Zowel -1 als +1 bestaan, maar de som van het geheel = 0 (niets)
Als een van de waardes wijzigt is de som niet langer 0
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Anonymous schreef:zoals die kerel die hier juist een topic heeft gezet denk ik er ook veel over na hoe alles in elkaar zit.
ook ik denk dat alles uit ballen bestaat zoals ik al gehoord heb van die dimenties en opkrulling, denk ik dat ik een verklaring heb aan de oneindigheid.
als je het heelal voorstelt als een bal met daarrond ballen van ongeveer dezelfde groote dan merk je dat er ruimtes tussen zijn die geen balvorm hebben als je deze opvult met ballen dan krijg je weer hetzelfde probleem enzovoort enz.......
je kan dit beter voorstellen met cirkels op een blad, de cirkels raken mekaar maar je zal nooit alle witte ruimten zwart krijgen dus oneindig veel cirkels kunnen tekenen op 1 blad natuurlijk voor ons stopt het ooit omdat wij niet fijn genoeg kunnen tekenen waarschijnlijk omdat onze hersenen niet fijn genoeg ontwikkeld zijn.
conclusie: het menselijk brein zal nooit weten of het heelal ooit stopt.
Het heelal oneindig,zou best kunnen,maar bedenk dat er wel ruimte nodig voor al die materie in te laten plaatsvinden. Dat is zoals de vraag stellen wat er voor de oerknal was. Was er toen een grote lege ruimte of zoiets en waar komen alle deeltjes vandaan die het heelal nu vormen? Ik denk dat er niet te veel over te discusieren valt. Over zo'n dingen nadenken heeft geen zin. Je zou er alleen gek van worden..Sommige dingen gaan gewoon het menselijk vermogen te boven.