Puzzel Puzzels
Jan van de Velde
Artikelen: 0

Re: Het leven uitroeien

Klinkt een beetje Malthusiaans. En Malthus riep dat 200 jaar geleden al. Ik zal niet beweren dat hij nooit gelijk gaat krijgen, maar redenen tot enige paniek lijken me vooralsnog niet aanwezig. Dat we met wat meer gezond verstand met onze aardbol zouden kunnen omgaan staat wat mij betreft buiten kijf overigens..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

StrangeQuark

terraforming van Venus is niet de meest makkelijke/gebruikelijke kandidaat. Zelfs zonder de broeikasgassen staat venus akelig dicht bij de zon, en zal het toch wel erg warm blijven.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Phillip

ik meen dat ik ooit eens een theorie gehoord heb over "boor een gaat van de Noordpool naar de Zuidpool", en dan zal het wel ontploffen. cool 8) :P

of schiet een krachtige kernbom naar de Zon om een gigantisch zonnewind (plasma-vuurbol- of zoiets) te creëren, zodaning dat het wegbrandt.

:P (zie film "Supernova", maar dan zonder bommen uiteraard :wink: )

alléé, alle gekheid op een stokje, het kunt de Aarde niet vernietigen. vgl het met een mierennest dat het jouw huis zal doen neerstorten :roll:

de keiharde waarheid is, dat de mensheid zal vernietig worden, door al deze waanzinnig technologische toestanden. ik zeg: de mens zal vernietig zijn, niet de Aarde.
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!
LPent

Hmm, misschien kunnen we hier een paar berekeningen op los laten:

Plaats op een aantal strategische plekken gigantische fabrieken die geheel geautomatiseerd de godganse dag bezig zijn giftige stoffen te produceren.

Hoeveel fabrieken heb je nodig, wat moeten ze produceren en hoe lang doen ze erover om aarde, lucht en water zo te vervuilen dat het onleefbaar wordt voor alles?

Ik kan me zo voorstellen dat dit mogelijk moet zijn...gewoon de aan-schakelaar omzetten en in je luie stoel wachten op het eind. Misschien niet zo spectaculair als de boel opblazen...maar toch. Het zou natuurlijk fijn zijn als je tijdens het produceren van die gifteige stoffen tegelijk een enorme hoeveelheid zuurstof verbruikt. Wat dachten jullie van een combinatie van radioactiviteit, methaan, ammonia, kwik en voor de gein ruwe olie. Zou ook fijn zijn als dat allemaal gecombineerd werd met bijproducten zoals drijfgassen, CO2, enz. enz.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Wouter_Masselink

kwik niet zo makkelijk te maken evenals ruwe olie. Kwik kost nogal wat energie en olie kost godsgruwelijk veel tijd.

Het leven is moeilijker uit te roeien dan menig persoon denkt. Meercellige organismen zullen vrij snel sterven. Microben zullen zich relatief snel aan kunnen passen en zullen overleven. Is evolutie niet een schitterend iets?
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!