Moderator: Rhiannon
En als ik een grapje maak over kanker (ik zou niet weten hoe trouwens) tegen een persoon waarvan net een goede vriend aan kanker is overleden. Is het dan gebrek aan inzicht van zijn kant, of gebrek aan respect vanaf mijn kant?MIF zegt precies wat ik bedoel. Men maakt een grapje. In dat geval heeft men niet de intentie om een ander te beledigen. Dat die ander dan toch beledigd wordt, is m.i. een kwestie van gebrek aan inzicht van de beledigde.
Effectief.Zoals iemand anders ook al opmerkte. Tijd, plaats en persoon zijn belangrijke parameters of je een bepaald grapje wel of niet maakt. Dus ja, je mag alle grappen maken, maar je moet wel weten wanneer, waar en tegenover wie je die grap maakt.
Ik ben zeker als ik onder vrienden ben, en dat onderwerp komt ter sprake dat we er wel eens een grap over maken. Ik vind het heel erg voor die mensen maar toch heb ik de onhebbelijke gewoontje om overal een grap over te verzinnen.mo² schreef:Ok dan, voor de "ja-zeggers": Laten we grappen over de holocaust.
Zoiets doe je toch ook niet ?
Ik durfde het hier al niet te zeggen, maar ik heb die gewoonte ok, nou eentje voor de boeg is gekomen zeg ik het ookIk ben zeker als ik onder vrienden ben, en dat onderwerp komt ter sprake dat we er wel eens een grap over maken. Ik vind het heel erg voor die mensen maar toch heb ik de onhebbelijke gewoontje om overal een grap over te verzinnen.
en waarom niet ? humor moet kunnen over elk onderwerp. je zal het natuurlijk niet vertellen op een bijeenkomst van oudstrijders, maar op school ofzo, tijdens een saaie geschiedenisles ? why not ?mo² schreef:Ok dan, voor de "ja-zeggers": Laten we grappen over de holocaust.
Daarmee zeg je dat je niet overal grappen mee mag maken, ge spreekt u eigen tegen (zoals nog anderen).Joachim schreef:en waarom niet ? humor moet kunnen over elk onderwerp. je zal het natuurlijk niet vertellen op een bijeenkomst van oudstrijders, maar op school ofzo, tijdens een saaie geschiedenisles ? why not ?mo² schreef:Ok dan, voor de "ja-zeggers": Laten we grappen over de holocaust.