Nederlanders zijn gemiddeld de langste mensen van de wereld. Nu blijkt dat dit veroorzaakt wordt door de goede voeding en hygiene. Echter zijn westerse mensen sinds 1800 al gegroeid, denk aan de kleine bedstede.
Nu is de vraag of het DNA verantwoordelijk is voor het langer worden van de mens. Volgens mij benadering 'wel' omdat namelijk: Aziatische mensen zijn in verhouding kleiner dan Nederlanders. Als een Aziaat in NL geboren en groot gebracht wordt met goede voeding en hygiene dan blijkt dat deze kleinere mensen toch niet veel groter worden.
De grote vraag zit de oorzaak in DNA of zit de oorzaak in de voeding en hygiene?
Nu lijkt me het inderdaad een voordeel om groot en sterk te zijn. Het lijkt me weer een nadeel als het voedsel schaars is.
In een omgeving waar meer dan genoeg voedsel aanwezig is, groeit een mens beter en sneller. Resultaat wordt dus langer. Hoe is het dan mogelijk dat nakomelingen na een paar generaties mensen nog langer worden?
Volgens mij idee: Lijk het erop dat het DNA bij bevruchting gebruik maakt van de omstandigheden en ervaring van de ouders. Ofwel bij de bevruchting wordt informatie van de situatie van de ouders doorgegeven in het nieuwe gevormde DNA. Het is natuurlijk niet zo dat de genetische code tijdens de levens fase zichzelf weizigd.
Dus in dit voorbeeld, de ouders hebben goede voeding en kunnen daardoor goed groeien. Bij bevruchting wordt in genen de kans tot het toestaan van snellere groei eerder toegelaten/gevormd. Dit is dus instrijd met de 'evolutie' theorie. De 'evolutie theorie' houdt geen rekening met het doorgeven van informatie (aan de hand van de omstandigheden waar deze zich in door brengt) vanuit het levende organisme aan zijn nakomelingen.
Dit mechanisme lijkt me een sterk voordeel in het overleven omdat organisme zich 'actiever' aanpast,
in plaats van wachten op 'een' mutatie en dan vervolgens wachten tot de zwakkere soortgenoten zijn opgegeten of verdewenen.
Dus volgens de evolutie theorie kunnen alleen nieuwe genetische eigenschappen door mutaties, overerving, en natuurlijke selectie ontstaan.
Mijn theorie voegt hieraan toe dat door een mechanisme toch 'extra' informatie tot betrekking op verbetering van ouders wordt doorgegeven in het DNA van de nakomenlingen.
Het langer worden van de mens kan dus volgens mijn manier op een geleidelijke manier verlopen.
Een enkele mutatie sluit ik uit, omdat de dit gen van langere mensen volgens een stamboom zich zou verspreiden, waardoor alleen nakomelingen van lange ouders lang worden.
http://www.joostgoeree.com/archive/00000014.htm
Puzzels