Wat is een wicca site? kveronderstel dat je een toespeling maakt naar de magie (als je doorklikt..)dit is een Wicca site....dit zijn niet de natuurkundige kosmische wetten (wet van zwaartekracht, behoud van massa etc etc). maar deze kosmische wetten, waar zijn ze op gebaseerd?Ik verwijs graag naar volgende link http://www.jealithia.nl/Magie/KosmischeWetten.htm
De wetten vindt je op verschillende sites, de ene met een al diepgaander karakter dan de andere. (Boeddha, Krishna, magie, alchemie, rozekruisers, astrologie, kaartleggen, ...) wat ze gemeenschappelijk maken is de wil, de intentie om goed te handelen. wat ze scheiden is de diepgang die schuilt achter deze levensvisie en het accent dat gelegd wordt (voorspelling, verkondiging, levenswijze, ...) en soms worden dingen toegvoegd om het voor de naieve zielen wat spectaculairder te maken...
Zoals ik al zei, de wetten zijn op papier beginnen geschreven worden (?) vanaf het officiële begin van de Orde Van de Grote Witte Broederschap door een farao die ik op dit moment ni kan herrinneren (Amothep of zoiets). Ze zijn gedurende de eeuwen aangepast en bijgevuld, maar de basis was er al snel en breidde zich uit over de hele wereld. Verschillende grote meesters hebben ze tijdens hun leven uitgedragen, door actie in de vorm van en ook in meer verstaanbare termen voor het gros volk in de vorm van parabels: Boedha, Jezus, Mohammed, Krishna en nog vele vele anderen (vooral in het oosten, tzijn dikwijls nogal moeilijke namen
Van waar komen ze nu?
Het grote verschil met de natuurkundige wetten is dat ze datgene omschrijven wat in de mens leeft. Door middel van meditatieoefeningen, waarover ik niet ga uitweiden, hebben de grote meesters deze wetten beleefd als het ware en in een menselijke taal gegegoten. (Er is dikwijls ook vermelding geweest van rechtstreekse 'Goddelijke' ingeving , je kan het vergelijken met de manier waarop Mozes de 10 geboden gedicteerd kreeg, of de openbaring aan Boeddha's moeder,...of dit zo is laat ik in het midden.)
Dit is natuurlijk iets totaal anders dan de natuurkundige wetten, zoals de zwaartekracht.
Het is eigenlijk allemaal heel moeilijk uit te leggen in zo'n beknopte tekst, ik kan eigenlijk alleen maar herhalen dat oefenen/ervaring de enige weg is om de wetten echt te begrijpen en te kennen.
Langs de andere kant gelden de wetten voor alles en iedereen, en uiten zich consequent. Dus eigenlijk ervaart en ondergaat iedereen constant de wetten, maar ervaren ze die niet als dusdanig. Wat volgens mij een heel spijtige zaak is, aangezien mensen gelukkiger zouden zijn als ze wisten waarom iets hun overkomt, of wat het gevolg is van wat ze denken en doen enz.
Dus eigenlijk om op je vraag te proberen antwoorden: de (geschreven) kosmische wetten komen voort uit het intiemste contact van de menselijke ziel met de kosmische kracht, de wetten zelf zijn tijdloos en ongebonden.
Puzzels