de Islam niks te maken heeft met vrouwen besnijdenis (Dat heeft het ok niet!!). Ik snap ook nuet waarom je dit herhaaldelijk aanbod laat komen.
Het is kiezen en delen,

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!