Niet echt, afstand is voor mij behoorlijk abstract, omdat het zo relatief is.En wat bedoel je daar met wat je zei over afstand? Dat voor jou alles zo dichtbij is, ook al is het ver van je in werkelijkheid?
Het afleggen van de afstand is immers gebonden aan tijd. Als ik bijvoorbeeld 3 uur moet reizen om ergens te komen, voelt het voor mij aan of het 1 minuut is geweest, maar ik ben nog steeds 3 uur kwijt. Zo ervaar ik het ook echt, als tijd die ik kwijt ben. Tijd die ik ook anders had kunnen besteden. Tijd die ik uit mijn gedachten wis, omdat deze geen nuttige informatie bevat.
Onlangs dat het verloop van de reis als kort aanvoelt heb ik een hekel aan lange afstanden af te leggen, omdat ik me dan nutteloos voel. Zo keer ik me in mezelf, om maar niet het eindeloze asfalt of de oneindige landschappen voorbij te zien komen. Ontzettend saai. Autorijden doe ik dan ook niet graag, omdat die aandacht dan toch echt nodig is om mezelf en anderen niet in gevaar te brengen.
Wat mij betreft wordt er morgen nog zo'n apparaatje als in Startrek uitgevonden waarmee je met 1 druk op de knop op bestemming bent.
Puzzels