Puzzel Puzzels
robindr
Artikelen: 0

Re: Mag je overal grappen over maken?

Er is toch een wezenlijk verschil tussen humoristische grappen en sarcastische grappen. Bij sarcasme verdwijnt het respect tegenover de andere. De humor is hier veranderd in spot en dat stoot me wel tegen de borst.

Er is volgens mij hierin en wezenlijk verschil.

Met andere woorden, humoristische grappen kunnen voor mij, sarcastische niet.

Wat is het verschil? Respect.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

1207

robindr schreef:Er is toch een wezenlijk verschil tussen humoristische grappen en sarcastische grappen. Bij sarcasme verdwijnt het respect tegenover de andere. De humor is hier veranderd in spot en dat stoot me wel tegen de borst.

en sarcastisch, cynische zelfspot van kankerpatienten ook ontoelaatbaar?

voor de rest zoals boven vermeld.

je mag overal grappen over maken. alleen de omstandigheden bepalen of het al dan niet gepast/toelaatbaar is (en dat zul je snel genoeg ondervinden).

btw humor is 1 vd beste manieren om taboe's te doorbreken of om bepaalde zaken te verwerken (individueel/gemeenschap).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rov

Ook vind ik het opmerkelijk dat de belediger mag bepalen wanneer iemand zich beledigt voelt!
Belediger? I verkies humorist :wink: ...

Persoonlijk trek ik me er meestal weinig van aan of mijn grap in goede aarde valt bij iedereen. Misschien een beetje egoïstisch, maar ik zal wel even hard lachen als er hardop een grap over mij wordt gemaakt!
Joachim

robindr schreef:Er is toch een wezenlijk verschil tussen humoristische grappen en sarcastische grappen. Bij sarcasme verdwijnt het respect tegenover de andere. De humor is hier veranderd in spot en dat stoot me wel tegen de borst.

hoezo ? sarcasme is juist vaak het leukst!

sarcasme hoeft toch ook niet altijd gemeend te zijn, net zoals gewone grappen. het is dus niet kwetsender dan "gewone" moppen.
True knowledge is knowing that you know nothing
Napoleon Dynamite

De gouden ethische regel: zou je het leuk vinden dat ze bijvoorbeeld lachen met je moeder, lief, vriendin, ...Indien het antwoord nee is: doe het dan ook niet met een ander. Hélas zijn er vele interindividuele verschillen dus van mij mag het, maar met een zekere voorzichtigheid.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
physicalattraction
Moderator

Humor is een fijn instrument en goed bespeeld kun je misschien zelfs holocaustgrappen maken tegen overlevenden. Maar ik vind niet dat je overal tegen iedereen op elk moment elke grap moet kunnen vertellen zonder dat het publiek zich beledigd voelt. Daarom stem ik nee!
En met precies dezelfde redenatie heb ik ja gestemd.
zeeman

Aan je zelf ken je de hele wereld.Het is dood simpel.Doe niet aan een ander,wat je zelf niet wil.Tenslotte moeten we morgen ook nog samenleven.

ads

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

king nero

Heeft niet iedereen ooit om die hele resem melaatsen-moppen gelachen?

een vriend van mij zit in een karretje, laatst op een roltrap doet-ie of hij achterover slaat, iedereen (er was veel volk daar, toen) schrok en de mensen die achter (onder) hem stonden haastten zich om dit te verhinderen, tot ze inzagen dat het maar voor te lachen was. Als hij er zelf om kan lachen, waarom wij dan niet?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!